versnellingsbak vervangen ?
- 2be_is2mini
- MINI2 - Newbie
versnellingsbak vervangen ?
Met het koude weer van de laatste dagen valt het nog meer op dat de bo?te van mijn MC '02 het minst edele onderdeel van het mekaniekske is (moeilijk in 1e, nog moeilijker in achteruit, knarsen van 2 naar 3, ....). Het begint mij serieus tegen te steken, en ik overweeg om een nieuwe te laten steken. Nu heb ik op een andere site gelezen dat de Midland Gear bo?te na 2002 vervangen is door een goeie Duitse ZF. Nu vraag ik mij af, als ik nu een nieuwe bestel, is het dan een ZF ? of weer zo'n brolbak ? Nog beter zou zijn als de 6-bak uit de S er moest onderpassen. Lekker ! Iemand ervaring mee ?
Idd. de 5 versnellingsbakskes zijn gene vette.
Er zijn echter additieven die soelaas brengen.
Een zeer goed maar ook zeer duur produkt is NULON. Een Australisch produkt maar het helpt echt !!!
Vooral bij koude schakelt de bak veel lichter en zachter.
Ik heb ooit problemen met een versnellingsbak gehad van een Porsche.
Met dit produkt werd het een wereld van verschil, echt waar !!!
Het kan absoluut geen kwaad.
Produkt wordt verkocht in een tube en kostte iets van een 70-75 euro.
Niet goedkoop maar echt wel goed !!!
Er zijn echter additieven die soelaas brengen.
Een zeer goed maar ook zeer duur produkt is NULON. Een Australisch produkt maar het helpt echt !!!
Vooral bij koude schakelt de bak veel lichter en zachter.
Ik heb ooit problemen met een versnellingsbak gehad van een Porsche.
Met dit produkt werd het een wereld van verschil, echt waar !!!
Het kan absoluut geen kwaad.
Produkt wordt verkocht in een tube en kostte iets van een 70-75 euro.
Niet goedkoop maar echt wel goed !!!
datasheet van da product.
http://users.pandora.be/snans/nulon-G70.pdf
als link niet goed laat doe je best ff refresh
nu lees ik wel op andere fora dat dat een teflon-based product is, en dat teflon niet goed is voor u motor/transmissie...
iemand kennis van zaken ?
http://users.pandora.be/snans/nulon-G70.pdf
als link niet goed laat doe je best ff refresh
nu lees ik wel op andere fora dat dat een teflon-based product is, en dat teflon niet goed is voor u motor/transmissie...
iemand kennis van zaken ?
Of dat het voor de achteruit een oplossing is durf ik niet te zeggen.
Bij mij hielp het enorm bij een slecht schakelende bak bij koude !!
Ik heb het hier in een speciaalzaak in Turnhout gekocht, maar koste wel iets van een 70 euro voor een tubeke dacht ik.
Mijns inziens kan het zeker geen kwaad in een versnellingsbak. In een motor zou ik oppassen met additieven daar zeer fijne oliekanaaltjes wel eens zouden kunnen dichtslibben.
Bij mij hielp het enorm bij een slecht schakelende bak bij koude !!
Ik heb het hier in een speciaalzaak in Turnhout gekocht, maar koste wel iets van een 70 euro voor een tubeke dacht ik.
Mijns inziens kan het zeker geen kwaad in een versnellingsbak. In een motor zou ik oppassen met additieven daar zeer fijne oliekanaaltjes wel eens zouden kunnen dichtslibben.
- Racing Green
- MINI Master
wvs schreef:Racing Green schreef:...
De vraagsteller had het over een 6-bak, dat lijkt me uit den boze aangezien diens verhoudingen op de S afgesteld zijn.
of de D, die hebben nl. dezelfde Getrag 6-bak.
Op de One D is de 6-bak ter compensatie van het (te) lage vermogen en koppel dus

Moet zeggen dat ik met mijn Getrag (5-gear) nog niet de minste problemen heb gehad. Wat doen jullie daarmee om hem te laten kraken???
Jan
grand_cru schreef:Op de One D is de 6-bak ter compensatie van het (te) lage vermogen en koppel dus
Niet echt, de 5-bak kon het koppel van de One D niet aan, BMW had echter geen zin om een compleet nieuwe versnellingsbak te (laten) ontwerpen enkel voor de MOD, dan hebben ze maar de bak van de Cooper S gebruikt.

vroooom pop pop pop pop. Supercharged. Is it love?
- minibandit
- MINI Nutter
wazowski schreef:grand_cru schreef:Op de One D is de 6-bak ter compensatie van het (te) lage vermogen en koppel dus
Niet echt, de 5-bak kon het koppel van de One D niet aan, BMW had echter geen zin om een compleet nieuwe versnellingsbak te (laten) ontwerpen enkel voor de MOD, dan hebben ze maar de bak van de Cooper S gebruikt.
hebben die dieselkes dan zoveel koppel

dat is toch "maar" een toyota motorblokske h?

dus hadden ze dan geen versnellingsbakske van toyota kunnen gebruiken

minibandit schreef:hebben die dieselkes dan zoveel koppel![]()
dat is toch "maar" een toyota motorblokske h?![]()
![]()
In elk geval 10 Nm meer dan de Yaris met dezelfde motor

dus hadden ze dan geen versnellingsbakske van toyota kunnen gebruikenzo moesten ze toch ook geen nieuw ontwerp op de markt brengen, en dat is ook ne 5 bak
![]()
Een Japanse versnellingsbak??? No way, veel te smooth...
Een MINI-rijder voelt graag dat hij in de pot roert

Een 6de is trouwens e zaalig. 3000 rpm bij cruisen tegen 140 in een 1.4 diesel is gewoon luxe

vroooom pop pop pop pop. Supercharged. Is it love?
- minibandit
- MINI Nutter
frank schreef:ind, 5.2 litertjes leuk h?!!!![]()
euhm, ik zit met de Yaris (ne Verso nog wel !! dus qua gewicht !) toch ook rond da getal hoor !!

mijnen top ligt dan wel ook maar rond de 160 km/h, dus de verhoudingen van mijnen "bak" zijn redelijk kort, maar comfortabel...

geef wel toe dat de redelijk vlakke koppelcurve (en die 10 Nm minder

niauw bakske
yeps , ik heb ne mini one en die is van 2002 en heb ook al mogen een nieuw versnellingsbakske steken , t schijnt zijn ze daar gevoeling aan ,
maar die achteruit blijft een moeilijk geval gewoon beetje spelen dermee en hij gaat er wel in
maar die achteruit blijft een moeilijk geval gewoon beetje spelen dermee en hij gaat er wel in

een oplossing voor dat versnellingsbak probleem zou kunnen zijn dat je de gewone boite-olie vervangd door atf, automatic transmission fluid, voor automatische versnellingsbakken. Deze olie is dunner dan de gewone 70/90 olie. Zal alleszins veel soepeler schakelen, maar moest je versnellingsbak al een krakend lawaai maken bij schakelen, zal dit nog luider worden...
Terug naar “Problemen en fouten”