R56 Turbo S " with Alpina's 18 + toyo

Wil je graag je MINI en de modificaties even showen? Plaats je foto's en uitleg dan hierin
Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Di Mar 23, 2010 11:37

deze week een Die Hard filmpje maken se ... want het inbranden is vollop bezig ....



vind het supper staan de eindstukken met zeer grote diameter + 90 mm

de stage 1 JCW heeft kleinere diameter heb ik gehoord.... :?


Welke heb jij Vital? en shumi?

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Di Mar 23, 2010 11:50

Zaterdag me de Staffe deze tegengekomen op Youtube :grin:
Vraag is natuurlijk waarop "modified" juist slaat....
Zo zou ne JCW standaard moeten klinken 8)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cCCud6j_orI[/youtube]

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Di Mar 23, 2010 13:17

das wel zotjes .. denk dat die geen tussendemper meer heeft .. :D

ga ook eens een stilstaande shot maken .. :grin:

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Di Mar 23, 2010 21:44

sscooper schreef:Welke heb jij Vital? en shumi?


Dezelfde als u.

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Wo Mar 24, 2010 22:25

varavital schreef:
sscooper schreef:Welke heb jij Vital? en shumi?


Dezelfde als u.


ah want er zijn 2 types in stage 1 en 2 naart schijnt ... ik heb stage 2 ... :P

we kunne ze zondag eens naast mekaar zien eh of er een verschil is .. :wink:
is u geluid nog hard veranderd na het inrijden van de uitlaat?

Gebruikersavatar
cooperke s
MINI-aholic
Berichten: 831
Lid geworden op: 11 Apr 2007
Locatie: Sint-Niklaas

Berichtdoor cooperke s » Wo Mar 24, 2010 22:38

Stage 1 heeft het een works embleem erop staan,stage 2 zoals enkele al hebben(Jij,Schumi,Vital,Michel,..?)hebben niks erop staan.Vraag me wel nog af wat nu net het verschil is...Diameter demper?

Tom.

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Wo Mar 24, 2010 23:31

cooperke s schreef:Stage 1 heeft het een works embleem erop staan,stage 2 zoals enkele al hebben(Jij,Schumi,Vital,Michel,..?)hebben niks erop staan.Vraag me wel nog af wat nu net het verschil is...Diameter demper?

Tom.


Dat zou ik nu ook eens willen weten zie ....

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Do Mar 25, 2010 8:21

Even een eenvoudige redenering....
Zou de Stage 1 uitlaat niet die zijn die normaal geleverd wordt bij het Stage 1 JCW pakket (192 pk) en de Stage 2 die van de fabrieks JCW (210 pk).... aangezien de fabrieks JCW ook Stage 2 benaming heeft gekregen.....

Een verschil tussen beide types.....
Geen idee, maar zou mij persoonlijk wel verwonderen dat ze 2 verschillende uitlaten gaan maken voor hetzelfde model :roll:

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Do Mar 25, 2010 8:40

cooperke s schreef:Stage 1 heeft het een works embleem erop staan,stage 2 zoals enkele al hebben(Jij,Schumi,Vital,Michel,..?)hebben niks erop staan.Vraag me wel nog af wat nu net het verschil is...Diameter demper?

Tom.


Volledig akkoord
Stage 1 met embleem
http://www.motoringfile.com/2007/08/28/ ... 6-jcw-kit/

Stage 2 zonder embleem
http://www.motoringfile.com/2008/11/12/ ... #more-7578

Voor de rest blijf ik bij mijn vorige post....Geen twee verschillende uitlaten voor eenzelfde model

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Do Mar 25, 2010 17:58

dit zou kunnen kloppen maar had van Morten gehoord dat er toch een verschil zou zitten in diameter van de eindstukken en einddemper minder gedempt is bij stage 2 ...

De foto's die freek heeft gepost bij die stage 2 ... mijn eindstukken zijn echt wel veel groter van diameter dan die op die foto ( die rode S) ... :shock: :P dus er is wel een verschil op of een facelift van de uitlaat mss :D :grin:

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Za Mar 27, 2010 23:19

de uitlaat begint warmer te klinken :P :)

Gebruikersavatar
sscooper
MINI Master
Berichten: 2522
Lid geworden op: 03 Aug 2005
Locatie: Mortsel

Berichtdoor sscooper » Do Apr 08, 2010 12:40

heb vorige week mijn dakrails eens een vetbeurt gegeven van mn schuifdak!

en ik verschoot hoe weinig vet er nog aanzat... twas echt wel nodig ... maar nu is het terug gesmeerd met vet en kan het er weer even tegen ... :D


Dus ik kan al de mensen met een schuifdak best aanraden om het eens te checken want je wilt echt ni meemaken dat de boel droog komt te staan als je je dak open schuift .... :wink:



en ja ik ga men zomerbanden bestellen... heb gekozen voor 205/40/18 want wil dat de band er een op getrokken staat ... is een velg van 8 breed ...normaal zal die met een 205 wel zijn eh.. :wink: ipv 215 normaal ...
of 205 gaat wss extreem staan ... hmm dilemma.... help .. :roll: :P

Gebruikersavatar
tommy cooper
MINI Freak
Berichten: 209
Lid geworden op: 11 Dec 2007
Locatie: Hemiksem

Berichtdoor tommy cooper » Do Apr 08, 2010 13:55

wij hebben op onze wielen van 8 breed banden liggen van 215/35/18
Wij hebbben gekozen voor Toyo's,staan mooi opgetrokken met een randje.
alleen oppassen dan voor de stoepen! :?

