motor geluid

Meld hier je problemen en fouten - misschien krijg je wel een oplossing
smetje
MINI-aholic

motor geluid

Berichtdoor smetje » Wo Dec 14, 2005 17:25

ik heb het gevoel dat mijn motor niet echt draait zoals hij moet draaien qua geluid dan, krijg er schrik van dat er iets aan de motor zou zijn.
is er iemand uit het gentse met ook een cooper zodat ik eens kan luisteren naar het geluid van een andere mini. wil niet direct mijn garage lastig vallen want ik hoor redelijk rap iets verkeerd :?
dit weekend ook gezien dat de voorruit gebarsten is, en het is al een redelijke scheur geworden ondertussen. weet iemand wat dit kost en of carglass beter is dan mini garage

Lucky & Caro
MINI-aholic

Berichtdoor Lucky & Caro » Wo Dec 14, 2005 17:38

Hallo Smetje,

Ik ben Luc en ben van Gavere, alst nie te ver is voor u kunt ge altijd ne keer langskomen.
Ik rijd met nen BRG MC

Grtzzzzzz,

Luc

smetje
MINI-aholic

Berichtdoor smetje » Wo Dec 14, 2005 17:42

thx lucky, i'll keep that in mind :)

Morty
Founder

Berichtdoor Morty » Wo Dec 14, 2005 19:41

wat bedoel je met niet goed draaien Smetje?
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Wo Dec 14, 2005 19:50

Anders kunnen wij ook nog wel eens afspreken om onze MCC te horen draaien Smetje.

smetje
MINI-aholic

Berichtdoor smetje » Wo Dec 14, 2005 22:08

kan het niet echt uitleggen, het is mss eigen aan de motor maar wil er zeker van zijn voor ik andere dingen doe :wink:
het is gelijk een niet echt zuiver geluid, het is geen tikkend geluid zoals zonder olie zitten maar iets doffer.
zal dan eens afspreken met iemand om te horen of er verschil is

smetje
MINI-aholic

Berichtdoor smetje » Do Dec 22, 2005 16:35

auto zit momenteel binnen bij carglass en krijgt een nieuwe voorruit op kosten van de verzekering, hopelijk krijg ik nu geen last van binnenkomend vocht ofzo door de nieuwe ruit.

isabelle
MINI Regular

Berichtdoor isabelle » Ma Jan 09, 2006 23:28

Heb je al een oplossing voor dat geluid. Tis omdat ik ook iets hoor.
Ik heb die van mijn nu nog maar een paar dagen. Dus moet nog wel alle geluiden leren kennen. Mijn vriend omschrijft het als het gezoem van de benzinepomp, maar wat ik heel raar vind is dat als ik aan mn stuur draai het geluid een andere toon aanneemt.

sscooper
MINI Master

Berichtdoor sscooper » Ma Jan 09, 2006 23:41

hey isabelle..hetgeen je hoort qua geluid als je aan je stuur draait is het normaal geluid..de mini one, cooper en cooper s hebben nemelijk een appart elektronisch motortje voor de sturing omwille het weinig plaatsgebrek in het motorcompartiment...dus dit geluid zal je bij iedere mini horen als er aan het stuur wordt gedraaid :grin: , maar als je denkt dat er echt iets verkeerds aan de hand is zou je eens naast een andere mini moeten gaan staan vfan een vriend ofzo en eens vergelijken..mvg sscooper

sscooper
MINI Master

Berichtdoor sscooper » Ma Jan 09, 2006 23:45

sorry vo de 2 tipfouten ma ik slaap al half :grin:

YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Ma Jan 09, 2006 23:47

Ik denk dat sscooper de servo-pomp bedoeld niet??

Dat hebben idd alle Mini's.

Groetjes Wim

sscooper
MINI Master

Berichtdoor sscooper » Ma Jan 09, 2006 23:48

jep dino die bedoel ik :P

isabelle
MINI Regular

Berichtdoor isabelle » Di Jan 10, 2006 0:38

Wel ja zoals ik al zei ben ik dus nog maar enkele dagen vertrouwd met mijn mini. Het is dan ook zeer vreemd om bepaalde nieuwe geluiden te horen t.o.v mijn vorige wagen. het is alvast een opluchting te horen dat dit geluid voorkomt bij alle mini's. Maar zodra ik kan vergelijk ik het eens met een andere. Heb ook eens op het mini2.com forum gaan lezen en daar spreken ze over de power steering noise. Dus zal het wel over hetzelfde gaan waar ik over schreef.

