Het Mini gevoel

Voor nieuws, weetjes, ideetjes - kortweg MINI in het algemeen...
Number 19
MINI-aholic

Berichtdoor Number 19 » Zo Apr 24, 2005 17:37

Ik heb 20000km achter de rug met mijn Mini en ik zou iedereen aanraden om een Mini te kopen! Ik ben een echte Mini-freak die zijn autootje doodgraag ziet!

Mini staat voor fun, jong&dynamisch, rijplezier,... Het is gewoon een uitgebouwde kart!

Ik vind het zo leuk dat je zoveel kan doen met Mini. Zelfs als je niets doet aan je mini blijft hij nog altijd een in het oog springende auto. Maar mensen die graag knutselen of spelen hebben opties zat. Ik twijfelde tussen een Mini en een Audi A3. Mijn vader wou mij echt een Mini aansmeren maar ik moest er niet van weten. De A3 rijdt zeer goed maar hij is z? serieus. Ik ben nog maar 21 en toen 19. Niets te zeggen van Audi maar Mini heeft iets meer. Zie je al een Audi A3 met witte strepen, nummer 19 en een Engels dak... :shock:

Als ik over iets klaag dan is het enkel over zaken die ik heb laten veranderen. De zaken die niet origineel zijn. Maar dat heb ik alleen mijzelf aangedaan. De 4 uitlaten zijn te luid, de ijzeren plaat rammelt, de witte velgen zijn slecht gespoten...Allemaal niets te maken met Mini.

Kortom voor mij; MINI RULES!!!

(Ik kan natuurlijk chance hebben en toevallig ne mini hebben waar niets aan mankeert. :D )

Saint'04
MINI-aholic

Berichtdoor Saint'04 » Zo Apr 24, 2005 17:49

MINI is in ??n woord gewoon SUPER
De mankementen (zeker bij mij) zijn soms wel nadelig maar die wegen toch niet op tegen de fun die je er mee hebt. Het kijken en bewonderen van mensen naast u voor de MINI geeft telkens dat speciale gevoel.
Het fijnste aan de MINI is toch het insturen van de bochten, ik vind geen auto die je dezelfde zekerheid geeft in een bocht als de MINI.
Het grootste nadeel vind ik dan weer een vluchtheuvel nemen met de MINI, dat is telkens zeer hard. Zeker voor degene die achterin zitten.
Geef maar voor altijd de MINI, kzal niet zeggen als ik ooit een gezinnetje zou hebben maar denk wel dat het dan zeker tweede auto blijft :cheesy:

DCBruno
MINI Fan

Berichtdoor DCBruno » Zo Apr 24, 2005 18:39

daarnet een "thumbs up" gekregen van een chauffeur met rode wangen in zijn Cayenne Turbo!
Bij het betere bochtenwerk heeft zijn 2-tonner het moeten opgeven :lol:
Toegegeven, ik moest m'n MCS tot 7000 toeren jagen om qua snelheid mee te kunnen - wellicht draaide de Cayenne amper 4000 :D - maar zijn banden maakten zodanig veel geluid dat ik het tot in mijn Mini hoorde!
En ?verhellen dat die bulldozer deed!
Eens op de E17 brulde de Cayenne voorbij, de man wuifde met opgestoken duim en - toen reed ik ong. 150 - zijn bolide werd snel een klein stipje.
D?t geeft toch ook een gevoel van 'hej, Mini is fun!'

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Zo Apr 24, 2005 19:03

Wat ik nu nie snap aan blade, je verandert zoveel aan je mini. Dat wijst er toch op dat ge er wel iets voor hebt, als het zo'n slechte wagen is, waarom steek je er dan nog zoveel geld in.

Niet moeilijk dat je mini al rammelde als je nog niet had verlaagd, er zat af fabriek al een sportophanging op :? ...

Nu niet boos worden h? :cheesy:

Blade
MINI Master

Berichtdoor Blade » Zo Apr 24, 2005 19:17

ik word niet boos :cheesy:

ik heb nog nooit een maand met een standaardwagen gereden, ik ben daar allergisch voor,
ik bekijk even hoe het na mijn scholing op het werk afloopt,
ofwel iets anders ofwel de mini slopen en vol mousse steken waar ook maar een opening is, antirammel :cheesy:
ik vind het model ook wel origineel, daar gaat het niet om . . .

Morty
Founder

Berichtdoor Morty » Ma Apr 25, 2005 8:45

Heren en dames .. hou het aub wat rustig in hier :evil: :evil:
Ik heb van een aantal personen een PM gekregen aangaande dit onderwerp. Het wordt voor hen iets te "pittig"

Ik kan hen volgen in een aantal posts, doch ...
Iedereen heeft een opinie over zijn en haar MINI en mag dit hier plaatsen.

Als iemand negatieve kritiek heeft mag dit ook gezegd worden, maar de reacties die hieruit voortvloeien dienen ook NIET tot op het mespunt uitgespeeld te worden.
De bedoeling is ook niet dat dit weer lijdt tot het afhaken van personen.
Het probleem verder uitvechten op vlak van PM lijkt me ook geen goed idee.

Ik roep hier alleen maar even tot de orde, gelieve hier mee rekening te houden. Indien dit niet gebeurt, sluit ik dit onderwerp.
Ik ga hier dan ook niet verder op in. Mij constant gaan PM'en is dan ook niet nodig.

Dank u.
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

Couchar75
MINI Regular

Berichtdoor Couchar75 » Ma Apr 25, 2005 16:50

Een mini is zooooo sexy, ziet er goed uit, zit vast op de baan als een trein op rails, het geluid is mooier dan om't even welk klassiek concerto, ruiger dan om't even welke metaltrack, het comfort is gezien de omvang van de auto buitengewoon, de prestaties zijn om u tegen te zeggen en je hebt plezier in elke bocht, aan elk rood licht,... ik krijg er maar niet genoeg van. Als ik vroeg over mijn auto sprak zei ik: "mijn auto dit, min auto dat,..." als ik over mijn auto nu spreek, dan gaat het steevast over "mijn mini dit, mijn mini dat...", zelfs onbewust. En dan krijg je gegarandeerd de reactie "h?, rij jij met een minij? zo tof!"

smetje
MINI-aholic

Berichtdoor smetje » Ma Apr 25, 2005 19:47

het gevoel van in de mini rond te rijden is uniek volgens mij.
vroeger zat ik nog eens te denken van miljaar zo ne dikke bmw zou ik ook nog willen, maar nu moet er al ne redelijk vette bak naast mij staan om mij te kunnen doen aan denken om ermee te ruilen.
mensen draaien hun hoofd als ze u zien rijden en tegen de vrouwen zeg ik altijd dat ze eens mogen mee rijden als ze een mini rok aanhebben, kwestie om een beetje assortie te blijven h? :cheesy:

daphny
MINI-aholic

Berichtdoor daphny » Ma Apr 25, 2005 21:00

mini is gewoon een zalige auto , intereur , buitenkant zalig gewoon .
maar wel gelijk joe , zegt rap krasen erop en men zetels vooral vanachter maja .
greats mini girl .

wvs
MINI-aholic

Berichtdoor wvs » Ma Apr 25, 2005 23:02

Morty, 't is niet met censuur (topic sluiten) dat je dit oplost. Moet 't trouwens opgelost worden? Ieder diertje zijn... eigen smaak en goesting.
Feit is dat Quick gelijk heeft als ze zegt dat hier freaks zitten die op elke rammel letten. 't Is niet tof als je Mini rammelt natuurlijk. Wij hebben zelf met de miserie gezeten, maar de BMW garage heeft alles netjes opgelost (mits enige zachte druk van mijn vrouw. Als ze nu opdraait aan de garage spurten de mecaniekers ineens allemaal weg :cheesy: )
Langs de andere kant is de Mini de wagen (in zijn klasse) met de beste herverkoopwaarde volgens de lease-firma's (yep, hij/zij ? houdt zelfs beter zijn/haar ? waarde dan een Mercedes, maar wie wil daar nu in gezien zijn :) ). Dus objectief gezien is de Mini inderdaad een degelijke wagen.

En waar 't volgens mij allemaal om draait is de fun, als ik er uit stap heb ik gegarandeerd een smile op mijn snuit. Alhoewel, als ik mag verder dromen, een Mini zonder logo's of armdikke uitlaten maar met een 300pk in 't vooronder (of op de achterbanken - zo hebben die nog een functie), dat zou pas Prozac de Luxe zijn. Een M3, een Porsche, een S4, een AMG de achterlichtjes laten zien, MMMMMM

Oh ja, nu we toch bezig zijn: de vierwielaandrijving van Getrag, met een LSD om de 300 beestjes onder controle te houden, laat maar komen.

Ave ! Drive safe en hou de fun erin !

quicksilver
MINI-aholic

Berichtdoor quicksilver » Di Apr 26, 2005 1:19

Feit is dat Quick gelijk heeft als ze zegt dat hier freaks zitten die op elke rammel letten. 't Is niet tof als je Mini rammelt natuurlijk.

Ja, en daaruit blijkt des te meer dat freaks zoals hier op het forum zitten,overal op letten.
(ik ook ;))
En met 'normale' MINI rijders bedoel ik, de huisvrouwen die er een hebben gekregen van hun mannetje om er boodschappen mee te gaan doen,of een knul die het een aardige kar :shock: vind........denk je dat die op een rammeltje letten ??

Brainscan
MINI2 - ARTIST

Berichtdoor Brainscan » Wo Apr 27, 2005 16:27

Brainscan schreef:
quicksilver schreef:
kheb alleen geen "Mini for life" gevoel . . .

Nee, ik heb stellig het idee, dat je beter overweg zou kunnen met een geluidsbox met een stuurtje :mrgreen:
Er lopen er hier te klagen over kwaliteit, staat er iemand wel eens bij stil hoeveel MINIs er verkocht zijn en hoe weinig problemen er relatief zijn.
Bij een ander merk heb je een eenheidsworst, niet samen te stellen naar eigen idee, iig vele malen minder dan bij MINI. Vertel me dan dat ze daar met een probleem beter omgaan dan bij MINI ?? ( dealers die niet meewerken, zijn in dit geval niet van toepassing)
Hier zitten de freaks, en letten op iedere detail, dat is anders als je een MINI 'gewoon' koopt, dan let je daar veel minder op.
Vraag aan een willekeurig iemand met een MINI...die er 'gewoon' mee rijdt, en er niks mee heeft, die zal een kraakje of piepje een worst zijn.

dat gij met piep en kraak niks mee in zit zal mij een worst wezen,
als ik met mijn auto rij, moet ik dat niet hebben... Er moet trouwens
genoeg betaald worden voor wat ge krijgt, en das bij alle merken zo,
en daar moet ook niks kraken of piepen...

en dan maar zwijgen over het oordelen wie hier den rotte appel is :evil:

ik wil hierbij men excuses aan bieden, heb wat te vlug gereageerd
op dees topic.. bij deze quick, sorry voor mijn overdreven reactie..

DCBruno
MINI Fan

Berichtdoor DCBruno » Wo Mei 04, 2005 18:48

Oeffff :D
ik had niet verwacht dat dit topic hoog kon oplopen.
het is uiteraard moeilijk om juist te uiten wat je wil adhv geschreven tekst en emoticons, mr als we over subjectieve zaken praten kan ik me voorstellen dat de ene er al fanatieker over praat dan de ander.

soit, ik vind het leuk om lezen dat iederen enthousiast blijft rond-"mini?n" en dat het zo mag blijven

zoot
MINI-aholic

Berichtdoor zoot » Vr Mei 06, 2005 10:32

na bijna een jaar mini rijden...... geen kraak, rammel, fouten, gewoon alles picobello tot nu toe... 8)
ofwel ben ik rap tevreden..... :shock:
Maar het imago is niet te kloppen..... :cheesy:
Dat imago kost wel wat...... prijzig idd...

patske
MINI Fan

Berichtdoor patske » Wo Jun 01, 2005 21:14

Mini-gevoel zeg je?? Voor mij is mijn mini een maxi-gevoel :P Zoals ik al maanden eerder gezegd heb (tja ik was der ff tussen uit , ne serieuze pc-crash) ik ben gewoon smoor op die mini van me. 'K heb mijn bakske nu 5 maand ong. en hij geeft me nog altijd da leuke gevoel. Als ik hem zie staan glunderen mijn oogskes. Af en toe kijk ik, waar ik ook ben, ff naar buiten om mijn karretje te zien staan. Dan komt er van zelf ne smile op mijn gezicht :D En heb ik ff een rotmoment haal ik mijn karretje uit en toer ik wa rond, lekker relaxen. En liefst van al wegen met heel wa leuke bochten, vind ik gewoon zaaaalig. Ik zou iedereen een mini willen aanraden, maar dan ook weer nie. Want ik heb graag iets da een ander nie heeft. Kan natuurlijk ook als ik mijn mini wa zou veranderen,maar ik vind hem mooi zoals die is. Voor velen ne gewone pure zilveren mini one. Maar voor mij.....tja hoe leg ik da uit???En zolang ik nog altijd smelt van da bakske blijft die zoals die is. En idd der rammelt wel al es wa, maar mijn vorige wagen rammelde heel wa meer. Ik heb altijd al graag met de wagen gereden ,maar nooit zoooo graag als met de mini.

smetje
MINI-aholic

Berichtdoor smetje » Do Jun 02, 2005 5:48

patske da vind ik nu eens schoon gezegd s? :cheesy:

Terug naar “General MINI Talk”