Hoe bekostigen jullie je MINI?

Voor nieuws, weetjes, ideetjes - kortweg MINI in het algemeen...
mitChill
MINI2 - Newbie

Hoe bekostigen jullie je MINI?

Berichtdoor mitChill » Wo Aug 03, 2005 23:49

Hey,

een indiscrete vraag, maar ga ze toch stellen want ben benieuwd. Zoals jullie in mijn topic kunnen lezen was ik van plan een MINI Cooper S te kopen. Na rekenwerk en diep nadenken, is het momenteel puur rationeel onverantwoord. Ben 23, net afgestudeerd en ga beginnen te werken. Dus de plannen zijn voor minstens een paar maanden de kast in.

Maar als ik hier zo foto's bekijk van de gebruikers, zijn jullie toch ook jong (20-30 jaar). Maar hoe doen jullie dat :evil: Ik geraak er een beetje gefrustreerd van :cheesy: . Zijn jullie zelfstandige, welvermogend of laten jullie zoveel voor je MINI? Dat vraag ik mij af? Of leven vele van julie nog thuis bij je ouders? Want moest ik komend jaar een MINI kopen, dan mag ik nog effe thuis blijven wonen! Want MINI en huur samen, schiet er bijna niks meer over van mij loon!

Ben nu niet uit naar jullie loonfiches, maar vraag je gewoon af hoe jullie dat allemaal kunnen bekostigen (om het dan nog niet te hebben over het verder uitbouwen)?

sscooper
MINI Master

hey amigo

Berichtdoor sscooper » Wo Aug 03, 2005 23:54

kheb hetzelfde als jou voorgehad hoor, al dat rekenwerk enzo, ik ben 22 jaar en woon nog thuis maar ik betaal alles zelf van men mini cooper, het is idd heel veel geld maar iik heb dat er wel voor over hoor, men verzekering staat op men eigen naam dus ik betaal me wel ook blauw daaraan bijna 650 euro om de 3 maanden ( full omnium) en dan nog maar te zwijgen over de hoge benzineprijzen eh, maar echtwaar kheb dat er echt voor over, maar is idd wel heel veel geld, maar als ik jou was zou ik je een cooper aanschaffen rijd even plezant als een cooper s hoor, en is veel goeikoper in verzekering aankoop, enz... en je maakt er dan zelf een unieke mini van,
greets sscooper :?

smetje
MINI-aholic

Berichtdoor smetje » Wo Aug 03, 2005 23:57

ja ik woon alleen en 24 jaar en zoals vele mensen geabonneerd bij een goede bank zeker :D
om de auto te tunen heb ik dus ook veel geduld nodig en moet lang sparen voor iets.
sparen voor later zit er bij mij nu niet echt in, verdien goed mijne boterham op de volvo maar heb er nie echt veel van over in de maand maar dat zijn dan dingen die ge zelf moet beslissen.

mitChill
MINI2 - Newbie

Berichtdoor mitChill » Do Aug 04, 2005 0:14

dan vraag ik mij af of jullie dan zoveel verdienen of dat jullie voor de rest zo weinig opdoen. Met mijn beginnersloon van ongeveer 1300-1400 euro, zou ongeveer een 800-1000 (+- 25-30.000 km/jaar) euro in de MINI gaan. Ben er nog niet uit wat ik ga doen, maar kriebelt enorm!

Laat de volgende reacties maar komen :cheesy:

smetje
MINI-aholic

Berichtdoor smetje » Do Aug 04, 2005 0:56

voor minder dan 1500 euro kom ik mijn bed nie uit jong. :cheesy:
weekendjobke zoeken ofzo h?, ik werk in de nacht en ga mss ook nog keer kijken om iets overdag te doen of in het weekend.
no pain no game.

Blade
MINI Master

Berichtdoor Blade » Do Aug 04, 2005 6:13

ik woon niet meer bij mijn ouders, ik ben geen zelfstandige en ik zal er zeker niets voor laten,
t'is een hobby, staat meer stil dan hij rijd, ik heb speciaal een tweede wagen gekocht zodat de Mini wat nieuw kan blijven,

als je met een loon van 1400? je nog geen Mini kan veroorloven dan weet ik het niet meer zene . . .

zoot
MINI-aholic

Berichtdoor zoot » Do Aug 04, 2005 6:20

gewoon even opletten waar je je geld allemaal aan spendeert...... 8)

wvs
MINI-aholic

Berichtdoor wvs » Do Aug 04, 2005 8:24

mitChill schreef:dan vraag ik mij af of jullie dan zoveel verdienen of dat jullie voor de rest zo weinig opdoen. Met mijn beginnersloon van ongeveer 1300-1400 euro, zou ongeveer een 800-1000 (+- 25-30.000 km/jaar) euro in de MINI gaan. Ben er nog niet uit wat ik ga doen, maar kriebelt enorm!

Laat de volgende reacties maar komen :cheesy:

Euh, lees ik het goed dat je Mini je 40.000 Bfr per MAAND zou kosten ? Dan kan je beter een occasie kopen.

BTW, ik ben op 18 beginnen rijden met een Ford die even oud was als ik toen. Een tweedeurs coup? met een 2.4liter benzine motor. Heeft me toen 20.000Bf gekost all in. Fun Fun Fun !

Morty
Founder

Berichtdoor Morty » Do Aug 04, 2005 8:46

De keuze maken tussen de verschillende types, lijkt me handig.

Ik zelf ben IT consultant met geen onaardig loon, maar heb toch de beslissing genomen om 'slechts' een Cooper te kopen ivp Cooper 'S'

Ik kon me die niet veroorloven. Ik bedoel dan niet zozeer de aankoop, maar de rest zoals de verzekering, inschrijving, taksen, nog meer gaan tanken ;)

Ik heb dan het verschil in kostprijs maar in een aantal modificaties gestoken ;)
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

wazowski
Site Admin

Berichtdoor wazowski » Do Aug 04, 2005 8:48

Bij ons is het 1 auto voor 2 mensen (DINK)
Afbeelding
vroooom pop pop pop pop. Supercharged. Is it love?

super dooper
MINI Driver

Berichtdoor super dooper » Do Aug 04, 2005 9:17

Jep een Mini kost inderdaad een pak geld, maar iedere nieuwe wagen die een beetje uitgerust is kost veel geld.

Een nieuwe Mini als eerste wagen zelf kopen als je net afgestudeerd bent...
Denk niet dat er veel rondlopen die dat kunnen.

Mijn mcs is mijn zesde wagen. Ben begonnen met een oud autoke dat ik gekregen heb. Na een jaartje werken en goed sparen heb ik mij een deftige 2de hands gekocht. Heb maar na een 4 jaar werken mijn eerste nieuwe wagen gekocht.

Zou zeggen laat zeker niks voor een auto want anders is de fun van leven eraf en zit je daar dan met je droowagen. :x

YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Do Aug 04, 2005 9:53

Ik ben een hele tijd zelfs werkloos geweest en in die tijd heb ik mij een cooper aangeschaft (heb vrouw en twee kids).
Ik wou doodgraag een ''S'' maar door de hoge taksen en boetes toch maar een cooper gekocht.
Btw ik moet daar nix voor laten als dat zo moest zijn vliegt hij gelijk de deur uit.
Eerst leven en dan een Mini,trouwens met een cooper of een one gaat ge ook 120km/u zenne :cheesy: .Ge kunt dan mss beter de rest van uw geld in persionalisering van de wagen steken.

mitChill
MINI2 - Newbie

Berichtdoor mitChill » Do Aug 04, 2005 10:34

Ik zou hem ook tweedehands kopen hoor! Maar zal zowiezo op afbetaling moeten! Daarom dat het zoveel per maand is! Ik kan natuurlijk ook hopen op een bedrijfswagen, zou leuk zijn, dan kan ik pas goed sparen :cheesy: . Voorlopig zal het echter even afwachten worden en sparen en hopen dat hij er misschien tegen volgende zomer vanaf kan! Tegen dan heb ik ook een beter beeld waar al mijn geld heen gaat .

joe
MINI Fan

Berichtdoor joe » Do Aug 04, 2005 16:56

heel simpel

ik had een Mini One Diesel (75 PK, 8 fiscale en slechts 5,5 liter verbruik of zoiets) gekocht voor iets van 720.000 frank of zo dacht ik...
reken en tel wat het verschil is in gebruikskosten met een One of een Cooper, en voor dat prijsverschil kan je je jaarlijks een mooi reisje veroorloven en ettelijke keren op restaurant gaan :-)
Bovendien een super restwaarde (je wil niet weten wat ze voor mijn wrak nog gegeven hebben :cheesy:
En believe me, het dieseltje gaat ook lekker hoor (Number 19 kan dat bevestigen), gewoon wit dakje, witte spiegeltjes en bijhorende bonnets, en een vette 18 inch er onder, en da's op zich al een h????l proper Minike, ...

daphny
MINI-aholic

Berichtdoor daphny » Vr Aug 05, 2005 15:24

ik heb gewoon mama en papa hier hun kop zot gepraat tot ik en mini wou .
greetz mini girl.

Blade
MINI Master

Berichtdoor Blade » Vr Aug 05, 2005 15:27

das het gemakkelijkste, maar dat zou ik nog niet willen,
voor alles wat ik heb moet ik tegen niemand merci zeggen . . .

daphny
MINI-aholic

Berichtdoor daphny » Vr Aug 05, 2005 15:34

tja ik heb mogen kiezen van mn opuders voor een auto ofwel kreg ik een volkswagen lupo ofwel een mini
en mn keuzen was heel rap gemaakt zekker toen ik de kleur gezien had
greetz mini girl.

Blade
MINI Master

Berichtdoor Blade » Vr Aug 05, 2005 15:37

ik was er ook tussen die 2 aan het twijfelen, verkeerde keuze gedaan :? mja

daphny
MINI-aholic

Berichtdoor daphny » Vr Aug 05, 2005 15:42

tja mn ouders vonde mij ook veiliger met een mini ze vonden een lupo veel te klein hihihi :lol: .
maja ik blijf een lupo ook een schoone auto vinden.
en ik heb nog altijd gen spijt dat ik voor de mini heb gekozen
buiten tot ik ngo maar 1ne ker grote stukken heb eraan gehad valt alles goed mee met de mini.
greetz mini girl.

sminnen
MINI-aholic

Berichtdoor sminnen » Vr Aug 05, 2005 17:11

MINI en Lupo blijkbaar closely linked: had een Lupo voor de MINI. En heb voor de leut ff mijn 18 inchers op de Lupo staan gehad :cheesy:

Afbeelding

Afbeelding

Wat het bekostigen van MINI's betreft: Zo lang je thuis kan blijven wonen geen probleem, maar als je straks kost en inwoon moet betalen van de andere helft van je loon, ga je veel moeten laten schieten... Voor dat compromis heb ik ook gekozen, en spijt heb ik er nt van

En zolang je van je ouders kan lenen, hoef je geen schrik te hebben voor inbeslagname van je wagen, want die zal de bank wellicht als onderpand eisen. Al bij al houden MCS'en redelijk goed hun waarde. Het blijven nl. BMW's, en aangezien de vraag nog altijd redelijk stabiel (lees: hoog) is, ga je geen drastische devaluatie zien, wat maakt dat ze in aankoop ook nog steeds redelijk duur zijn...

En bref: als je het niet erg vindt compromissen te maken om met een MCS te kunnen rijden, zou ik ervoor gaan. Rijplezier en looks are second to none, en de prestaties en MINI community zijn er mooi bij genomen...

Terug naar “General MINI Talk”