R56 Turbo S " with Alpina's 18 + toyo
Dangixxer schreef:sscooper schreef:en mss nog paar meterkes plaatsen van Mini
van MINI?
dewelke?
toch ni G-krachten ofwa ist voor iets?![]()
Pakt u een stel aftermarket gelijk de staffe! kwaliteit 10 keer beter en ge hebt nuttige info!
en wat draaide hij vandaag?
tis pas voor binnen 2 weken eh de testbank

ik zou graag meterkes hebben van de olietemp en oliedruk ... hebben ze die bij Beek stafke?
Die hebben ze daar, maar kunnen ze niet deftig samen monteren in de r56.
Je zal een keuze moeten maken tussen de 2.
Niet genoeg plaats.
Ik koos voor oliedruk ( daar kan je ook uit afleiden of de motor op temp is ).
Misschien is dit wel iets voor jou ?
http://www.dashdyno.net/
Hier kan je ook de turbodruk, batterij, koelwatertemp, afr, lucht inlaat temp, ..... mee meten.
enkel de olie druk/temp kan je hier niet uit aflezen ( daar heb je nog een extra meterke voor nodig )
Je zal een keuze moeten maken tussen de 2.
Niet genoeg plaats.
Ik koos voor oliedruk ( daar kan je ook uit afleiden of de motor op temp is ).
Misschien is dit wel iets voor jou ?
http://www.dashdyno.net/
Hier kan je ook de turbodruk, batterij, koelwatertemp, afr, lucht inlaat temp, ..... mee meten.
enkel de olie druk/temp kan je hier niet uit aflezen ( daar heb je nog een extra meterke voor nodig )
sscooper schreef:Dangixxer schreef:Dashdyno blijft een topper in mijn ogen
Voor die prijs zoveel info! En dat allemaal via OBD
jullie hebben groot gelijk Freek en Stefaan .. nimeer aan gedachtda gaat hem wel worden
wat is het verschil tussen die 500- 501- 502 ... heeft dien blauwen tand een voordeel?
Pas wel op!
Ik denk dat via uwen OBD geen oliedruk en olietemperatuur kan uitgelezen worden.
Watertemperatuur wel, net zoals turbodruk, AFR, air intake temp (heel belangrijk trouwens),......
Ik had het ook al opgemerkt Freek "enkel de olie druk/temp kan je hier niet uit aflezen ( daar heb je nog een extra meterke voor nodig )"
Gij leest hier ook maar met een half oog zekers
Maar idd hiervoor zal je dus een extra meterke van STACK of Alta nodig hebben.
Als je hetzelfde kleur wilt als je verlichting van het dashboard, moet je Alta nemen.
Anders is Stack een goed alternatief : is wel wit licht, maar is de helft goedkoper.
Ik heb tussen de 12V van de velichting van het meterke een ictje tussen gelkpaatst zodat het wit licht minder straf is.
Gij leest hier ook maar met een half oog zekers

Maar idd hiervoor zal je dus een extra meterke van STACK of Alta nodig hebben.
Als je hetzelfde kleur wilt als je verlichting van het dashboard, moet je Alta nemen.
Anders is Stack een goed alternatief : is wel wit licht, maar is de helft goedkoper.
Ik heb tussen de 12V van de velichting van het meterke een ictje tussen gelkpaatst zodat het wit licht minder straf is.
Dangixxer schreef:Misschien best op voorhand effe controleren of de fichekes van uw shiftlight niet in de weg zitten! Ik weet dat die aangesloten worden op uwen OBD, en vermoed dat het aan de achterzijde is......????
ik heb die aangesloten aan de achterzijde en rechtstreeks aan de boordcumputer dus dat zou geen probleem mogen geven ..

zal vanavond is zien om er 1 te bestellen se ..
merci v de tip van de dyno eh Stafke en Freek

kben eens benieuwd se naar maandag ... moet er om 13 u zijn ..
ik heb de aero twins van bosh op mn ruitenwisarmen gezet en ik moet zeggen dat ik versteld sta hoeveel verschil dit geeft kwa wissen en ook zeker kwa looks
veel cleaner
denk dat ik volgende week terug de alpina's eronder ga gooien want ik ben de wintermodus beu gezien
en wil terug op de toyo's rijden 

ik heb de aero twins van bosh op mn ruitenwisarmen gezet en ik moet zeggen dat ik versteld sta hoeveel verschil dit geeft kwa wissen en ook zeker kwa looks

denk dat ik volgende week terug de alpina's eronder ga gooien want ik ben de wintermodus beu gezien

kzal het kort zeggen .. kweet niet wat er is fout gelopen bij Zip maar mijn run is zogoed als bijna hetzelfde als voor de Tuning ( heb de vorige run kunnen opvragen van bij r&ws center toen hij nog standaard stond ... is de ziptuning nu per ongeluk van mijn Mini ( wat eigenlijk niet kan want hij is nooit in de garage binnen geweest)
of hebben ze mij lucht verkocht samen met christofer .. ik heb 4 pk winst en 3 nm koppel winst ... toch voelde het echt sneller aan in 3 de en vooral 6 de versnelling .. maar dat was dus blijkbaar vals gevoel en was het al een snelle kart .. zie er al naar uiti naar nog snellere kart ( toch een beetje leuk gevoel dak nog kan hebben)
heb zip hierover opgebeld en ze gaan me maandag aanstaande op de testbank bij hun zetten en een update doen ... daarna ga ik direct terug naar r& ws voor een run .. blijven de beloofde resultaten dan nog uit dan gaat zip er echt niet goe van zijn ... en ga ik beek opzoeken .. en zip zal zeker me kunnen terugvergoeden
kneem de vergelijkende runs van voor en na mee zodat ze het met hun eigen ogen kunnen zien ...
khoop voor hun dat ze het kunnen oplossen ...
@ conrad ... wil je niet eens weten of het bij jou ook zo gesteld is want mijn cooper S en die van jou zijn op dezelfde moment bij zip binnengeweest ..
toch 1 positief ding .. heb vanmorgend mijn alpina's met de toyo's eronder gelegt .. VEEEL beter
om me wat op te beuren heb ik samen met een maat een heel mooi filmpje gemaakt van mn cooper S .. nu nog aant monteren
of hebben ze mij lucht verkocht samen met christofer .. ik heb 4 pk winst en 3 nm koppel winst ... toch voelde het echt sneller aan in 3 de en vooral 6 de versnelling .. maar dat was dus blijkbaar vals gevoel en was het al een snelle kart .. zie er al naar uiti naar nog snellere kart ( toch een beetje leuk gevoel dak nog kan hebben)
heb zip hierover opgebeld en ze gaan me maandag aanstaande op de testbank bij hun zetten en een update doen ... daarna ga ik direct terug naar r& ws voor een run .. blijven de beloofde resultaten dan nog uit dan gaat zip er echt niet goe van zijn ... en ga ik beek opzoeken .. en zip zal zeker me kunnen terugvergoeden
kneem de vergelijkende runs van voor en na mee zodat ze het met hun eigen ogen kunnen zien ...
khoop voor hun dat ze het kunnen oplossen ...
@ conrad ... wil je niet eens weten of het bij jou ook zo gesteld is want mijn cooper S en die van jou zijn op dezelfde moment bij zip binnengeweest ..

toch 1 positief ding .. heb vanmorgend mijn alpina's met de toyo's eronder gelegt .. VEEEL beter

om me wat op te beuren heb ik samen met een maat een heel mooi filmpje gemaakt van mn cooper S .. nu nog aant monteren

Terug naar “Show & Shine - MINI”