nieuwe motor voor de jcw modellen
varavital schreef:Verbruik ziet er op papier wel heel goed uit. Als je weet dat we met de onze op onze trip naar MU en de dagen erna aan een gemiddeld verbruik (volgens de boordcomputer) van 8,8 liter zaten.
Dat valt eigenlijk nog wel mee he! Waarschijnlijk ook de autosnelweg niet aan 90-100 km/u naar huis gereden en daar ook nog wat doorgetrapt

Mijn One D bijvoorbeeld heeft een normverbruik van 3,9 en gezien ik rond de 6 zit.. (over aan afstand van 25000 km...)
- krikke5150
- MINI Regular
Onze Mini (augustus 2011 110pk 300nM op rollenbank)die meestal in stadsmodus rijdt, verbruikt 6,3 liter.
Dit is uitgerekend aan de hand van de gedane kilometers/verbuikt aantal liters omdat de boordcomputer er meestal een slag "neffens" zit...
Getuned zou dit iets beter kunnen zijn, maar geen enkele tuner geraakt er blijkbaar in...
Is trouwens, spijtig genoeg, totaal af te raden, want als hij bij de dealer tijdens garantie periode aan de puter gehangen wordt krijgen die gratis een telefoontje uit Duitsland om te melden dat ze aan een "geprutste" auto aan het werken zijn en er mee mogen ophouden...
Toch wel stevig verbruik voor een dieseltje vind ik...
Nu niet dat het op een liter komt...
Dit is uitgerekend aan de hand van de gedane kilometers/verbuikt aantal liters omdat de boordcomputer er meestal een slag "neffens" zit...
Getuned zou dit iets beter kunnen zijn, maar geen enkele tuner geraakt er blijkbaar in...
Is trouwens, spijtig genoeg, totaal af te raden, want als hij bij de dealer tijdens garantie periode aan de puter gehangen wordt krijgen die gratis een telefoontje uit Duitsland om te melden dat ze aan een "geprutste" auto aan het werken zijn en er mee mogen ophouden...

Toch wel stevig verbruik voor een dieseltje vind ik...
Nu niet dat het op een liter komt...

- black jack
- MINI-aholic