Alvast bedankt voor de snelle reacties.

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Di Jan 10, 2006 0:44

Hey Isabelle,

Je mag tijdens de warmere maanden ook niet schrikken van het gezoem van de AIRCO compressor: een monotoon draaiend geluid.

Als er een airco opzit natuurlijk :grin:

Jan

isabelle
MINI Regular

Berichtdoor isabelle » Di Jan 10, 2006 1:15

jaaaaaaaajaaaaaaa met airco, da was zowat de enige vereiste een mini met een airco :grin:

smetje
MINI-aholic

Berichtdoor smetje » Di Jan 10, 2006 16:00

heb nog geen tijd gehad om eens met iemand af te spreken om te vergelijken dus weet het nog niet hoe het zit met het geluid. mss dit weekend wel eens rondkijken om iemand te vinden.

DCBruno
MINI Fan

Berichtdoor DCBruno » Do Jan 12, 2006 4:37

smetje,
try Couchar75, woont id buurt en rijdt mee ne cooper.
Anders moogde altijd ne keer naar mijne poelie luisteren hoor :-)

isabelle
MINI Regular

Berichtdoor isabelle » Ma Jan 16, 2006 2:21

Ik heb eens het ??n en ander opgezocht op het internet, ivm het geluid die ik heb bij het draaien aan het stuur. Blijkbaar is die power steering van de mini een zwak punt (toch tot een bepaald bouwjaar) volgens ik gelezen heb kan dat gaan van olieverlies tot een ventilator die niet meer werkt. Heb nu ondertussen kunnen vaststellen dat het geluid dus van die ventilator komt. Als ik links of rechts draai hoor je die luider (behoorlijk zelf) en als ik de motor afzet hoor je zacht stilvallen. Ik ben er in elk geval niet echt gerust in. En nog minder in de prijs indien deze defect zou zijn.
Heeft iemand enig idee of daar ooit terugroepacties geweest zijn ivm die power steering problemen ?
Zal morgen maar eens naar de garage gaan voor de boel helemaal verkloot is :(

Hier kun je zelf eens lezen hoe het ook bij mij ongeveer klinkt

http://www.jwardell.com/mini/2005/11/18/who-needs-steering-anyway/

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Ma Jan 16, 2006 9:06

Ik zou mij daar niet te ongerust in maken Isabelle. Alle MINI's werken met een electrisch aangedreven pomp voor de servo van het stuur. Die hoor je continu draaien (bij de eerste modellen valt dat al meer op dan bij de latere modellen), en als je draait aan je stuur moet die motor meer macht leveren, dus hoor je die dan meer. Bij het afzetten van de motor hoor je die idd zacht stilvallen.
Dit is dus geen zwak punt van de MINI. Het kan natuurlijk altijd dat iemand daar problemen mee gehad heeft, en dan zal je dat ook wel lezen op het net, maar de duizenden die er geen problemen mee gehad hebben zullen het ook niet melden dan.
Het is wel een typisch puntje waar veel nieuwe MINI rijders vragen bij hebben, gewoon om dat ze dat geluid niet kennen uit hun vorige auto's.
Nu, het kan zeker geen kwaad om even bij de garage langs te gaan, maar allicht zullen die hetzelfde vertellen.
Een goeie tip, kom eens naar een of andere meet. Dan kan je direct een heel aantal MINI's van verschillende types en bouwjaren zien en ze ook horen draaien :) .

YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Ma Jan 16, 2006 13:00

Don't worry be Mini

Isabelle maak u daar geen zotgen over het is zoals varavital al zei,elke Mini heeft dat en sommige hebben daar een probleem bij en duizenden andere niet.Ik heb hier nog nergens gelezen dat er iemand een probleem met de servopomp heeft aangaande het geluid dat ze produceert.

Groetjes Wim

Terug naar “Problemen en fouten”