
mini cooper S works .... white stallion
Vorige week naar de keuring geweest op 99920 km, we gingen voor de 2 jaar keuring.
Afgekeurd op de rechtse schokdemper .... defect volgens de EXPERT van de keuring
Dus ook niet aan de validatie van de verlaging begonnen.
Vandaag dus terug na 2 nieuwe Koni regelbare dempers te laten steken ( gelukkig in garantie ... goede service van Koni !! )
=> zelfde probleem, rechts achter niet goed.
Na wat onderzoek blijkt het aan die K*T run on flats te liggen volgens de man, die dit probleem wel meer voorheeft met dat soort banden .... brol zegt hij ....
Dan de validatie van de verlaging en klaar was kees.
Officieel verlaagd voertuig met papieren

Afgekeurd op de rechtse schokdemper .... defect volgens de EXPERT van de keuring

Dus ook niet aan de validatie van de verlaging begonnen.
Vandaag dus terug na 2 nieuwe Koni regelbare dempers te laten steken ( gelukkig in garantie ... goede service van Koni !! )
=> zelfde probleem, rechts achter niet goed.
Na wat onderzoek blijkt het aan die K*T run on flats te liggen volgens de man, die dit probleem wel meer voorheeft met dat soort banden .... brol zegt hij ....
Dan de validatie van de verlaging en klaar was kees.
Officieel verlaagd voertuig met papieren


Laatst gewijzigd door Stafke op Vr Nov 02, 2012 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Xefke schreef:Als ik de stallion zo zie op de foto'kes van de vorige pagina krijg ik het toch echt wel warmpjes om een schroefsetje te bestellen![]()
![]()
![]()
Zo mooi dat ie staat![]()
Top wagentje!
Centimeterke meer of minder is ne wereld van verschil


Heb het idee da je uzelf aant overtuigen bent van een schroefsetje

jaja
de wittekop is een sjiek spel!!!



Binnen kort eens wat nieuwe plaatsjes schieten.
Gisteren ochtend als test nog eens naar de keuring geweest maar dan met de zomerbanden.
Had afgesproken met die mannen daar bij wijze van test eens het verschil te meten met ROF banden en gewone banden .... amai wat een verschil !!
Bij een gewone banden zonder probleem er door.
Met ROF niet goed !
Gisteren ochtend als test nog eens naar de keuring geweest maar dan met de zomerbanden.
Had afgesproken met die mannen daar bij wijze van test eens het verschil te meten met ROF banden en gewone banden .... amai wat een verschil !!
Bij een gewone banden zonder probleem er door.
Met ROF niet goed !
- cooperke s
- MINI-aholic
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 11 Apr 2007
- Locatie: Sint-Niklaas
cooperke s schreef:Hoe zit het nu eigenlijk met de verlaging hier in Belgie,
Wat mag,moet enz?
Tom.
- Eerst en vooral een attest van de veren zelf ( goedgekeurd voor België )
- Plaatsings attest getekend door de plaatser met de maat voor en na erop ( 3cm verschil )
Komt er op neer dat je de auto meet na de verlaging, dat opschrijft er en 3 cm bijtelt om
"voor" in te vullen

- Ze leggen een balkje van een 6 cm op de grond en de auto moet erover kunnen ( chassis
mag niet raken )
- Veren moeten geborgd zijn ( schroefdraad om nog te verlagen na de keuring moet onklaar
gemaakt zijn ), bij mij niet gebeurd maar toch goedgekeurd met vermelding op de groene
kaart
- Geometrie van de auto moet in orde zijn ( uitlijning ), best dus voor de
verlagingskeuring eens laten nazien.
let wel op, de geometrie moet gebeuren met waardes van desbetreffende voertuig,
maar dan wel rekening houdende met het feit dat die verlaagd is .... afwijkende
waardes dus.
Verder mogen camber plaaten perfect met attest.
Remmen zou volgens de keuring ook geen probleem mogen zijn indien er een attest bij is. ( enkel stalen remleidingen doen ze moeilijk over )
Vandaag van een klant ( invoerder van K&W ) gehoord dat camberplaaten en remmen wel mogen mit's attest, maar er zijn geen attesten voor voor België .... Toffe mannen hier bij de keuring
De discussie komt binnen enkele weken weer op tafel binnen de commissie, maar vreest wel dat het voor België een NO Go zal worden.
De redenering is de volgende :
Verbeterde remmen mogen niet omdat de persoon die achter je rijd niet weet dat jij verbeterde remmen heb .... DEUH !!!!

De discussie komt binnen enkele weken weer op tafel binnen de commissie, maar vreest wel dat het voor België een NO Go zal worden.
De redenering is de volgende :
Verbeterde remmen mogen niet omdat de persoon die achter je rijd niet weet dat jij verbeterde remmen heb .... DEUH !!!!
Stafke schreef:Vandaag van een klant ( invoerder van K&W ) gehoord dat camberplaaten en remmen wel mogen mit's attest, maar er zijn geen attesten voor voor België .... Toffe mannen hier bij de keuring
De discussie komt binnen enkele weken weer op tafel binnen de commissie, maar vreest wel dat het voor België een NO Go zal worden.
De redenering is de volgende :
Verbeterde remmen mogen niet omdat de persoon die achter je rijd niet weet dat jij verbeterde remmen heb .... DEUH !!!!
Tis daarom dat Works remmen wel toegestaan zijn....
Werken even goed/slecht als standaard.....

Dangixxer schreef:Stafke schreef:Vandaag van een klant ( invoerder van K&W ) gehoord dat camberplaaten en remmen wel mogen mit's attest, maar er zijn geen attesten voor voor België .... Toffe mannen hier bij de keuring
De discussie komt binnen enkele weken weer op tafel binnen de commissie, maar vreest wel dat het voor België een NO Go zal worden.
De redenering is de volgende :
Verbeterde remmen mogen niet omdat de persoon die achter je rijd niet weet dat jij verbeterde remmen heb .... DEUH !!!!
Tis daarom dat Works remmen wel toegestaan zijn....
Werken even goed/slecht als standaard.....
idd

jbcola schreef:Ik vraag me af of ik met mijn remmen erdoor geraak
Er staat "Works" op....
En verder dan dat geraken die mannen van de keuring toch niet

R53, R56, R huppeldepup...
Die kennnen het onderscheid in versies toch niet
"Ja ja mijnheer Works is de huistuner van MINI....maar ik heb hem niet getuned zenne...want dat mag niet he"....





Terug naar “Show & Shine - MINI”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten