Thumper S (1320mini) 262,4 pk pg 75
PEPI schreef:Ziet er weeral goed uit Freek !



varavital schreef:Moeten die meters nog geprogrammeerd worden? Zie daar oa een cd-rom en een usb kabel liggen...
Nee hoor! Je moet totaal niets programmeren. Ze geven trouwens ook aan dat de metertjes niet moeten "gecalibreerd" worden...


Enkel de meetmodule met sensor aansluiten op het rode bakje op de foto. En dan vandaar naar het metertje. (natuurlijk ook nog ergens stroom pakken via de centrale unit).
USB en CD rom zijn enkel om "custom gauges" en wallpapers naar het metertje up te loaden. Zo hebben ze zelf al een aantal verschillende voorbeelden gemaakt voor verschillende modellen auto's (Ford, VW, Mazda, MINI, Audi...) En op die manier kan je dan kiezen om van "MINI"de olietemp te nemen, of van "VW" de boost,.... en deze te gebruiken.

sscooper schreef:dat ziet er echt heel goe uit Freek ...
die voor de olietemp is die ook zo gamakkelijk aan te sluiten met dat soort rode module ?
Het aansluiten van de module om de temperatuur van de olie te meten op de module die je daar op mijn foto ziet is gewoon inpluggen he. Is net het sterk punt van deze setup van meters. Universele display met uitlezing naar keuze. Je kan zelfs op elk shermpje 4 waardes tesamen uitlezen!! Maar uit estthetische overweging kies ik voor 2 schempjes waarbij op elk maar 1 waarde wordt weergegeven

Check hun site gewoon even. Daar kan je alle info vinden.
Mooi materiaal .... zeer mooi.
Maar duuuuuuuur, amai.
Als ik het goed begrijp heb je 2 IMFD meters nodig + 2 modules.
Dan kom je aan een aardige som toch.
Leest de Dashdyno de AFR niet uit bij de R53 ?
@ Steven:
Vergeet niet dat de sensor voor de olie temp nog in het carter ( motorblok ) moet bevestigd worden.
Voor zover ik zie zit hier enkel de sensor erbij voor olie temp. een adaptor is ook nodig om deze sensor te bevestigen ipv de olie aflaat dop onderaan de motor.
Als je deze dan al zou hebben moet je weten dat deze sensor enkele cm'ters verticaal uitsteekt onder het carter, bij een verlaagde R56 wordt dit wel gevaarlijk.
Bij een R53 is dit geen probleem omdat de olie aflaat dop schuin op de zijkant zit van het carter ipv in het midden onderaan.
Om nog maar te zwijgen van de olie druk meter, daar heb je nog enkele adaptors extra nodig ....
Kort samengevat, als je het veilig wilt doen .... klik.... klik en het werkt zou ik het voor een R56 niet durven noemen
Maar duuuuuuuur, amai.
Als ik het goed begrijp heb je 2 IMFD meters nodig + 2 modules.
Dan kom je aan een aardige som toch.
Leest de Dashdyno de AFR niet uit bij de R53 ?
@ Steven:
Vergeet niet dat de sensor voor de olie temp nog in het carter ( motorblok ) moet bevestigd worden.
Voor zover ik zie zit hier enkel de sensor erbij voor olie temp. een adaptor is ook nodig om deze sensor te bevestigen ipv de olie aflaat dop onderaan de motor.
Als je deze dan al zou hebben moet je weten dat deze sensor enkele cm'ters verticaal uitsteekt onder het carter, bij een verlaagde R56 wordt dit wel gevaarlijk.
Bij een R53 is dit geen probleem omdat de olie aflaat dop schuin op de zijkant zit van het carter ipv in het midden onderaan.
Om nog maar te zwijgen van de olie druk meter, daar heb je nog enkele adaptors extra nodig ....

Kort samengevat, als je het veilig wilt doen .... klik.... klik en het werkt zou ik het voor een R56 niet durven noemen

Goedkoop kunt ge het moeilijk noemen
Als ik dezelfde waarden wou uitmeten met standaard metertjes kwam ik een 250 euro goedkoper uit dan deze setup. Maar het gadget gehalte is zo ...
Heb dan ook ter compensatie het JCW shiftlight laten vallen
En nee via dashdyno kan ik de AFR niet uitlezen
anders zou ik dit nooit gedaan hebben hoor 

Als ik dezelfde waarden wou uitmeten met standaard metertjes kwam ik een 250 euro goedkoper uit dan deze setup. Maar het gadget gehalte is zo ...


