Aankoop Mini One D Park Lane! Korting?

Voor nieuws, weetjes, ideetjes - kortweg MINI in het algemeen...
piewietje
MINI Fan

Berichtdoor piewietje » Za Jan 14, 2006 8:48

Buiten de periode van het autosalon, heb ik +/- 8% korting gekregen op een Mini One.

Daarnaast, voor de overname van mijn oude wagen (Citro?n): 2000 Euro gekregen bij de dealer waar ik de Mini heb aangekocht.
Ter vergelijking, bij Citro?n zelf kreeg ik er 1000 Euro voor (maar de aankoopkorting lag daar hoger dan 8%, dus dat is appelen met peren vergelijken), bij een opkoper van oude auto's kon ik er slechts 1200 Euro voor krijgen.

Mijn gevoel zegt mij dat een dealer (en ik heb het nu niet specifiek over BMW) hogere kortingen zal geven bij overname oude wagen, en dan minder voor je oude knar. Tip: eerst onderhandelen over de prijs van aankoop, zonder te vermelden dat een oude auto overgenomen moet worden. Dan pas vragen wat je voor je oud blik krijgt, en o.b.v. die laatse prijs de markt verkennen om te zien of je ergens meer voor je afdankertje kan krijgen :grin:

Algemeen wil ik er nog aan toevoegen (en voor mij geldt dat ook voor andere zaken dan auto's): ik ben bereid meer te betalen voor iets bij aankoop, als er een betere service na verkoop aanvasthangt.
Bvb.: ik zit al aan mijn 4de Yamaha motor. Toch zou ik bij andere merken ook mijn ding kunnen vinden. Maar ik ben danig tevreden over mijn dealer hier om de hoek, dat ik voorlopig bij Yamaha blijf...

Erika
MINI2 - Newbie

Berichtdoor Erika » Za Jan 14, 2006 8:49

Wanneer juist is dat nieuw model dan verkrijgbaar?

Erika
MINI2 - Newbie

Berichtdoor Erika » Za Jan 14, 2006 8:50

wannes schreef:ik heb ook een bestelling geplaatst, en ook de vraag gekregen of ik de 2 jaar extra waarborg wou, ofwel 500? opties... Wat zouden jullie nemen???Die waarborg , gaat die dan ook door als je hem voortverkoopt? Want dan is dat ook weer een sterk punt op dat moment, en met het nieuwe model in het vooruitzicht zou ik hem misschien zelf geen 4 jaar houden.

Heb je dit bovenop die 5% korting gekregen ?

rikkie
MINI-aholic

Berichtdoor rikkie » Za Jan 14, 2006 9:18

hallo erica

de park lane versie heeft zowiezo een zilverdak ,dit is geen optie(is wel voor de cooper).wat de striping betreft ,die heb ik niet ,ik vind deze van de park lane niet mooi ,ik ga voor de sportstrepen ,maar niet bij mini ,zij hebben deze nl niet in silver

Erika
MINI2 - Newbie

Berichtdoor Erika » Za Jan 14, 2006 9:20

rikkie schreef:hallo erica

de park lane versie heeft zowiezo een zilverdak ,dit is geen optie(is wel voor de cooper).wat de striping betreft ,die heb ik niet ,ik vind deze van de park lane niet mooi ,ik ga voor de sportstrepen ,maar niet bij mini ,zij hebben deze nl niet in silver

De One D heeft normaal geen zilver dak alleen cooper of cooper S!!

Erika
MINI2 - Newbie

Berichtdoor Erika » Za Jan 14, 2006 9:22

Heeft Antwerp Store een website?

snans
MINI Master

Berichtdoor snans » Za Jan 14, 2006 9:36

erika,

antwerpstore heeft geen apparte website.

ben je zeker dat je een one wil kopen ? de cooper heeft een kleine opleg, maar die maak je gelijk goed als je opties zou nemen op je one. tevens heb je dan ook gelijk je dak in de kleur, en extra pk's... dat laatste lijkt minder belangrijk, maar als je even met je wagen aan het rijden bent, ga je wel wensen dat je extra had !!
of, indien expliciet een diesel moet zijn, ja dan heb je geen keuze.

voor de rest, garantie is wagen gebonden, dus niet klant gebonden. dus je kan de garantie meegeven als je hem zou verkopen.

ik persoonlijk vind die 2 jaar extra een must-have.

november wordt model 2007 aangeboden.
persoonlijk vind'k deze minder mooi. voordeel is natuurlijk wel dat ze een betere motor hebben.

maja, er blijven contstant nieuwe modellen uitkomen, zo kan je ook blijven wachten h?. uiteindelijk wordt alles verbeterd.

wannes
MINI-aholic

Berichtdoor wannes » Za Jan 14, 2006 10:05

Waar kan je terecht voor die sportstriping in het silver? Zou je dan ook de intake veranderen?? En wat betreft het nieuwe model: eigenlijk speelt dat bij de mini niet echt een rol vind ik....dat zijn wagens die altijd ' in ' gaan blijven ... en minder gevoelig voor de tand des tijds... dat is ook de reden waarom hij slechts beperkte veranderingen ondergaat (op het eerste zicht )

piewietje
MINI Fan

Berichtdoor piewietje » Za Jan 14, 2006 14:37

snans schreef:ben je zeker dat je een one wil kopen ?

Mijn heel persoonlijke visie...

Als je niet veeleisend bent waar het gaat over afwerking (chroom, dak in ander kleur, enz...) zit het grootste verschil tussen de Cooper en de One in de aanwezigheid van airco en in de extra pk's bij de Cooper.

One (15300?) + airco (990?)+ software cooper (350?) = 16.640?, ofte 1.310 Euro goedkoper dan de Cooper (17.950 Sneuro).

Bijkomend voordeel: het "understatement" plezier. Een wolfje in schapevacht. :grin:

Danyboy
MINI Master

Berichtdoor Danyboy » Za Jan 14, 2006 20:05

Halo Erika,in juli 2003 liet ik een prijsofferte maken voor een ONE en kreeg ik 6% korting.De week nadien ben ik terug geweest en stelde ik voor een offerte te maken voor een COOPER mits een korting van 7% en dit was direkt in de chakoch ! Let wel: Steeds enkel korting op basisprijs niet op de bijkomende opties.Met vriendelijke mini groeten, Dany.

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Zo Jan 15, 2006 1:41

piewietje schreef:One (15300?) + airco (990?)+ software cooper (350?) = 16.640?, ofte 1.310 Euro goedkoper dan de Cooper (17.950 Sneuro).

Hey Piwietje,

Is nog niet alles hoor, zijn nog meer verschillen:
- De sportophanging
- Het alarmsysteem
- Wat bling bling chroom rondom
- Lichtmetalen velgen

Heb in april voor hetzelfde dilemma gestaan, en een min of meer gelijk uitgeruste One was ineens slechts ? 150 goedkoper dan de Cooper :idea:

Vandaar mijn keuze voor deze laatste, en tot mijn grote tevredenheid tot nu toe (oa. het zwarte dak op witte koets vind ik zaaaalig). :)

Groetjes,

Jan

Erika
MINI2 - Newbie

Berichtdoor Erika » Zo Jan 15, 2006 9:05

Hallo allemaal,

Ja maar ik neem een One omdat deze de enige is in D uitvoering, en na de proefrit vond ik deze ook snel genoeg rijden!

De mijn is dus besteld en wordt in mei geleverd, ik heb hem uiteindelijk bij Centrauto in Malle besteld, is voor mij het dichst bij huis!
Een One D Park Lane met zonnewerend glas achteraan en grijs dak en grijze striping (zoals versie PL Cooper) dit wordt achteraf in garage gedaan, want een One kan zo niet geleverd worden ik heb hem voor 21.750 euro en 2 jaar extra garantie!

Bedankt iedereen voor de raad

Groetjes Erika

ppp356
MINI Regular

Berichtdoor ppp356 » Zo Jan 15, 2006 9:14

Ga inderdaad langs Antwerp Mini Store, en vraag naar Jeroen.

