krikke5150 schreef:Het probleem is een beetje dat je niet echt kan "proberen " hé...
Ook de verkeersdrempels zullen toch wel wat problemen geven vermoed ik...
Gisteren hoorde ik even geschuur onderaan toen ik een drempel (tamelijk enthousiast...) overging.
Qua verbruik toch nog een vraagje...
Weet er iemend wat de sportknop werkelijk doet? Ik hoorde dat zelf sommige dealers niet precies weten wat, maar las toch ergens dat buiten het "stijvere" stuur; en de andere mapping van het gaspedaal, toch nog ergens 20nm koppel bijgetoverd wordt... Feit is dat onze mini in de sportstand extra enthousiast met de diesel omgaat, en dat bij sportief rijden, zonder echter de beest uit te hangen, het verbruik toch serieus de hoogte in gaat.... de vraag is natuurlijk welk aandeel de sportknop hierin heeft...
Over dat geschuur zou ik zo niet inzitten hoor.
MINI zet er juist een lippeke onder om aan te geven dat je net iets the enthousiast bezig bent...maar dan heb je nog altijd wel marge alvorens je je bumper van straat moet gaan plukken

En van het verbruik in de sportstand....Als je deze opzet heb je net de bedoeling om eens lekker te "gummen"

Zou eerder eens de test doen om op de autstrade 50km mooi 120 te rijden in normaal en sportstand. Zo heb je toch een iets objectiever gebruik medunkt