Thumper S (1320mini) 262,4 pk pg 75

Wil je graag je MINI en de modificaties even showen? Plaats je foto's en uitleg dan hierin
Gebruikersavatar
fred
MINI Master
Berichten: 2123
Lid geworden op: 04 Jan 2005
Locatie: Ingelmunster
Contact:

Berichtdoor fred » Do Apr 28, 2011 15:56

Dangixxer schreef:
fred schreef:
Dangixxer schreef:
varavital schreef:Heeft een fantastische baanligging :wink:


En toch ben ik ervan overtuigd dat het nog een heel stuk beter kan :roll:
Zou graag hebben dat hij toch nog wat scherper instuurt.
Maar dat zou ook wel kunnen liggen aan het feit dat de twee struts vooraan er niet opzaten.
Ook zo'n setje Powerflex rubbers is hiervoor naart schijnt een wereld van verschil. Veel minder een vaag gevoel bij lichtjes naar links of rechts draaien aan het stuur. Je hebt DIRECT reactie en dat moet wel super zijn (denk ik)
Tenslotte camberplates een dikkere torsiebar vooraan en ja..................semi-slicks...........ne mens moet kunnen dromen.
We zien nog wel :grin:


Zo'n brede banden maken het sturen er ook niet beter op e :)


Mijn banden zijn echt ni zo breed hoor :wink:
Is maar nen 215.
En een breder spoor zou normaal ook voor wat meer stabiliteit moeten zorgen.
Het gewicht (omwille van de breedte) zal echter wel ni positief bijdragen tot het stuurgedrag :o


Ok 215 is niet zoooo breed, maar als da een getrokken band is, denk ik niet dat die voor meer stabiliteit zorgt. Of ben ik nu verkeerd aan het denken?

Anywho... compromis dat ik graag zou maken. Het oog wil ook wat he :) 8)

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Vr Apr 29, 2011 0:01

MY Dweiltje schreef:
Dangixxer schreef:Oké Jan .... int nat is het hopeloos... IK WEET HET WEL :grin: :grin: :grin:
Maar int droog....ihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


Ikke niks gezegd hé,... lol,... maar eh, lol, zelfs in't droge :wink:

Nope het was not the goal, target, mission, maar 't was wel weer héél, héél even genieten!

Enne, 't is en blijft een vette kar, een zeer vette kar!!



Dit weekend eens kijken of ik wat online kan zetten Wink
Heb precies toch wel wat bruikbaar materiaal Very Happy
Wij minstens even veel genoten als jij Razz
Het was een best "onderhoudend" tempo.

Stafke schreef:
Dangixxer schreef:
conrad schreef: En ook nen héééééél rappe!!! :grin:


En da voor zo'n ouw sleur :D :D :D
(Dit weekend mocht ik deze twijfelachtige eer verdedigen :wink: )


Ik moet anders zeggen dat de dieseltjes tussen al dat S geweld aardig hun best hebben gedaan !!


Ja zo'n standaard dieseltjes gaan serieus vooruit Surprised

fred schreef:Ok 215 is niet zoooo breed, maar als da een getrokken band is, denk ik niet dat die voor meer stabiliteit zorgt. Of ben ik nu verkeerd aan het denken?

Anywho... compromis dat ik graag zou maken. Het oog wil ook wat he :) 8)



Ik kan uw standpunt wel volgen Wink
Zal dan maar op andere vlakken vooruitgang proberen te maken Cool
In het najaar hopelijk resultaat Very Happy

Gebruikersavatar
nielz
MINI-aholic
Berichten: 417
Lid geworden op: 26 Okt 2008
Locatie: Hier, Daar waar de asfalt beter is dan thuis

Berichtdoor nielz » Vr Apr 29, 2011 0:11

Hij ging op een gegeven moment zo rap dat de stenen int rond vlogen. :grin: Of waren die al los? :oops:


heb er bewijs van? :twisted:

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Vr Apr 29, 2011 0:15

nielz schreef:Hij ging op een gegeven moment zo rap dat de stenen int rond vlogen. :grin: Of waren die al los? :oops:


heb er bewijs van? :twisted:


Oei da klinkt minder goe.....