Kan je gelijk aan hem vragen, wat Paul Peeters van Jorssen Schoten vind.
Zo goed dat Jeroen is, zo kl*t* is Jorssen Schoten. Ze hebben het daar zo bond gemaakt, dat ik er op stond dat mijn wagen in Wilrijk werd afgeleverd in plaats van in Schoten. Klein detail, de wagen was al in Shoten toen ik hen dat heb meegedeeld.
Als men al dat extra werk doet, kan ik je verzekeren, dat ze goed in de fout zijn gegaan, en ze dat goed beseffen. Ze hebben de wagen moeten overbrengen van Schoten naar Wilrijk. De afleveringspapieren terug in orde moeten brengen, en vermits het slechte weer toen, de wagen opnieuw moeten poetsen.

Vraag ook even aan Jeroen, of je even mijn mails moogt lezen, die hij van mij ontvangen heeft. Maar vooral, doe hem de hartelijke groeten van mij, wat ik vind het een echte topkerel.

snans
MINI Master

Berichtdoor snans » Zo Jan 15, 2006 10:21

wel Erika, ik wens je het beste met centrauto malle...
blij te horen dat ze wel tijd vinden om nieuwe wagens te verkopen, maar geen tijd vinden om bestaande klanten verder te helpen.

@ppp356

kan me goed voorstelle... mijn garage heeft het ook goed verkloot bij mij, en ben dus nu ook opzoek naar een andere. ben jij tevreden van jorssen wilrijk ?
Jeroen is idd een top-kerel.

ppp356
MINI Regular

Berichtdoor ppp356 » Zo Jan 15, 2006 13:59

De eerste indruk, is redlijk positief.

Ik hou voorlopig wel rekening met het feit, dat Schoten en Wilrijk van dezelfde eigenaar zijn, en dat ze nu geprobeerd hebben om de kolen uit het vuur te halen, die Schoten er heeft ingegooid.
Nu enkel nog kijken, of ze de service zo houden.

Ik hou jullie op de hoogte.

snans
MINI Master

Berichtdoor snans » Zo Jan 15, 2006 15:33

je kan mss even je ervaringen delen:

http://forum.mini2.be/viewtopic.php?t=1843

heb je trouwens al ingeschreven voor de ALV van miniacs ?

cooper
MINI-aholic

Berichtdoor cooper » Za Mar 11, 2006 8:18

Erika zeker doen die OneD Park Lane. Ik heb sinds enkele dagen ook zo eentje in m'n bezit en ik kan je verzekeren hij rijdt super (maar dan wel op diesel h?)
Ik betaalde voor die van mij ?21.960 met panoramisch glazen dak , zonnewerend glas achteraan en houten stuurwiel.

Erika
MINI2 - Newbie

Berichtdoor Erika » Za Mar 11, 2006 9:06

cooper schreef:Erika zeker doen die OneD Park Lane. Ik heb sinds enkele dagen ook zo eentje in m'n bezit en ik kan je verzekeren hij rijdt super (maar dan wel op diesel h?)
Ik betaalde voor die van mij ?21.960 met panoramisch glazen dak , zonnewerend glas achteraan en houten stuurwiel.

Dan hebbe wij dezelfde condities gekregen! Wanneer heb je jou mini juist besteld? Ik moet nog helaas wachten tot mei!!!!!

Ik ga ook het dak in het zilver laten spuiten en zilver stripings nemen!

Veel succes!

MarcJ
MINI2 - Newbie

Berichtdoor MarcJ » Za Mar 11, 2006 13:59

Voor ons was het 5% op auto zonder opties + 50% op het open dak en 2 jaar extra waarborg. Dit laatste viel na de bestelling. Er was wel geen terugname.
De auto had veel opties, wat de concessie ook ten goede komt.

Wij hebben ook een andere auto bij hen gekocht, en kopen er voor het bedrijf dit jaar nog twee andere. Dit helpt wel.

cooper
MINI-aholic

Berichtdoor cooper » Za Mar 11, 2006 20:50

Ik heb de mijne besteld 28/02/2006. Laatste dag van de saloncondities.
Het dak in contrastkleur vindt ik beeldig staan op een MINI maar het zwarte glazen schuifdak samen met de astro black kleur heeft toch net dat ietsje meer in mijn ogen. Zeker met de eveneens zwarte achterruiten. ik heb hem niets voor niets Black Beauty gedoopt. Grijze cooperstriping staat misschien nog wel op het verlanglijstje.
Sterkte nog bij het lange wachten de vreugde zal nadien des te groter zijn.

Terug naar “General MINI Talk”