rubberstreepje zetten
- 2be_is2mini
- MINI2 - Newbie
rubberstreepje zetten
Van een niet-gekietelde, 115pk MC moet ik geen wonderen verwachten, OK, maar ik vind het niet normaal dat het -behalve bij schandalig veel gas geven- bijna onmogelijk is om met vrolijk spinnende bandjes te vertrekken (jaja, ASC staat ?f).
Ter vergelijking : mijn vriendin haar 1.2 polooke van 65 volledige pk's giert w?l bij de minste pedaaldruk uit de startblokken ?
Ter vergelijking : mijn vriendin haar 1.2 polooke van 65 volledige pk's giert w?l bij de minste pedaaldruk uit de startblokken ?
Niet dat dit echt mijn stijl is van auto-rijden, moet ik zeggen dat onze MCC met diezelfde 115PK en met
slechts 4000km op de teller (dus belange nog niet losgereden), er geen enkel probleem mee heeft om zonder
al te veel moeite te gieren. Naar mijn oordeel giert ie zelfs iets te snel, ofwel moet ik mijn lichte zomersloefskes
aantrekken in plaats van mijn zware winterbotinnen.
slechts 4000km op de teller (dus belange nog niet losgereden), er geen enkel probleem mee heeft om zonder
al te veel moeite te gieren. Naar mijn oordeel giert ie zelfs iets te snel, ofwel moet ik mijn lichte zomersloefskes
aantrekken in plaats van mijn zware winterbotinnen.
- Lucky & Caro
- MINI-aholic
Ik moet zeggen dat het ook bij mij GEEN probleem is om een deftige meet neer te zetten.Ook bij mij is het niet direkt men stijl om dat te doen maar op een volgende meet and great graag demo.
Het zou kunnen dat het ene merk van banden makkelijker toelaat om een streepke te zetten dan een ander merk maar toch moet je zonder moeite met alle banden een streep zetten zonder ASC of DSC of wat dan ook uiteraard.
Groetjes Wim
Het zou kunnen dat het ene merk van banden makkelijker toelaat om een streepke te zetten dan een ander merk maar toch moet je zonder moeite met alle banden een streep zetten zonder ASC of DSC of wat dan ook uiteraard.
Groetjes Wim
En zelfs met de ASC op, kan je de banden laten janken. Dacht eerst dat dat nie zou lukken, maar bij het uitproberen
van het verschil met ASC op of af, leek het mij of dat op het gierebanden geen verschil te merken was. Nochthans
had men mij veteld dat met de ASC op de banden volledige grip gingen behouden en dus niet doordraaien.
van het verschil met ASC op of af, leek het mij of dat op het gierebanden geen verschil te merken was. Nochthans
had men mij veteld dat met de ASC op de banden volledige grip gingen behouden en dus niet doordraaien.
- minibandit
- MINI Nutter
- 2be_is2mini
- MINI2 - Newbie
omg...
Een streepke zetten op de weg, wie wilt dat nu...
Grip heb je nodig en doet u snel vertrekken, dat die polo makkelijk doorslipt ligt misschien aan de rotkwaliteit van de banden ofwel zijn ze immens dun.
Nuja, iedereen zijn goesting, zelfs een johnny met een 206 met 60pk kan met gierende banden vertrekken als hij met zijn koppeling speelt, het is nochtans geen maatstaf voor pk's, enkel voor john-gehalte
no offence h?
Een streepke zetten op de weg, wie wilt dat nu...
Grip heb je nodig en doet u snel vertrekken, dat die polo makkelijk doorslipt ligt misschien aan de rotkwaliteit van de banden ofwel zijn ze immens dun.
Nuja, iedereen zijn goesting, zelfs een johnny met een 206 met 60pk kan met gierende banden vertrekken als hij met zijn koppeling speelt, het is nochtans geen maatstaf voor pk's, enkel voor john-gehalte

no offence h?

- mini black n'croom
- MINI Freak
2be_is2mini schreef:mmm, lijkt dus toch een vermogen probleempje te zijn.
Idem eigenlijk met een 0-100 sprintje. Ook daar krijg ik em niet onder de 10s (terwijl dat 9.2 hoort te zijn). Of is dat normaal, omdat die cijfers uit het boeksken door beroepspiloten worden neergezet ?

mijn excuses als dit bot overkomt.
- minibandit
- MINI Nutter
minibandit schreef:YELLOW_DINO schreef:Hmmmmmm bij mij lukt dat toch wel om hem onder de 10sec.te krijgen zenne.
Groetjes Wim
gij zult over speciale rijkwaliteiten beschikken zeker![]()
![]()
(graptje ? pol)
Bwa ik heb toch wel enige ervaring van op het circuit maar das wel lang geleden toen ik nog jong en onbezonnen was.Maar de ervaring blijft.
- minibandit
- MINI Nutter
YELLOW_DINO schreef:Bwa ik heb toch wel enige ervaring van op het circuit maar das wel lang geleden toen ik nog jong en onbezonnen was.Maar de ervaring blijft.
tjah da kan wel helpen natuurlijk !
een streepke trekken da kan iedereen, maar die 10 sec kloppen das andere koek

circuit zeg je, waar zoal en vooral met welk ??

ne maat van mij doet dat nu nog en nog wel met ne classic mini

grtz Gunter
Terug naar “Engine & Performance”