MINI One/Cooper of MINI CS
MINI One/Cooper of MINI CS
Wat zouden jullie doen in onderstaande situatie?
Je hebt een bedrag gespaard en gaat over tot de aankoop van een tweedehandse MINI. Je koopt deze als tweede auto, voornamelijk voor in het weekend wat plezierritjes te maken en de korte afstanden. Voor het woon-werk verkeer heb je reeds een bedrijfswagen of eigen wagen. Je twijfelt echter tussen twee mogelijkheden.
Mogelijkheid 1:
Je koopt een MINI One/Cooper en laat deze upgrdan naar 120, respectievelijk 130 pk, waardoor je in een kleine 9sec aan honderd zit. Topsnelheid is van geen belang, het gaat mij vooral om de hernemingen en optrekken van stilstand.
Mogelijkheid 2:
Je koopt een MINI CS, waardoor je minder opties hebt of wat meer moet uitgeven aan de aankoopprijs. Je zit aan een goeie 7 sec aan honderd.
Met volgende dingen moeten echter rekening gehouden worden:
* er komt nadien een andere uitlaat op, andere luchtfilter, andere velgen en speciale striping
* de aankoopprijs van de S zal iets hoger liggen, net als de verzekering en het verbruik
Het is mij hier vooral te doen om het volgende. Zou jij de meerpprijs over hebben voor de S, wetende dat de snelheidservaring bij beide went. Zou het de moeite zijn om toch voor de iets snellere S gaan. En qua looks en motor- en uitlaatgeluid? Met andere woorden, zijn de sensaties die je beleefd in de S zijn hogere kostprijs waard?
Liefst een gemotiveerd antwoord
Je hebt een bedrag gespaard en gaat over tot de aankoop van een tweedehandse MINI. Je koopt deze als tweede auto, voornamelijk voor in het weekend wat plezierritjes te maken en de korte afstanden. Voor het woon-werk verkeer heb je reeds een bedrijfswagen of eigen wagen. Je twijfelt echter tussen twee mogelijkheden.
Mogelijkheid 1:
Je koopt een MINI One/Cooper en laat deze upgrdan naar 120, respectievelijk 130 pk, waardoor je in een kleine 9sec aan honderd zit. Topsnelheid is van geen belang, het gaat mij vooral om de hernemingen en optrekken van stilstand.
Mogelijkheid 2:
Je koopt een MINI CS, waardoor je minder opties hebt of wat meer moet uitgeven aan de aankoopprijs. Je zit aan een goeie 7 sec aan honderd.
Met volgende dingen moeten echter rekening gehouden worden:
* er komt nadien een andere uitlaat op, andere luchtfilter, andere velgen en speciale striping
* de aankoopprijs van de S zal iets hoger liggen, net als de verzekering en het verbruik
Het is mij hier vooral te doen om het volgende. Zou jij de meerpprijs over hebben voor de S, wetende dat de snelheidservaring bij beide went. Zou het de moeite zijn om toch voor de iets snellere S gaan. En qua looks en motor- en uitlaatgeluid? Met andere woorden, zijn de sensaties die je beleefd in de S zijn hogere kostprijs waard?
Liefst een gemotiveerd antwoord
dat is voor ieder??n verschillend en het is een keuze die je zelf moet maken,
ik zou bvb in plaats van een tweedehands S liever een nieuwe One of Cooper hebben,
het verschil in vermogen tussen een One/Cooper en een S is niet te vergelijken,
en toch word je het gewoon zoals je al zei,
ook vind ik de meerprijs aankoop/verzekering/verbruik zijn geld niet waard,
tenzij je aan elk verkeerslicht sprintjes wil trekken . . .
anderen zullen dat zijn geld meer dan waard vinden, is persoonlijk . . .
ik zou bvb in plaats van een tweedehands S liever een nieuwe One of Cooper hebben,
het verschil in vermogen tussen een One/Cooper en een S is niet te vergelijken,
en toch word je het gewoon zoals je al zei,
ook vind ik de meerprijs aankoop/verzekering/verbruik zijn geld niet waard,
tenzij je aan elk verkeerslicht sprintjes wil trekken . . .
anderen zullen dat zijn geld meer dan waard vinden, is persoonlijk . . .
Ik zou het ook niet weten maar denk wel dat je serieus moet letten op hetgeen je wagen gaat verbruiken, zeker nu met de hoge prijzen voor de tankbeurten.
En tis zoals Blade zegt , ga je enkel optrekken aan de lichten enzo, dat wordt je ook snel beu hoor! Na een tijdje ga je toch gewoon rijden en doe je dat helemaal niet meer. All? zo ben ik toch
Het is eigenlijk een keuze die je zelf moet maken en je moet er jezelf goed bij voelen!
En tis zoals Blade zegt , ga je enkel optrekken aan de lichten enzo, dat wordt je ook snel beu hoor! Na een tijdje ga je toch gewoon rijden en doe je dat helemaal niet meer. All? zo ben ik toch

Het is eigenlijk een keuze die je zelf moet maken en je moet er jezelf goed bij voelen!
Net zoals de rest;
het hangt ervan hoe je zelf je Mini zal gebruiken.
Indien hij moet functioneren als 'goedkoop' subsituut voor een Porsche, om in het weekend uit te halen en er sportieve toertjes mee te doen, dan zou IK voor een Cooper S. Je kan er achteraf qua motormanagement en motortuning zoveel meer mee doen! (moest het ooit kriebelen om tot dergelijk tuning over te gaan uiteraard).
Indien hij echter moet dienen voor dagelijks gebruik is de Cooper prijs/kwaliteit beter. Je hebt ook het kart-gevoel, het is ven wendbaar, even leuk in gebruik.
Jij moet weten hoe sportief je wilt rijden en of je meer geld over hebt voor meer kracht.
het hangt ervan hoe je zelf je Mini zal gebruiken.
Indien hij moet functioneren als 'goedkoop' subsituut voor een Porsche, om in het weekend uit te halen en er sportieve toertjes mee te doen, dan zou IK voor een Cooper S. Je kan er achteraf qua motormanagement en motortuning zoveel meer mee doen! (moest het ooit kriebelen om tot dergelijk tuning over te gaan uiteraard).
Indien hij echter moet dienen voor dagelijks gebruik is de Cooper prijs/kwaliteit beter. Je hebt ook het kart-gevoel, het is ven wendbaar, even leuk in gebruik.
Jij moet weten hoe sportief je wilt rijden en of je meer geld over hebt voor meer kracht.
tgaat hem niet alleen om de kracht
tis zoals morty zei. kvind dit een onnodige topic. nu ga nu gewoon testritje maken met een cooper en daarna met een S. het verschil zal je merken en na die ritten denk je eens na. van wat is mijn budget ? wil ik dit qua verzekering betalen ? benzinverbruik ? sommige vinden dit onnodig anderen vinden dit wel
dit is uw eigen mening die ge zelf moet kiezen en volgen.
had ik hier mod geweest hing hier slotje op
ge vraagt toch ook nie aan uw vrienden welk meisje moet ik nemen als lief ?
just my 2 cents

tis zoals morty zei. kvind dit een onnodige topic. nu ga nu gewoon testritje maken met een cooper en daarna met een S. het verschil zal je merken en na die ritten denk je eens na. van wat is mijn budget ? wil ik dit qua verzekering betalen ? benzinverbruik ? sommige vinden dit onnodig anderen vinden dit wel

dit is uw eigen mening die ge zelf moet kiezen en volgen.
had ik hier mod geweest hing hier slotje op

ge vraagt toch ook nie aan uw vrienden welk meisje moet ik nemen als lief ?
just my 2 cents
- alain cooper
- MINI Fan
wazowski schreef:Hey mitChill,
Ik meen dat je gelijkaardige threads ook al hebt opgestart op MINI.nl en op AW.
Naar mijn mening is er maar 1 zaak die je je moet afvragen en dat is :
Vindt JIJ het prijsverschil voor jezelf te verantwoorden?
Ja, hetzelfde topic heb ik ook op AW lopen. En vroeger nog een topic voor of ik een S zou kopen. Maar heb effe mijn gezond verstand gebruikt en ga er een beetje mee wachten tot ik fatsoenlijk 'gesettled' ben. Heb nu trouwens een bedrijfswagen gekregen en kan nu fatsoenlijk sparen.
Dit topic heb ik eerder gestart omdat ik er al een tijdje voor over aan het nadenken was wat ik zou doen in deze situatie. En aangezien toen iemand van AW met net dezelfde vraag zat, dacht ik van waarom niet.
@Mods: wou gewoon eens even kijken wat de mensen zouden doen als zij voor die keuze stonden. (voor mij is het nog pure fictie) Als dit volgens jullie nutteloos is, mag het voor mijn part dicht, ik wou niet moeilijk doen.
tis geen kwestie van nutteloos. tis kwestie van persoonlijke mening.
da is juist hetzelfde zou ik nu een bmw 318 kopen of een m3.
ik had die keuze ook en heb de S genomen
ikzelf ben maar 22 jaar, ik werk, ben wel goed betaald en heb een 106 voor naar het werk te rijden en mijn wekelijkse boodschappen
iemand anders zal geen s kopen. omdat ze hem te duur vinden, verzekering te duur, brandstof te duur. denken alleen maar da nen s dient om op te trekken. is wel altijd leuk wat power onder je kont.
als ge normaal rijd me nen S gaat hem niet meer verbruiken met dan nen andere wagen.
gij weet wat ge u kunt veroorloven. iedereen heeft andere noden en behoeftes
da is juist hetzelfde zou ik nu een bmw 318 kopen of een m3.
ik had die keuze ook en heb de S genomen

ikzelf ben maar 22 jaar, ik werk, ben wel goed betaald en heb een 106 voor naar het werk te rijden en mijn wekelijkse boodschappen

iemand anders zal geen s kopen. omdat ze hem te duur vinden, verzekering te duur, brandstof te duur. denken alleen maar da nen s dient om op te trekken. is wel altijd leuk wat power onder je kont.
als ge normaal rijd me nen S gaat hem niet meer verbruiken met dan nen andere wagen.
gij weet wat ge u kunt veroorloven. iedereen heeft andere noden en behoeftes

Ik zou voor de S gaan, want zoals je zelf zei ga je hem alleen als fun-car gebruiken. En dan kun je de hoogste kost (naft) makkelijk dragen.
Alleen moet je rekening houden met een veel hogere verzekering en verkeersbelasting.
Maar in uw situatie zou ik voor de S gaan, als het financieel mogelijk is.
Alleen moet je rekening houden met een veel hogere verzekering en verkeersbelasting.
Maar in uw situatie zou ik voor de S gaan, als het financieel mogelijk is.
nu gaat het precies over geld, als je het kan betalen neem je een S,
kan je het niet betalen maar ziet toch graag een mini koop je iets anders,
dat vind ik niet, ik kan makkelijk een S betalen/onderhouden, en 3 ook als dat moet,
maar waarom zou ik een S nemen? als je de verkeersregels volgt heb je zelfs met een One nog pk's over
kan je het niet betalen maar ziet toch graag een mini koop je iets anders,
dat vind ik niet, ik kan makkelijk een S betalen/onderhouden, en 3 ook als dat moet,
maar waarom zou ik een S nemen? als je de verkeersregels volgt heb je zelfs met een One nog pk's over

Jampies-S schreef:Ligt het verbruik van de S dan zoveel hoger dan van een gewone Cooper/One ??
Mijn S verbruikt 10 liter, ik denk dat een cooper dit ook wel nodig heeft.
ahum 10 liter??? Eehm doe momenteel veel stad en korte afstanden en mijn verbruik staat op 8.3 l / 100km.
Als ik veel autostrade doe, dan zakt mijn verbruik tot rond de 7 en soms lager. Heb al eens meer dan 700km uit een tank gehaald..
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT
Photographer | Traveller | MINI ADDICT
Terug naar “General MINI Talk”