Greetz

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Do Apr 08, 2010 14:02

tommy cooper schreef:wij hebben op onze wielen van 8 breed banden liggen van 215/35/18
Wij hebbben gekozen voor Toyo's,staan mooi opgetrokken met een randje.
alleen oppassen dan voor de stoepen! :?

Greetz


Da was daarnet ook mijn advies voor de Steven :D

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Do Apr 08, 2010 21:00

Als je bij de bandenfabrikanten zelf op hun site gaat kijken raden ze voor een 8" breed allemaal 225 aan. Heb daar indertijd zelfs een aantal mailtjes voor naar verschillende fabrikanten gestuurd. Een 215 kan in extremis nog op een 8" breed zeggen ze, maar een 205 wordt ten stelligste afgeraden. De band gaat dan zo getrokken staan dat de structuur van de zijkant er onder gaat lijden en je heel veel kans hebt om je banden kapot te rijden, en dat hoeft dan zelfs nog niet op een stoeprand te zijn...
De zijkant van de band zorgt voor de stevigheid, door deze te rekken door een te smalle band te monteren gaat een groot stuk van de stevigheid verloren. Je hebt eveneens kans dat de band van de velg gaat draaien, om nog niet te spreken van eventuele schade aan de velgen zelf. Het blijft techniek die op sommige punten de wetten van de fysica moet blijven respecteren...

Gebruikersavatar
Danyboy
MINI Master
Berichten: 2409
Lid geworden op: 09 Nov 2005
Locatie: Wilderen

Berichtdoor Danyboy » Do Apr 08, 2010 21:29

Daar geef ik Vital nu eens gelijk in, je moet je maar eens inbeelden wat zo een band afziet in de bochten, hoe die wangen zich zetten.

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Do Apr 08, 2010 21:34

Effe de toyo site erbij genomen

205 35 18 => toegestane breedtes 7, 7,5 en 8
215 35 18 => toegestane breedtes 7, 8 en 8,5
225 35 18 => toegestane breedtes 7,5, 8 en 9

zie dus geen enkel probleem :roll:

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Do Apr 08, 2010 21:37

Danyboy schreef:Daar geef ik Vital nu eens gelijk in, je moet je maar eens inbeelden wat zo een band afziet in de bochten, hoe die wangen zich zetten.


Lees even mijn andere postje
Of ja.....misschien kennen die bandenproducenten er niet veel van....
Dat ze even hier komen lezen :D
Ze kunnen nog wel wat bijleren :wink:

Kijk voor mij zet iedereen erop wat je wil
Als ist nen 265
Maar dingen beweren die nergens op slaan.....komaan zeg

Gebruikersavatar
varavital
MINI Nutter
Berichten: 5263
Lid geworden op: 07 Aug 2004
Locatie: Sint-Truiden
Contact:

Berichtdoor varavital » Do Apr 08, 2010 21:52

Tja, ik heb mijn mails van indertijd al weggedaan natuurlijk. Kan alleen maar zeggen wat enkele grote merken mij geantwoord hebben.

En tja, alles gaat è, zelfs een kieken met de knieën vanachter.

Iedereen doet ermee wat ie wil, we kunnen alleen maar goeie raad geven. Maar misschien weet ik er niet zoveel van, zal daarom zijn dat ik op de technische dienst van de wagens en de moto's van een invoerder werk :wink:

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Do Apr 08, 2010 21:59

varavital schreef:Tja, ik heb mijn mails van indertijd al weggedaan natuurlijk. Kan alleen maar zeggen wat enkele grote merken mij geantwoord hebben.

En tja, alles gaat è, zelfs een kieken met de knieën vanachter.

Iedereen doet ermee wat ie wil, we kunnen alleen maar goeie raad geven. Maar misschien weet ik er niet zoveel van, zal daarom zijn dat ik op de technische dienst van de wagens en de moto's van een invoerder werk :wink:


Lees nogmaals vorige post aub!
http://toyotires.com/tire/pattern/proxes-t1r

Jij geeft een subjectief gevoel over dit onderwerp
Ik lees gewoon af wat nen producent zelf zegt

Sorry Steven dat ik u geen goede raad geef
Daarvoor moet je bij Vital zijn :wink:


Terug naar “Show & Shine - MINI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast