Volgens de garage waren het de eerste reeksen die problemen hadden met de versnellingsbak. En zou dit vanaf mod 2003 moeten opgelost geweest zijn. Maar in onze garage (bmw) hebben ze me gezegd dat indien ik ergens een occasie vind die me aan zou staan, de laatste 7 cijfers van het chassisnummer moet onthouden. Aan de hand daarvan kunnen zij bepaalde gegevens terugvinden van de auto.
Trouwens, onlangs reed ik in gent langs de Kortrijkse steenweg, waar een garage is van Rover. En tot mijn grote verbazing verkoopt die ook de Mini ??? Wordt deze dan door Rover ook verdeeld ?
Heeft er hier iemand al foto's van de nieuwe mini die binnenkort zou uitkomen ?? (mijn excuses indien er hier al ergens foto's gepost zouden zijn, maar ik heb nog niet elke topic kunnen bekijken hier op het forum)
ONE gezocht
isabelle schreef:Volgens de garage waren het de eerste reeksen die problemen hadden met de versnellingsbak. En zou dit vanaf mod 2003 moeten opgelost geweest zijn.)
Dag Isabelle,
Dat van die versnellingsbak klopt als een bus. Vanaf modeljaar 2005 werd de bejaarde, onbetrouwbare en boterzachte "Midland" (jawel, nog een onderdeel van het failliete Rover) vervangen door een stevigere en Duitse "Getrag" versnellingsbak. Die schakelt wat harder en sportiever, maar zou het tevens langer moeten uitzingen

isabelle schreef:Trouwens, onlangs reed ik in gent langs de Kortrijkse steenweg, waar een garage is van Rover. En tot mijn grote verbazing verkoopt die ook de Mini ??? Wordt deze dan door Rover ook verdeeld ?)
Rover, indien nog bestaand, heeft niks met Mini te maken. Hoewel een zelfstandig garagist of concessiehouder steeds vrij is om nieuw en tweedehands wagens te (ver)kopen van om het even welk merk.
isabelle schreef:Heeft er hier iemand al foto's van de nieuwe mini die binnenkort zou uitkomen ?? (mijn excuses indien er hier al ergens foto's gepost zouden zijn, maar ik heb nog niet elke topic kunnen bekijken hier op het forum)
Hier heb je "de nieuwe"

Greetz, en succes met de zoektocht.
Jan
Jaja, zijn nog grotere g*ngsters dan je dacht
Effe volledig off-topic: ben vorige week aan hunne plant in Dingolfing (Beieren - Z. Duitsland) gepasseerd waar denk ik de 5 gemaakt wordt. Zo iets groot en modern nog nooit gezien! Dat ganse dorp is ??n en al BMW. Zelfs het cultureel centrum is door hen betaald en gesponsord.
Grtz.
Jan

Effe volledig off-topic: ben vorige week aan hunne plant in Dingolfing (Beieren - Z. Duitsland) gepasseerd waar denk ik de 5 gemaakt wordt. Zo iets groot en modern nog nooit gezien! Dat ganse dorp is ??n en al BMW. Zelfs het cultureel centrum is door hen betaald en gesponsord.
Grtz.
Jan
- Beachboyke69
- MINI Freak
- Beachboyke69
- MINI Freak