garantiegevalleke en toch factuurke gekregen !!!

Meld hier je problemen en fouten - misschien krijg je wel een oplossing
joe
MINI Fan

garantiegevalleke en toch factuurke gekregen !!!

Berichtdoor joe » Di Apr 26, 2005 1:48

Pffff, efkes jullie oordeel over volgende kwestie...

Ik steek mijnen auto onder garantie binnen voor mijn voorruitgeval.. enfin, ik kom hem 's avonds oppikken, blijkt dat ze d'er nog ne liter olie ingekapt hebben en 0,3 (!!) liter ruitenwisseradditief...

totaalprijske 18,67 euro (en 't gaat me niet om die lullige 18 euro maar om 't principe)

Ik vind persoonlijk dat

ten eerste : ik helemaal niet gevraagd had om dit te doen, laat staan zoiets verwacht als ik mijnen auto als garantiegeval binnensteek...

ten tweede : Ik eigenlijk te verbouwereerd was en toch de werkplaatsfiche getekend heb... :shock:

ben ik nu ne muggezifter of wa is da nu toch eigenlijk met die garages???
Is het nu echt de bedoeling om het geld uit uw zakken te kloppen, als 't op deze manier moet dan heb ik veel goesting om mijn volgende onderhoudjes op een ander te doen zenne....

Het hangt langzamerhand mijn kl* uit, :evil: als het zo blijft duren bij BMW-MINI, ga ik zeker terug naar Volkswagen, echt de waarheid.... Service toppie, dat mag gezegd (Vanhoonacker Kruishoutem)....

YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Di Apr 26, 2005 13:22

Ge hebt groot gelijk Joe maar eerlijk gezegd denk ik dat je niet had mogen tekenen.Ik vrees dat ze daar een punt op hebben.Ik begrijp uw situatie wel zenne ze doen daar nen uitleg en ondertussen schuiven ze een papier onder uw neus ''wilde daar is een krabbeltje zetten'' terwijl er nog nen derde mekanieker wat komt lullen over olieverbruik of weet ik veel.En uiteraard willen de garages zoveel mogelijk geld uit onze zakken kloppen.

Ik zou proberen het zolang mogelijk uit te stellen.
M.V.G Dino

Saint'04
MINI-aholic

Berichtdoor Saint'04 » Di Apr 26, 2005 18:50

Wel ik had een gelijkaardig geval. Ik was op onderhoud geweest en alles was bijgevuld en nagekeken.
Twee weken later moest de MINI binnen voor een probleempje. Ik had de MINI nadien al even terug en toen kwam er een factuur binnen hier.
Koplampje vervangen en olie bijgevuld. Het koplampje kon niet kapot zijn want ik had het de dag voor hij binnen ging nog allemaal bekeken voor eventueel silver of bleuvisions te plaatsen. En ze hadden 2x 0.5l olie bijgevuld stond op de factuur. Dat vond ik ook te gek voor worden. Ik dus dadelijk naar de garage gebeld en daar wisten ze mij doodleuk te vertellen dat elke keer als een MINI of BMW binnen kwam ze het automatisch nakeken en bijvulden indien nodig.
Ik natuurlijk kwaad en gezegd wat dat voor ne zever is. Ik was ervoor al zoveel keren binnen geweest met mijne MINI, toen hadden ze dat toch ook niet nagekeken.
Nu na veel vijven en zesen en een gesprekje hebben ze de factuur dan toch laten vallen en een creditnotake opgemaakt.
Dus ik zou je aanraden het hier niet bij te laten. Gewoon u gedacht zeggen en weigeren te betalen. tis tenslotte toch maar 18 euro.

Blade
MINI Master

Re: garantiegevalleke en toch factuurke gekregen !!!

Berichtdoor Blade » Di Apr 26, 2005 19:38

joe schreef:
Het hangt langzamerhand mijn kl* uit, :evil: als het zo blijft duren bij BMW-MINI, ga ik zeker terug naar Volkswagen, echt de waarheid.... Service toppie, dat mag gezegd (Vanhoonacker Kruishoutem)....

amai eindelijk nog iemand, kben al niet meer alleen :cheesy:
service sucks, ik zou zeggen kheb dat niet gevraagd haal het er maar terug uit,
ik zou het zeker niet betalen, mja als je getekend hebt hang je vast h? . . .

Eric K.
MINI Regular

Berichtdoor Eric K. » Wo Apr 27, 2005 8:52

als er al een ding is wat ik niet betaal is het ruiten vloeistof dat hieeft toch iedereen thuis.

Olie alla vindt het wel netjes dat ze het gecontroleerd hebben maar een belletje had geen kwaat gekunt voor ze het er ingooien

gr

joe
MINI Fan

nog mensen van 't zelfde gedacht...oef

Berichtdoor joe » Wo Apr 27, 2005 9:10

haha, toch leuk da'k nie de enige muggezifter ben... :cheesy:

En 't schoonste van al, ze kappen er dus ne liter olie in en volgens mijne service-interval moet ik binnen over 3000 km...
Dus kap die goeie olie dan maar terug weg h?... :shock:

Enfin, ik ga het toch betalen, heb geen goesting om voor 18 euro 37 telefoontjes te doen, als ge weet welke moeite ik moest doen om een gratis vervangwagen te krijgen in garantiegeval, kunt ge u voorstellen wa voor ne zever dat het gaat zijn om ne creditnote te krijgen voor deze factuur....

maar dit gezegd zijnde : ik ga in elk geval bij mijn volgende onderhoud zeggen wa ze WEL mogen doen en wa NIET : geen banden, geen schokdempers, geen lampkes, geen extra olie, geen ruitenwissers, geen wasbeurt, geen.... etc etc....
Bij Volkswagen /Audi mocht ik in de werkplaats naast mijnen auto staan en zag ik perfect wat ze deden... nogmaals... ik vind de Mini ne leuke wagen, maar even belangrijk als den auto zelf is de service in de garage, en daar kunnen ze bij BMW nog een puntje aan zuigen

Had gisteren nog het verhaal gehoord van iemand die in zijn garage (niet bij de mijne, ter verduidelijking) zijn auto binnenstak voor onderhoud, NIET gevraagd had voor nieuwe banden, en toen ie zijn X5 ging halen, zaten er 4 nieuwe sloefen onder, en in een dikke maat... en ik kan u verzekeren, 't was geen factuurke van 18 euro !!!!! :shock: :shock:

Als mijn klanten me 50 stuks bestellen, moe'k er ook geen 100 leveren "omdat ze in promotie staan", en als ik den tuinman vraag om mijn gras af te doen, moet ie mijnen oprit toch nie in klinkerkes leggen h?, juist hetzelfde !!! :D

voila, hiermee zijn mijn frustraties van de dag ook weer gekoeld :cheesy: en kan ik lekker werken...

joe
MINI Fan

Berichtdoor joe » Wo Apr 27, 2005 9:11

haha, toch leuk da'k nie de enige muggezifter ben... :cheesy:

En 't schoonste van al, ze kappen er dus ne liter olie in en volgens mijne service-interval moet ik binnen over 3000 km...
Dus kap die goeie olie dan maar terug weg h?... :shock:

Enfin, ik ga het toch betalen, heb geen goesting om voor 18 euro 37 telefoontjes te doen, als ge weet welke moeite ik moest doen om een gratis vervangwagen te krijgen in garantiegeval, kunt ge u voorstellen wa voor ne zever dat het gaat zijn om ne creditnote te krijgen voor deze factuur....

maar dit gezegd zijnde : ik ga in elk geval bij mijn volgende onderhoud zeggen wa ze WEL mogen doen en wa NIET : geen banden, geen schokdempers, geen lampkes, geen extra olie, geen ruitenwissers, geen wasbeurt, geen.... etc etc....
Bij Volkswagen /Audi mocht ik in de werkplaats naast mijnen auto staan en zag ik perfect wat ze deden... nogmaals... ik vind de Mini ne leuke wagen, maar even belangrijk als den auto zelf is de service in de garage, en daar kunnen ze bij BMW nog een puntje aan zuigen

Had gisteren nog het verhaal gehoord van iemand die in zijn garage (niet bij de mijne, ter verduidelijking) zijn auto binnenstak voor onderhoud, NIET gevraagd had voor nieuwe banden, en toen ie zijn X5 ging halen, zaten er 4 nieuwe sloefen onder, en in een dikke maat... en ik kan u verzekeren, 't was geen factuurke van 18 euro !!!!! :shock: :shock:

Als mijn klanten me 50 stuks bestellen, moe'k er ook geen 100 leveren "omdat ze in promotie staan", en als ik den tuinman vraag om mijn gras af te doen, moet ie mijnen oprit toch nie in klinkerkes leggen h?, juist hetzelfde !!! :D

voila, hiermee zijn mijn frustraties van de dag ook weer gekoeld :cheesy: en kan ik lekker werken...

joe
MINI Fan

Berichtdoor joe » Wo Apr 27, 2005 9:15

oh ja, voor de gasten die nie zouden betalen :da's geen oplossing denk ik, want als ge dan es iets serieus aan de hand hebt, moet ge ook op nie veel begrip meer rekenen...

trouwens, nie betalen : dan gaan ze bij uw volgende onderhoudsfactuur "da wel efkes regelen", wees gerust :D :D

Be Mini
MINI2 - Newbie

Berichtdoor Be Mini » Wo Apr 27, 2005 9:17

Mini collega's,

Stel: twee weken nadat je in de garage bent geweest, begint het lampje van de olie te branden, dan zeggen de meeste mensen van... 'den auto komt net van de garage, hadden ze dat niet even kunnen nakijken!'....

Ik denk dat de jongens van de garage alles doen om goed te doen... ik hoor vaak negatieve reacties van service, maar goed doen voor iedereen is niet gemakkelijk.... den ?ne wil dat je niets aan zijn auto doet, behalve hetgeen hij vraagt en een tweede zou zelfs liefst nog hebben dat hij gebeld zou worden wanneer hij op onderhoud moet...

het is altijd vervelend als ze zaken doen die je niet vraagt, maar het is niet eenvoudig hoor...

dit even ter zijde.... denk wel als je niet betaalt, dat ze dat begrijpen...

alain cooper
MINI Fan

Berichtdoor alain cooper » Wo Apr 27, 2005 9:20

joe,ge moogt altijd 100 stuks lvrn aan de prijs van 50 stuks in promotie h? 8)

joe
MINI Fan

Berichtdoor joe » Wo Apr 27, 2005 9:21

't is voor mij wreed eenvoudig hoor, as said, ik moet mijn klanten ook niets verkopen dat ze niet gevraagd hebben, so this makes me pissed !!!

joe
MINI Fan

Berichtdoor joe » Wo Apr 27, 2005 9:24

"Ik denk dat de jongens van de garage alles doen om goed te doen"

ja daar twijfel ik niet aan , en waar da'k zeker nie aan twijfel is dat het management of den baas "er alles aan doet om goe zijnen boterham te verdienen", wat iedereen gegund is, zeker weten, maar niet ten koste van ...

Mechaniekers leg ik zeker niets ten laste hier, ik weet het,soms krijgen die gasten ook de ganse shit over zich heen, 't gaat me hier gewoon om 't principe "ik word niet graag geneukt als ik er niet om vraag" als ik het zo plat mag zeggen... :D

joe
MINI Fan

Berichtdoor joe » Wo Apr 27, 2005 9:28

Alain Cooper,

wilt ge dan nu uwe bestelbon doorfaxen ?

thanks

:cheesy: :D

Number 19
MINI-aholic

Berichtdoor Number 19 » Wo Apr 27, 2005 18:50

Welke garage wast? Daeninck?

schumi
MINI Master

Berichtdoor schumi » Wo Apr 27, 2005 20:27

Van ??ne liter olie gaan die wel heeeeeeeeel rijk worden !!!!!!!!!! :shock:
Dat is toch een teken dat de auto word nagekeken of nie !!!!!!!!

Be Mini heeft het bij het rechte eind.

greetz

joe
MINI Fan

Berichtdoor joe » Wo Apr 27, 2005 21:16

nee Schumi, Be Mini en jij hebben het niet bij het rechte eind...
't gaat gewoon over 't principe da ze dingen doen aan je auto die je niet vraagt, en 80 % van de mensen slikt dat allemaal zomaar...
ik nie...

Ik zou uw gezicht ne keer willen zien als ze 2 nieuwe banden op uwen auto steken met een dikke factuur als ge't nie vraagt

en nu nie afkomen "2 banden kunt ge nie vergelijken met ne liter olie" want het gaat hier over het PRINCIPE :evil: :evil:

Topic closed wat mij betreft zenne, da iedereen maar doet wat ie wil en als ge wilt betalen voor iets wa ge nie gevraagd hebt, doet ge maar...

Racing Green
MINI Master

Berichtdoor Racing Green » Do Apr 28, 2005 12:05

2 banden kunt ge nie vergelijken met ne liter olie :mrgreen:

Ik heb al meer dan ??n motor de soep ingereden door te laks te zijn op gebied van olie, en zou maar wat blij geweest zijn moesten ze mijn olie ongevraagd bijgevuld hebben. Die ruitewisservloeistof is al iets anders, daarin kan ik je wel volgen.

Het topic sluiten is niet echt nodig hoor of wind je je er zo hard over op dat je niet meer reacties aankan 8)

wvs
MINI-aholic

Berichtdoor wvs » Do Apr 28, 2005 16:59

Joe,

Helemaal mee eens met 't principe. Dat ze je olie nagekeken hebben en erbij gekapt als nodig, da's tof. Lijkt dat ze 't nakijken.
bellen zou misschien nog een iets betere service zijn.

ruitenvloeistof ??? Ik denk dat alle garages dat proberen. Met onze Ford hebben we 't ook voorgehad. Ineens een liter ruitensproeier (en milieutaks). De keer erop had ik het reservoir proppens vol gedaan, lap, weer op de factuur.
Ik bel om 't uit te leggen dat dat niet kon. Reactie ? "Oh, da's standaard dat wij dat aanrekenen" :!:
Ik heb toen gezegd dat 't standaard was dat ik mijn facturen niet betaalde zolang ik geen creditnota had voor niet uitgevoerde werken. De week erop lag mijn creditnota in de bus...
Sindsdien nooit meer voorgehad.

moraal van 't verhaal : zijt ge braaf, dan vegen ze de vloer met u

W

schumi
MINI Master

Berichtdoor schumi » Do Apr 28, 2005 20:13

Als de garage elke maal moet bellen om iets aan uw wagen mogen te doen ................
Wat betreft die banden in uw voorstel:
wat is belangrijkst: Geld of uw veiligheid !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ( garage is wel aansprakelijk als u laten rijden met versleten banden

Voorstel : Doe dan alles zelf

Greetz

Blade
MINI Master

Berichtdoor Blade » Do Apr 28, 2005 20:31

Joe heeft gelijk in mijn ogen, niets doen wat niet gevraagd is,
als die binnengaat voor een voorruit moeten ze zelf de olie niet nazien,
laat staan alles bijvullen en vervangen . . .

en zeker geen banden en toestanden, wie zegt trouwens dat die klant dat kan betalen . . .

Terug naar “Problemen en fouten”