Heinz Tuning (alleen vragen over Heinz)
Dangixxer schreef:wat denkt gij van den Heinz???
Is toch ??n van de tuners in belgie he
of ni?
Ik hoor over Heinz niets dan goed. De Kurt hier op 't forum (miniken s) z'n MINI is bij Heinz binnengeweest, en die is daar heel tevreden over.
Ik heb ook enkele collega's die klant zijn bij Heinz (oa met A4 1.8T), en die zijn daar ook allemaal heel positief over.
En in deze thread op het forum van Autowereld ook voornamelijk heel positieve reacties.

vroooom pop pop pop pop. Supercharged. Is it love?
heinz kost geld, heinz is professioneel. ik ben al bij hem geweest. hij heeft mij grafieken getoond van cooper s'en met minimum 199pk.
en de rest gaat er allemaal over.
ik heb voor de js tuning gekozen was de goedkoopste ook ben er tevreden af en merk het verschil maar ik denk niet dat ik de 200 pk heb. dus als de wagen eens volledig af is. ga ik naar heinz voor een remap en de pulley. mijn luchtfilter is de typhoon kit van k&n.
en de rest gaat er allemaal over.
ik heb voor de js tuning gekozen was de goedkoopste ook ben er tevreden af en merk het verschil maar ik denk niet dat ik de 200 pk heb. dus als de wagen eens volledig af is. ga ik naar heinz voor een remap en de pulley. mijn luchtfilter is de typhoon kit van k&n.
- darkangel666
- MINI2 - Newbie
miniken s schreef:ja, wij zijn ook van aalst. we rijden met een zwarte s en den onzen is getuned bij heinz. zeer content van, werkt enorm professioneel.
goeie resultaten ook, 2 maal op de vermogenbank geweest.
echt een aanrader !!!!!!!!!!!!!!
Hoeveel pk's en nm's heb je nu dan ??
Verbruik ?
Kostprijs ?
Geen verdere problemen tot hiertoe ??
ja ik denk dat hij volgens de vermogenbank nu op 210 pk zit, nm's weet ik niet precies. het verbruik ligt tussen de 10 en de 11 liter, is dan ook afhankelijk wie ermee rijd. Wij zijn er nog altijd enorm tevreden van, kunnen de pk's eigenlijk niet meer missen. tja in verband met de prijs daar kan ik moeilijk een antwoord op geven, vriendenprijsje he 

wannes schreef:wat zouden jullie nu aanraden? Een jcw kit af fabriek , of een tuning van bv. Heinz ? En wat met de vering en de remmen en uitlaat?
Ik ben onlangs bij Heinz geweest en ik moet zeggen dat ze daar ZEER
goed werk leveren.
Nu er zijn wel een paar factoren die meespelen en waar je best voor je zelf uitmaakt dewelke het best bij je past.
Vooral de prijs is zeker de moeite waard om te overwegen.
Ik denk niet dat je race's zal gaan rijden op het circuit , dan kan ik je best
aanraden om naar Autotune Heinz te stappen of Digitec of Kempower of
Intertuning om er maar een paar te noemen.
wat de uitlaat en de remmen betrefd kan je ook bij Heinz terecht.
ik zelf heb gekozen voor de volledige uitlaatlijn van Milltek inclusief
spruitstuk met sportcatalysator en remblokken van Ferodo nl.DS 2500
deze zijn niet goedkoop maar wel degelijk en een leveren goed remvermogen.
Voor verlaging moet je zelf uitmaken of je enkel de veren vervangt
of een volledige kit dit naar gelang hoeveel je wilt verlagen.
als je een race look wil zoals in mijn geval dan neem je best een
regelbare sschroefkit bv: een KW VARIANTE 1 of 2 INOXLINE met
goedkeurings attest en montage attest voor de Belgische keuring
Dtit is ook de keuze die ik heb gemaakt .
hopelijk heb je hier iets aan en kan je zelf de keuze maken
Mijn MCS is nog niet getuned
Mijn 3er daarentegen wel... Ik kan je verzekeren dat het op en top is!
Ik heb nu in m'n touring minstens 180pk zitten en ong. 400Nm koppel! En dat voor een mazoutstoof h?! Je voelt wel degelijk een verschik met voordien en het verbruik is toch ietsje gezakt...
Heinz is dus dik o.k.
Ikzelf heb zeer lang liggen twijfelen of ik het al dan niet wel zou laten doen aan de mijne... Maar na een zeer goed gesprek te hebben gehad met Bruno en Heinz hebben ze me kunnen overtuigen. Sindsdien heb ik er nog geen spijt van!
Owja, als je motorisch tuned. Verwittig dan zeker je verzekering dat je met een krachtigere wagen over de baan aan het bollen bent! Het zal je veel mogelijke miserie kunnen besparen.
Mijn 3er daarentegen wel... Ik kan je verzekeren dat het op en top is!
Ik heb nu in m'n touring minstens 180pk zitten en ong. 400Nm koppel! En dat voor een mazoutstoof h?! Je voelt wel degelijk een verschik met voordien en het verbruik is toch ietsje gezakt...
Heinz is dus dik o.k.
Ikzelf heb zeer lang liggen twijfelen of ik het al dan niet wel zou laten doen aan de mijne... Maar na een zeer goed gesprek te hebben gehad met Bruno en Heinz hebben ze me kunnen overtuigen. Sindsdien heb ik er nog geen spijt van!
Owja, als je motorisch tuned. Verwittig dan zeker je verzekering dat je met een krachtigere wagen over de baan aan het bollen bent! Het zal je veel mogelijke miserie kunnen besparen.

Terug naar “Engine & Performance”