Heb dan ook ter compensatie het JCW shiftlight laten vallen

En nee via dashdyno kan ik de AFR niet uitlezen


Stafke schreef:Dangixxer schreef:Maar het gadget gehalte is zo ...![]()
![]()
Idd volledig mee akkoord !
Ik dacht dat de R53 de AFR ook uiltas zoals de R56, en vond het dan nogal een duur extratje
Nop
Ik heb het zelfs met den uwen nog uitgetest tijdens onze testbanksessie bij RW&S.
En zelfs uwe recentere met nieuwere software las het niet uit Wink
Trouwens ik bespaar nog eens 200 op die alta meterhoudertjes en Carvenspeed bevestigingshulpstukken


Het is bijna een koopje

- cooperke s
- MINI-aholic
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 11 Apr 2007
- Locatie: Sint-Niklaas
Met die meters heb je een indicatie dat je motor waar inmiddels bij Freek al wat geld is ingekropen,dat die goed of minder goed presteert.Je krijgt indicaties dat er iets niet juist is naargelang de waardes die je afleest.
Laatst gewijzigd door cooperke s op Ma Mar 07, 2011 15:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Persoonlijk zie ik het ook niet als puur gadget
Zijn zoals je zegt belangrijke waardes om te weten of het al dan niet dreigt mis te gaan (alhoewel je ook geen garantie hebt). Heb het nu zelf helemaal kunnen zien hoe op basis van AFR de mijne gechipt geweest is.....!!!! (21 sessies tot de waardes goed stonden)
Probleem was echter dat er in de 60mm versie metertjes weinig op de markt is waaruit kan gekozen worden. De enige die in aanmerking kwam was deze. En het verschil in prijs met een 52mm kan echter enkel verantwoord worden door het gadget gehalte ervan
Als ze de DM-5 in 60mm hadden gehad was ik waarschijnlijk voor die oplossing gegaan
Welke belangrijke heb ik nog ni?
Ik heb binnenkort dus:
-Olietemperatuur
-Oliedruk
-Watertemperatuur
-Boost/Manifoldpressure
-Inlaatluchttemperatuur
-AFR
-Uitlaatgastemperatuur
-Ignition timing (maar begrijp nog altijd ni wa ik daar kan uit afleiden)
- nog wat waardes uit dashdyno, maar niet echt nuttig
PS Nog eens merci om de afmetingen van die PLX door te geven!!!

Zijn zoals je zegt belangrijke waardes om te weten of het al dan niet dreigt mis te gaan (alhoewel je ook geen garantie hebt). Heb het nu zelf helemaal kunnen zien hoe op basis van AFR de mijne gechipt geweest is.....!!!! (21 sessies tot de waardes goed stonden)
Probleem was echter dat er in de 60mm versie metertjes weinig op de markt is waaruit kan gekozen worden. De enige die in aanmerking kwam was deze. En het verschil in prijs met een 52mm kan echter enkel verantwoord worden door het gadget gehalte ervan

Als ze de DM-5 in 60mm hadden gehad was ik waarschijnlijk voor die oplossing gegaan

Welke belangrijke heb ik nog ni?

Ik heb binnenkort dus:
-Olietemperatuur
-Oliedruk
-Watertemperatuur
-Boost/Manifoldpressure
-Inlaatluchttemperatuur
-AFR
-Uitlaatgastemperatuur
-Ignition timing (maar begrijp nog altijd ni wa ik daar kan uit afleiden)
- nog wat waardes uit dashdyno, maar niet echt nuttig
PS Nog eens merci om de afmetingen van die PLX door te geven!!!
fred schreef:Je vergeet de boordcomputer met buitentemp enzo
just!!!

heb ook nog
-snelheid
-toerenteller
-klokje
-indicator voor vervanging van remolie
-indicator onderhoud
-tripmeter
-buitentemperatuur
-gemiddelde snelheid
-gemiddeld verbruik
-huidig verbruik
-actieradius
-inhoud tank

de lampekes die kunnen gaan branden in het dash laat ik aan iemand anders over

- cooperke s
- MINI-aholic
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 11 Apr 2007
- Locatie: Sint-Niklaas
cooperke s schreef:Ik zie deze instrumenten absoluut niet als gadgets of leuke prullen maar als je geld hebt gestoken in je opgewaardeerde motor,dan denk ik wel dat je een beetje extra moet voorzien om je investering te monitoren.
Tom.
Heb ik dan het tegengestelde beweert ?
Zelf heb ik ook de volgende meters :
- Oliedruk
- Watertemperatuur
- Boost / Manifoldpressure
- Inlaatlucht temperatuur
- AFR
- Volt
- En ook nog een nest andere zaken waar ik minder op let.
Dus het nut van de metertjes ontgaat me niet.
Ik wil enkel zeggen dat er vele meters bestaan, mooie dure flashy multi meters alsook simpele eenduidige meters vb alta, stack ....
Het is maar wat je zelf wilt hé

Dit alles voor Steven nog wat het bos door de bomen te doen zien

Voor de R56 lijkt mij de dynodash en een olietemp / oliedruk meter nog steeds de beste oplossing.
- cooperke s
- MINI-aholic
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 11 Apr 2007
- Locatie: Sint-Niklaas
Terug naar “Show & Shine - MINI”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast