ONE gezocht

Zoek je iets specifieks?
isabelle
MINI Regular

Berichtdoor isabelle » Zo Okt 23, 2005 14:56

Volgens de garage waren het de eerste reeksen die problemen hadden met de versnellingsbak. En zou dit vanaf mod 2003 moeten opgelost geweest zijn. Maar in onze garage (bmw) hebben ze me gezegd dat indien ik ergens een occasie vind die me aan zou staan, de laatste 7 cijfers van het chassisnummer moet onthouden. Aan de hand daarvan kunnen zij bepaalde gegevens terugvinden van de auto.
Trouwens, onlangs reed ik in gent langs de Kortrijkse steenweg, waar een garage is van Rover. En tot mijn grote verbazing verkoopt die ook de Mini ??? Wordt deze dan door Rover ook verdeeld ?
Heeft er hier iemand al foto's van de nieuwe mini die binnenkort zou uitkomen ?? (mijn excuses indien er hier al ergens foto's gepost zouden zijn, maar ik heb nog niet elke topic kunnen bekijken hier op het forum)

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Zo Okt 23, 2005 15:24

isabelle schreef:Volgens de garage waren het de eerste reeksen die problemen hadden met de versnellingsbak. En zou dit vanaf mod 2003 moeten opgelost geweest zijn.)

Dag Isabelle,

Dat van die versnellingsbak klopt als een bus. Vanaf modeljaar 2005 werd de bejaarde, onbetrouwbare en boterzachte "Midland" (jawel, nog een onderdeel van het failliete Rover) vervangen door een stevigere en Duitse "Getrag" versnellingsbak. Die schakelt wat harder en sportiever, maar zou het tevens langer moeten uitzingen 8)

isabelle schreef:Trouwens, onlangs reed ik in gent langs de Kortrijkse steenweg, waar een garage is van Rover. En tot mijn grote verbazing verkoopt die ook de Mini ??? Wordt deze dan door Rover ook verdeeld ?)

Rover, indien nog bestaand, heeft niks met Mini te maken. Hoewel een zelfstandig garagist of concessiehouder steeds vrij is om nieuw en tweedehands wagens te (ver)kopen van om het even welk merk.

isabelle schreef:Heeft er hier iemand al foto's van de nieuwe mini die binnenkort zou uitkomen ?? (mijn excuses indien er hier al ergens foto's gepost zouden zijn, maar ik heb nog niet elke topic kunnen bekijken hier op het forum)

Hier heb je "de nieuwe" :cheesy: http://www.motoringfile.com/2005/03/20/next_generation_mini_revealed

Greetz, en succes met de zoektocht.

Jan

Blade
MINI Master

Berichtdoor Blade » Zo Okt 23, 2005 17:26

rover is ook bmw groep, daarmee zekers . . .

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Zo Okt 23, 2005 18:13

Blade schreef:rover is ook bmw groep, daarmee zekers . . .

Geweest, bedoel je! BMW heeft Rover in april 2000 al afgestoten.
Behalve de plant in Cowley, waar nu de new Mini wordt gemaakt, is alles toen "weggegeven" aan een consortium (Alchemy als ik me niet vergis).

Blade
MINI Master

Berichtdoor Blade » Zo Okt 23, 2005 18:19

ah, da wist ik niet . . .

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Zo Okt 23, 2005 19:31

Jaja, zijn nog grotere g*ngsters dan je dacht 8)

Effe volledig off-topic: ben vorige week aan hunne plant in Dingolfing (Beieren - Z. Duitsland) gepasseerd waar denk ik de 5 gemaakt wordt. Zo iets groot en modern nog nooit gezien! Dat ganse dorp is ??n en al BMW. Zelfs het cultureel centrum is door hen betaald en gesponsord.

Grtz.

Jan

YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Ma Okt 24, 2005 15:08

Die gaan verder op de basis van de Ford-of Opelfabriek in Barcelona dat is ook een volledige stad met huizen,appartementen,winkels enzo.

smetje
MINI-aholic

Berichtdoor smetje » Di Okt 25, 2005 15:01

zowat hetzelfde met volvo in zweden, die mannen hebben zelf een mcdonald in de fabriek...
fabrieksdomeinen zijn een stad opzichzelf

Beachboyke69
MINI Freak

Berichtdoor Beachboyke69 » Zo Mar 12, 2006 11:47

conrad schreef:
Groetjes van nen Gentenaar uit Zolder

Conrad

wat zit ne gentenaar daar te doen .. ? effe offtopic !

idd voor klein beetje meer isabelle heb je ne prachtige one zonder miserie.

Diene pepperwhite is idd deftig volgens de beschrijving maar zal wellicht geen 11000 gaan..

Beachboyke69
MINI Freak

Berichtdoor Beachboyke69 » Zo Mar 12, 2006 11:50

en daar op de kortrijkse verkopen ze idd tweedehands mini's....
maar je bent beter van eens te vragen aan "tdr" voor een tweedehandse mini als je nog steeds een zoekt ... heb niet alles gelezen !
Car company deroose... uit nu nog merelbeke, en later latem !

Terug naar “Gezocht”