Cheap Xenon?
Nou ik heb de lampen binnen maar ik denk dat er ergens iets fout is gegaan.... in mijn denkwijze danwel:
Ik heb nu al Xenon verlichting en ik dacht dat
dit de stadslichten zijn die ik kan vervangen maar dat moeten van die kleine lampjes zijn zoals:
@Sminnen: jij hebt toch ook Xenon verlichting? Waarom had jij het over die xtreme Force H7 lampen?

@Sminnen: jij hebt toch ook Xenon verlichting? Waarom had jij het over die xtreme Force H7 lampen?
Gnoekie schreef:Nou ik heb de lampen binnen maar ik denk dat er ergens iets fout is gegaan.... in mijn denkwijze danwel:
dit de stadslichten zijn die ik kan vervangen maar dat moeten van die kleine lampjes zijn zoals:
Jij moet de W5W hebben i.pv. de H-reeks
Heb je nu de H7 gekocht? Dan kun je die nog wel kwijt aan andere MINI drivers
Volgens mij hebben ze in de Xtreme Force serie geen 5W5 versie.
http://www.kew.nl/online_shop/nl/dept_115.html
Vandaar dat ik de H7 serie gekocht heb. Ik zal ze wel eens bellen wat te doen..

Vandaar dat ik de H7 serie gekocht heb. Ik zal ze wel eens bellen wat te doen..

sminnen schreef:Je bedoelt deze link?
Voelt er iemand zich geroepen om de PIAA halogeen Xtreme Force series een keertje te proberen?
Heb thuis al een set of 4 LED's liggen... Can't afford any more f*ckups
En bedankt dan Sminnen!

Ik heb net gebeld en ik moet deze hebben en kon ze omruilen:
PIAA TERA W5W stadslicht LED Euro79,00
*** NIEUW! NIEUW! NIEUW! ***
W5W wedge base stadslicht lamp, 1 Watt LED techniek !!!!!!!!!!!!!!

PIAA Xtreme White LED
De naam zegt het al deze W5W lamp is..... eXtreem!
De PIAA Xtreme wedge base LED lamp. Deze wordt gebruikt voor het stadslicht. Door ongekende 1 Watt LED techniek heeft deze lamp een een extreem hoge lichtopbrengst ook deze lamp is bestand tegen trilling en slijtage, het stroomverbruik is nauwelijks te meten 0.24W
In de doos : 2x W5W PIAA Stadslicht Tera LED
Verbruik : 1 Watt
Lichtkleur : z??r extreem wit
N.B. : geen E-keur | Appr. DOT, SAE-norm
-------------------------------------------------------------------
Dus de Xtreme Force verlichting als standlichten kun je vergeten, wel als dimlichten....

Sorry voor het misverstand, Gnoekie.
Mijn post met bovenvermelde link was er een als antwoord op de post van Modjo, die per ongeluk de KEW link met antennes ipv verlichting gepost had.
Toen ik verder las "Dus voor degenen die nog steeds op hun queeste zijn naar de ideale lampen, hier misschien eens een kijkje nemen." meende ik dat het over de ideale LED's ging eerder dan de ideale kruislichten...
Had beter moeten weten, want LED's verbruiken nooit 55W, maar daar heb ik toen over gelezen. En ja, op het piepkleine fotootje staat wel H4 te lezen, maar ook dat had ik niet gemerkt.
Blij dat je ze alsnog kon verwisselen, al had ik ze gebruikt als mist -of grootlichten, want die zijn ook beide H7, en zijn standaard een gelig halogeen...
Hopelijk zijn de pas bestelde LED's wel weer de juiste. Alvast bedankt voor je hulp in de zoektocht naar de ideale LED's
Mijn post met bovenvermelde link was er een als antwoord op de post van Modjo, die per ongeluk de KEW link met antennes ipv verlichting gepost had.
Modjo schreef:Ik heb nog een link gevonden voor PIAA lichten. Xtreme White, Xtreme Force, Plasma Spark Blue en Plasma Ion Yellow.
Dus voor degenen die nog steeds op hun queeste zijn naar de ideale lampen, hier misschien eens een kijkje nemen.
De Extreme Force zou, naar eigen zeggen, xenon licht het dichtst benaderen, dichter zou je er met halogeenlampen niet bij geraken (4700 Kelvin).
Grtz,
MODjo
Toen ik verder las "Dus voor degenen die nog steeds op hun queeste zijn naar de ideale lampen, hier misschien eens een kijkje nemen." meende ik dat het over de ideale LED's ging eerder dan de ideale kruislichten...
Had beter moeten weten, want LED's verbruiken nooit 55W, maar daar heb ik toen over gelezen. En ja, op het piepkleine fotootje staat wel H4 te lezen, maar ook dat had ik niet gemerkt.
Blij dat je ze alsnog kon verwisselen, al had ik ze gebruikt als mist -of grootlichten, want die zijn ook beide H7, en zijn standaard een gelig halogeen...
Hopelijk zijn de pas bestelde LED's wel weer de juiste. Alvast bedankt voor je hulp in de zoektocht naar de ideale LED's

sminnen schreef:Blij dat je ze alsnog kon verwisselen, al had ik ze gebruikt als mist -of grootlichten, want die zijn ook beide H7, en zijn standaard een gelig halogeen...
Ook weer een goed idee! Komt toch weer goed > stuur ze idd niet terug en bestel alsnog de Xtreme White versie.....

En de foto's na het plaatsen van de Xtreme Force H7 lamp als grootlicht >
Nu is het idd (sorry dat de foto van overdag is, zal er ook een maken als het donker is) hetzelfde als de Xenon lampen.

en meteen een update van mijn 18" Toora T240 velgen:

Ok, ik heb dus de PIAA Xtreme Force H7 lampen als grootlicht genomen en dit is het resultaat (overdag want 's avonds zie je anders niets meer op de foto):
Het lijkt nu nagenoeg op Bi-Xenon!
En de Xtreme White TERA W5W LED's:
Hier moet je zijn:
De stadsverlichtingskabel loshalen:
Tape eraf en de zwarte draad doorknippen:
De weerstanden (zijn er bijgeleverd) om het zaakje terug te brengen naar 12V:
De zwarte draden inkorten en de weerstanden eraan bevestigen:
Alles weer netjes intapen tegen vocht:
Resultaat:
LED plaatsen:
En branden maar die 4500 kelvin:
Mini + LED's by night:
En het complete resultaat LED + Xenon combinatie:
Ik ben er tevreden over.

Het lijkt nu nagenoeg op Bi-Xenon!

En de Xtreme White TERA W5W LED's:
Hier moet je zijn:

De stadsverlichtingskabel loshalen:

Tape eraf en de zwarte draad doorknippen:

De weerstanden (zijn er bijgeleverd) om het zaakje terug te brengen naar 12V:

De zwarte draden inkorten en de weerstanden eraan bevestigen:

Alles weer netjes intapen tegen vocht:

Resultaat:

LED plaatsen:

En branden maar die 4500 kelvin:

Mini + LED's by night:

En het complete resultaat LED + Xenon combinatie:

Ik ben er tevreden over.

De grootlicht lampen (Xtreme Force H7) zijn ? 89,-
En de stadslichten (Xtreme White TERA W5W) zijn ? 79,-
te halen bij www.kew.nl
Of ik bij INMM ben? Is de aarde rond? Ja natuurlijk dus tot meets en dan kun je het "live" aanschouwen.

En de stadslichten (Xtreme White TERA W5W) zijn ? 79,-

te halen bij www.kew.nl
Of ik bij INMM ben? Is de aarde rond? Ja natuurlijk dus tot meets en dan kun je het "live" aanschouwen.

het enige wat ik weet is dat de kabel die op de gewone lamp zit(+ en- 12volt) op de ingang moet komen van de ballast en de uitgang word gewoon aangesloten op de xenonlamp.de koplamp zelf verwijderen duurt ongeveer 5 minuten.
ik dacht 3 moertjes of vijsjes losschroeven en de koplamp neem je er gewoon aan de buitenkant uit(heb dit anderhalfjaar geleden eens gedaan).heb ook gezien dat er naast de koplamp binnen in de moterkap gaatjes zitten waarschijnlijk om de balast te bevestigen.
ik heb een xenonset besteld h7 6500kelvin (geen origineel)ga ze volgende week thuisgestuurd krijgen.
ik dacht 3 moertjes of vijsjes losschroeven en de koplamp neem je er gewoon aan de buitenkant uit(heb dit anderhalfjaar geleden eens gedaan).heb ook gezien dat er naast de koplamp binnen in de moterkap gaatjes zitten waarschijnlijk om de balast te bevestigen.
ik heb een xenonset besteld h7 6500kelvin (geen origineel)ga ze volgende week thuisgestuurd krijgen.