Gebruikersavatar
nielz
MINI-aholic
Berichten: 417
Lid geworden op: 26 Okt 2008
Locatie: Hier, Daar waar de asfalt beter is dan thuis

Berichtdoor nielz » Vr Apr 29, 2011 0:27

No pain, No Game. :twisted:

Is wel met het fototoestel gedaan ipv de cam. maar op 0:08 ofzo zie je duidelijk iets afkomen vliegen, en den brul staat er wel mooie onder. :wink:
:arrow: http://www.youtube.com/watch?v=htCm_MnD ... ideo_title

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Vr Apr 29, 2011 11:31

Dangixxer schreef:Ja zo'n standaard dieseltjes gaan serieus vooruit Surprised


Idd, op zo'n parcours zoals het offensief is koppel duidelijk een belangrijke factor.

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Vr Apr 29, 2011 11:53

Stafke schreef:
Dangixxer schreef:Ja zo'n standaard dieseltjes gaan serieus vooruit Surprised


Idd, op zo'n parcours zoals het offensief is koppel duidelijk een belangrijke factor.


Of...."nen haarspeld bocht gaat ge me X-pk meer ni tegen 20 per uur rapper kunnen nemen" :wink:

En "bijhouden" en "inhalen" is nog iets helemaal anders....

Enkel 400 m sprint gaat "eventuele" grote verschillen naar boven brengen :twisted:
(wanneer huren we nu eindelijk eens dat stukske militair vliegveld voor een namiddagske.... 8) )

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Vr Apr 29, 2011 13:03

Dangixxer schreef:
Stafke schreef:
Dangixxer schreef:Ja zo'n standaard dieseltjes gaan serieus vooruit Surprised


Idd, op zo'n parcours zoals het offensief is koppel duidelijk een belangrijke factor.


Of...."nen haarspeld bocht gaat ge me X-pk meer ni tegen 20 per uur rapper kunnen nemen" :wink:

En "bijhouden" en "inhalen" is nog iets helemaal anders....

Enkel 400 m sprint gaat "eventuele" grote verschillen naar boven brengen :twisted:
(wanneer huren we nu eindelijk eens dat stukske militair vliegveld voor een namiddagske.... 8) )


Idd, in de bocht komt het op stuurmanskunst aan, bij het uitkomen speelt dan weer het koppel wel een rol.

Dat vliegveld, heb daar nog voor geïnformeerd tijdje terug, maar ze doen dat niet meer.
Geen reden vermeld.

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Vr Apr 29, 2011 13:19

nielz schreef:No pain, No Game. :twisted:

Is wel met het fototoestel gedaan ipv de cam. maar op 0:08 ofzo zie je duidelijk iets afkomen vliegen, en den brul staat er wel mooie onder. :wink:
:arrow: http://www.youtube.com/watch?v=htCm_MnD ... ideo_title


idd............
en er zit toch al wel wa plaats tussen
kan spijtig genoeg altijd gebeuren (rij nog steeds me een barst in mijn ruit rond van de X-rit.... :(
maar nooit leuk natuurlijk
scuzy

Stafke schreef:Idd, in de bocht komt het op stuurmanskunst aan, bij het uitkomen speelt dan weer het koppel wel een rol.


Twee keer de "Jean" in het voordeel tov mij.... :oops: :grin:

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Vr Apr 29, 2011 13:38

De Jean niet alleen zeker ...

Ik weet niet hoeveel Nm je eigenlijk hebt na 1320 ?
De huidige R56 gechipt of jcw scoort anders ook niet slecht.

Merk zelf telkens opnieuw hoezeer het rijgedrag verschilt tussen een r53 - r56.
Uiteraard hebben ze beide hun kwaliteiten, Bij de r53 is het eerder werken geblazen en ervoor gaan, de r56 is daarin iets vergevensgezinder.

Gebruikersavatar
PEPI
MINI Master
Berichten: 3080
Lid geworden op: 02 Jun 2006
Locatie: Kruibeke

Berichtdoor PEPI » Vr Apr 29, 2011 13:39

Dangixxer schreef:
nielz schreef:No pain, No Game. :twisted:

Is wel met het fototoestel gedaan ipv de cam. maar op 0:08 ofzo zie je duidelijk iets afkomen vliegen, en den brul staat er wel mooie onder. :wink:
:arrow: http://www.youtube.com/watch?v=htCm_MnD ... ideo_title


idd............
en er zit toch al wel wa plaats tussen
kan spijtig genoeg altijd gebeuren (rij nog steeds me een barst in mijn ruit rond van de X-rit.... :(
maar nooit leuk natuurlijk
scuzy

Stafke schreef:Idd, in de bocht komt het op stuurmanskunst aan, bij het uitkomen speelt dan weer het koppel wel een rol.


Twee keer de "Jean" in het voordeel tov mij.... :oops: :grin:


welke rit ?? :-



:oops:

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Vr Apr 29, 2011 14:31

Stafke schreef:De Jean niet alleen zeker ...

Ik weet niet hoeveel Nm je eigenlijk hebt na 1320 ?
De huidige R56 gechipt of jcw scoort anders ook niet slecht.

Merk zelf telkens opnieuw hoezeer het rijgedrag verschilt tussen een r53 - r56.
Uiteraard hebben ze beide hun kwaliteiten, Bij de r53 is het eerder werken geblazen en ervoor gaan, de r56 is daarin iets vergevensgezinder.


Een schamele 176.9 lb/ft (aan de wielen) :D
Als ik het dan omreken naar krukas en NM kom ik net niet op 276 NM uit
Ik heb wel het voordeel dat ik tov nen diesel 3000 toeren meer heb :grin:

Ja den 53 is doorjagen in rev's
De 56 is helemaal iets aanders.
Herrinner mij dat bij de standaard 56 S het bijna geen zin heeft om nog de laatste 1000 toereren voor de begrenzer te gebruiken....Je voelt het vermogen echt wegvallen.

Gebruikersavatar
Stafke
MINI Master
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 Dec 2007
Locatie: Ehrwald
Contact:

Berichtdoor Stafke » Vr Apr 29, 2011 14:57

Dangixxer schreef:Ja den 53 is doorjagen in rev's
De 56 is helemaal iets aanders.
Herrinner mij dat bij de standaard 56 S het bijna geen zin heeft om nog de laatste 1000 toereren voor de begrenzer te gebruiken....Je voelt het vermogen echt wegvallen.


Klopt, begint gewoon vroeger en stop ook vroeger. ( 1500 - 5000 )
Dat maakt het ook een compleet andere auto.
Bij onze de R53 is dat ( 3500 - 7000 )

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Za Mei 07, 2011 13:30

Dangixxer schreef:Gisteren de Dashdyno nog eens getest.
De acceleratie module 8)
Dat ding meet een massa gegevens en geeft ze op het einde van de rit mooi weer.
Voorbeelden: 0-60 mph, 0-100 mph, 1/8 mile, 1/4 mile, de snelheden bij deze meetpunten...

Meetingskes zijn gedaan bij 8,5°C, luchtvochtigheid van 93%, 1035 hPA, benzinetank voor 90% gevuld en net voor het kerstavonddiner (da scheelt voor mij toch ook 1,5 kg)

Eerste meting is met DSC, de tweede zonder DSC
Zoals verwacht is zonder DSC op een droog wegdek sneller :D

Afbeelding

Afbeelding

Metingen:

0-60: 6,4 sec en 6,3 sec (zonder DSC)
1/8 mile: 9,9 sec en 9,8 sec (zonder DSC)
1/4 mile: 14,9 sec en 14,8 sec (zonder DSC)

Gelukkig is het mogelijk om via de module op pc af te lezen hoeveel de acceleratie is van 0 tot 100 km/u want das toch nog altijd iets anders dan 60 mph

0-100 km/u: 6,7 sec en 6,6 sec (zonder DSC)
Ikke dus vree content, zeker als je weet dat een standaard S zit rond 7,3 à 7,4 8) 8) 8)

En als je dan op de grafiek het schakelen ziet tussen 1 en 2, was de test (zonder DSC) zeker niet eentje om wereldkampioen mee te worden. Snelheid valt met 6 km/u terug. Veel meer dan bij het eerste testje. Hier zit dus nog wel vooruitgang in :grin:

In december 2009 test ik opnieuw :twisted: :twisted: :twisted:


"Toevallig" vandaag de mogelijkheid gehad om mijn Dashdyno nog eens te testen!
Zeker na al de recentelijke aanpassingen wel benieuwd naar het resultaat! :wink:

Echt koud was het niet vandaag...22°C :o
Dus tov van de vorige test is er zeker geen positieve beïnvloeding

Toen heb ik hem getest na het bezoek aan Beek (pulley, software, bougies, Alta, Bastuck, GRS)

Dit werd het vandaag (DSC "af" want vorige keer was al duidelijk dat "zonder" de tijden beter waren):

Afbeelding

En dan de cijfertjes naast elkaar

0-60: 6,4 sec en 6,3 sec (zonder DSC) vandaag 5,8 sec
1/8 mile: 9,9 sec en 9,8 sec (zonder DSC) vandaag 9,5 sec
1/4 mile: 14,9 sec en 14,8 sec (zonder DSC) vandaag 14,3 sec
0-100 km:U: 6,7 sec en 6,6 sec (zonder DSC) vandaag 6,0 sec

