het MTH tuning topic (alleen vragen over MTH)
Ik vind het puur noodzakelijk dat je software uitgelezen wordt, aangepast en terug ingelezen.
Daarom dat ik het totaal niet heb met boxen zoals die van AMD technick, die je er op klikt en lap daar gaan we. Doesn't work for me.
Ik heb ergens een read out van de mijne liggen vanop een testbank ... maar waar
Daarom dat ik het totaal niet heb met boxen zoals die van AMD technick, die je er op klikt en lap daar gaan we. Doesn't work for me.
Ik heb ergens een read out van de mijne liggen vanop een testbank ... maar waar

My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT
Photographer | Traveller | MINI ADDICT
- pepper white one
- MINI Regular
- pepper white one
- MINI Regular
Van het NL forum.... www.mini2.nl
- pepper white one
- MINI Regular
ik heb mijn mini one laten chippen bij js tuning. ZALIG!!!!
dit is gewoon geweldig maar ik zit nog met een vraagje.
een one heeft standaard 90 pk en een koppel van 140.
mijn pk's zijn verhoogd naar 126 pk maar hoe zit het met het koppel????
kan iemand mij daar een antwoordje op geven?
en de toeren/min zijn 3000/min dacht ik standaard.zijn deze ook veranderd??
groeten aan alle mini drivers!!
groeten yves.
dit is gewoon geweldig maar ik zit nog met een vraagje.
een one heeft standaard 90 pk en een koppel van 140.
mijn pk's zijn verhoogd naar 126 pk maar hoe zit het met het koppel????
kan iemand mij daar een antwoordje op geven?
en de toeren/min zijn 3000/min dacht ik standaard.zijn deze ook veranderd??
groeten aan alle mini drivers!!
groeten yves.
Only one way to find out: vermogensbanktest.
Elke MINI is verschillend (kilometerstand, oliekwaliteit,...), dus kan je ook niet met absolute zekerheid stellen hoeveel kopel of vermogen je nu hebt, tenzij je een vermogensbanktest laat uitvoeren.
Zoewieso mag je ervan uitgaan dat ook je koppel aardig gestegen is, en minstens on par is met dat van de Cooper...
Elke MINI is verschillend (kilometerstand, oliekwaliteit,...), dus kan je ook niet met absolute zekerheid stellen hoeveel kopel of vermogen je nu hebt, tenzij je een vermogensbanktest laat uitvoeren.
Zoewieso mag je ervan uitgaan dat ook je koppel aardig gestegen is, en minstens on par is met dat van de Cooper...
- pepper white one
- MINI Regular
ahzo maar mijn broer heeft een peugeot 307 en die heeft standaart 110 pk en een koppel van 148 Nm en ik vind da die in 4 versnelling toch een beetje beter optrekt. en dat vind ik een beetje raar.
kmoet wel zeggen dat die peugeot een nieuwe wagen is met 5000 km en mijn mini 40 000 maar zo'n verschil kan dat toch niet maken.
of zou dat te maken kunnen hebben met de turbo van hem. tis een 1600 cc diesel hdi. weet er iemand waar je je auto op een testbank kan zetten en wat kan dat kosten???
groetjews yves
kmoet wel zeggen dat die peugeot een nieuwe wagen is met 5000 km en mijn mini 40 000 maar zo'n verschil kan dat toch niet maken.
of zou dat te maken kunnen hebben met de turbo van hem. tis een 1600 cc diesel hdi. weet er iemand waar je je auto op een testbank kan zetten en wat kan dat kosten???
groetjews yves
pepper white one schreef:ahzo maar mijn broer heeft een peugeot 307 en die heeft standaart 110 pk en een koppel van 148 Nm en ik vind da die in 4 versnelling toch een beetje beter optrekt. en dat vind ik een beetje raar.
groetjews yves
die hdi'kes trekken wel super

pepper white one schreef:ahzo maar mijn broer heeft een peugeot 307 en die heeft standaart 110 pk en een koppel van 148 Nm en ik vind da die in 4 versnelling toch een beetje beter optrekt. en dat vind ik een beetje raar.
En natuurlijk verschillen de (versnellingsbak)verhoudingen van een MINI en een 307 ook van mekaar...
Koppel heeft niets te maken met de versnelling waarin je zit en alles met het toerental waaraan de motor draait...
sminnen schreef:pepper white one schreef:ahzo maar mijn broer heeft een peugeot 307 en die heeft standaart 110 pk en een koppel van 148 Nm en ik vind da die in 4 versnelling toch een beetje beter optrekt. en dat vind ik een beetje raar.
En natuurlijk verschillen de (versnellingsbak)verhoudingen van een MINI en een 307 ook van mekaar...
Koppel heeft niets te maken met de versnelling waarin je zit en alles met het toerental waaraan de motor draait...
en ja diesel moet ge niet vergelijken met uwe nen benzine
Ik heb ne keer gekeken op de site. Daar staat 179 euro. Wat komt daar nog allemaal bij. Dat lijkt me toch heel goedkoop ?
Heb een mail gestuurd maar nog niks teruggehoord na 2 dagen.
Zou mijn one ook wel willen wa meer vermogen geven, alhoewel ik er toch een beetje bang voor ben.
Moet zien da kmijn moteurke nie om zeep help
Zou mijn one ook wel willen wa meer vermogen geven, alhoewel ik er toch een beetje bang voor ben.

isabelle schreef:Ik heb ne keer gekeken op de site. Daar staat 179 euro. Wat komt daar nog allemaal bij. Dat lijkt me toch heel goedkoop ?
Voor MTH tuner file of spruitstuk kun je inderdaad bij JS terecht. Maak wel duidelijke afspraken met ze, want naar ik al kon lezen op bepaalde Nederlandse fora zijn die niet altijd even correct. Je moet er ook op staan dat je de nodige gratis updates krijgt na de inrij periode!
Goede afspraken (vooral qua after-service) maakt goede vrienden

Jan
Terug naar “Engine & Performance”