Eindelijk op het forum geraakt....
Moeilijk om deze ervaring van de laatste 2 dagen in een topic te beschrijven...(Tom weet wat ik bedoel)
1320mini.... de kerels zijn onvoorstelbaar.
Ga het toch proberen
kennis...passie...openheid...ze ademen MINI !!!
Op 2 uur zie je één van hen een motor uit een MINI takelen
Kennen die MINI's van binnen en vanbuiten...weten zo met hoeveel torque ze elke vijs moeten vastdraaien...het heeft geene naam wat ze kennen weten en kunnen
(werken trouwens als mecaniekers in het weekend voor een dragster team aan de 2500pk motor en leggen deze motor na elke run helemaal open)
En naast de kennis ook geweldig vriendelijk en open! Je mag alles zien! Leggen overal uit wat ze doen en waarom. Heb ongeveer 2 dagen aan één stuk foto's staan trekken en op hun vingers kijken maar maken daar niets van. En zo leer je zelf ook weer een beetje bij.
Misschien dan maar wat foto'tjes nu
En dan nu nog een eindgrafiekje....
dedjuu
Ben mijn USB stick met de resultaten verloren...
Maar kan al wel verklappen dat hij voor de tuning 201 wielpk had (231 krukas)
En ben er buiten gereden met 227 wielpk oftwel 261 krukaspk's
Hebben 20 verschillende files ingelezen in dynoruns gedaan om tot dit te komen
Hij draaide constant tussen 224 en soms zelfs 228 wielpk (maar dat was niet de definitieve tune)
Weer moeilijk om te vergelijken met vroeger omdat het weer over een andere bank gaat.
Maar als ik vergelijk met MINI's met gelijkaardige mods, kwamen deze uit rond 220 wielpk (met spruitstuk)! Toch een sterk blokje heb ik
Maar ooooooooooooo ik weet 1 ding! De MINI is nu een beest geworden!
Met mijn versleten voorbanden is het driften en DSC lampeke all over the place.
Ik heb het gevoel dat je telkens in een lagere versnelling aan het rijden bent. In zesde gaat hij nu bij het minste als een speer!!!
Zware acceleraties heb ik voorlopig enkel nog maar in tweede gedaan. En dat is zelfs straffer dan vroeger in eerste!!!
EEN BOM!!!
Moet wel zeggen dat hij stationair niet zo soepel meer draait. Combinatie van de aggressieve cam en immense injectoren. Maar ergens hou ik daar al wel van!!! Is net zoals bij rally en racewagens die ook steeds wat staan te tjokken in neutraal.
Is dit nu alles.....
oh nee
Scott en Thomas hebben me weer op ideeën gebracht...
Zit nog steeds met een grote restrictie namelijk het spruitstuk...
En met wat knutselen moeten we wel voorbij de control zien te raken...
Ga sneller terug gaan dan ik zelf dacht....