En dan heb ik de koppeling nog ni gebrutaliseerd :D :D :D
Onder de 6 sec zit er dus zeker wel in 8)
(En als me het zo ni gaat lukken toch eens kijken naar de Sprintex :grin: )

Gebruikersavatar
Xefke
MINI Master
Berichten: 2240
Lid geworden op: 13 Jul 2005
Locatie: OLV Waver

Berichtdoor Xefke » Za Mei 07, 2011 17:44

Super schoon resultaatjes :shock: :grin:
Gaan met die bak :)

Gebruikersavatar
cooperke s
MINI-aholic
Berichten: 831
Lid geworden op: 11 Apr 2007
Locatie: Sint-Niklaas

Berichtdoor cooperke s » Za Mei 07, 2011 18:24

Beetje meer spitten en graven naar de rotrex :wink: :grin:

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Za Mei 07, 2011 20:36

Xefke schreef:Super schoon resultaatjes :shock: :grin:
Gaan met die bak :)

Ja ben der content mee :wink:
Was toch waar ik wat op gerekend had!


cooperke s schreef:Beetje meer spitten en graven naar de rotrex :wink: :grin:

Kan ook :wink:
Zal er wat van af hangen van prijs en beschibaarheid
Rotrex is nog duurder als ik het ergens goe gelezen heb (maar de resultaten zijn nog spectaculaairder)
Laat ze in de UK maar eens goed testen en dan zal ik volgend jaar nog wel eens zien :wink:

Gebruikersavatar
cooperke s
MINI-aholic
Berichten: 831
Lid geworden op: 11 Apr 2007
Locatie: Sint-Niklaas

Berichtdoor cooperke s » Zo Mei 08, 2011 9:04

Sprintex-rotrex- turbo als ik me nie vergis,zoals het er nu naar uit ziet heeft de sprintex niet zoveel te bieden pk-kostprijs dan.

Blijkbaar loopt de sprintex minder warm dan de eaton maar is dan ook niet met de reduced pulley.Hopelijk leuke testen van 1320 he,ik vermoed ook dat ze een turbo R53 powered MINI hebben gekocht...

Maar als je echt nog meer wil kun je voorlopig alleen voor de turbo and rotrex proven build gaan.Sprintex loopt duidelijk achter met zen propaganda lol.Hopelijk betere en 'duidelijkere' resultaten van the uk dan the us :grin:

Gebruikersavatar
YorkPower
MINI-aholic
Berichten: 578
Lid geworden op: 17 Mar 2010
Locatie: Meise

Berichtdoor YorkPower » Zo Mei 08, 2011 21:39

Man das snel! :o

Bye bye Porsche! :D
Hoe vaak heb je zo achtereen opgetrokken? En misschien eens ander asfalt proberen? Meer grip? 8)
Jah voor de temperatuur van de asfalt was het gisteren wel goed :D

Gebruikersavatar
Dangixxer
MINI Nutter
Berichten: 5219
Lid geworden op: 10 Jan 2005
Contact:

Berichtdoor Dangixxer » Zo Mei 08, 2011 22:23

YorkPower schreef:Man das snel! :o

Bye bye Porsche! :D
Hoe vaak heb je zo achtereen opgetrokken? En misschien eens ander asfalt proberen? Meer grip? 8)
Jah voor de temperatuur van de asfalt was het gisteren wel goed :D


Porschekes.....ne standaard Boxter en Caymann misschien nog net, maar daar houdt het toch wel bij op hoor :wink:
Heb drie testjes gedaan. Twee keer 5,8 sec voor de 0 tot 60mph en één keer 6,2
Dus die 5,8 is echt wel realistisch

Het asfalt was zeker goed, dus daar zal het niet echt aan liggen denkik.
En aangezien het asfalt idd warm was .... bood dit grip met hopen.
Maar met semi-slicks zou het toch nog wel wat beter kunnen.
Je moet maar eens kijken op de grafiek. Net na het schakelen (dipje), zie je de snelheid plots hard omhoog schieten (rode pijl) om dan even later wat terug te vallen (groene pijl) om vervolgens weer de "algemene" grafiek te volgen. Dat is gewoon doorspinnen van de banden....
En met semi's.... 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Afbeelding


Terug naar “Show & Shine - MINI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten