Opties Mini One D

alles over bodykits, stripings, chrome, velgen...
SEC
MINI2 - Newbie

Opties Mini One D

Berichtdoor SEC » Vr Jan 20, 2006 23:24

Hey,

Ben hier nog nieuw, en in heel de autowereld ben ik infeite wat nieuw, en dan vooral in de wereld van het tunen.
Ik heb me enkele weken geleden een Mine One D (park lane) besteld als eerste auto (ben al jaren zot van mini's en nu ik overmorge eindelijk 18 ben was de keuze snel gemaakt :p)

Nuja, tis een beetje zoals een kind dat een cadeautje krijgt en supermega-overenthousiast reageert over alles... Kheb dus wat foto's zitten opzoeken van die One D enzo, maar tzijn enkele dingen die me wat "stoorden" en die ik graag anders zou hebben (qua exterieur dan).

En dan nu infeite het eigenlijke doel van de thread (excuseer voor het vorige gezever ma kvond het "logisch" mezelf als nieuweling kort voor te stellen):

- Uitlaat... Da is zo een "afgestompt" achtig iets dage zo ziet hangen onder de wagen precies, met zo ne enorme lompe "bak" aan (kan het ni anders omschrijven) is het mogelijk dit wat aan te passen en eventueel iets te bekomen zoals een Mini Cooper (of desnoods iets anders) of is dat bij een Diesel niet mogelijk ofzo? *edit* En liefst ook zonder zo een "ronkend" geluid, enfin gewoon da het wa hetzelfde blijft klinken, tis dus puur esthetisch bedoeld.

- Richtingaanwijzers... Kheb zo gezien dat daar binnenin aan het stuur zo ne gele dop opstaat precies, kvond dat nogal euhm een schril contrast tegenover het anders zalige interieur, is het mogelijk deze te vervangen door bv iets int chroom ofzo (aangezien park lane ook chrome line interieur bevat)

- Performance... Dit is nog helemaal niet voor de nabije toekomst maar ik zou toch graag al wat bijleren, wat zijn de mogelijkheden bij een Diesel? qua motorparts, etc...

- Catalogus... Bestaat er een of andere catalogus met verschillende onderdelen die je kan bestellen (eventueel bij offici?le dealers), ik heb echt weinig kennis van die zaken en zou graag wat voorbeelden zien van wat mogelijk is vooreer ik iets verander, kwil graag mijn mini zo uniek mogelijk maken (net zoals iedereen waarschijnlijk :p) maar wel met "subtiele" aanpassingen zoals ik dat noem ;)

Alvast bedankt om deze "noob" vragen te beantwoorden, khoop hier echt enorm wat bij te leren! Merci

Yannick

Danyboy
MINI Master

Berichtdoor Danyboy » Vr Jan 20, 2006 23:37

Vanharte welkom Yanick,er bestaat wel degelijk een cataloog met opties voor in- en exterieur van mini.Vraag ernaar bij je dealer alsook de prijslijst,tot later.

wannes
MINI-aholic

Berichtdoor wannes » Vr Jan 20, 2006 23:52

proficiat met uw aankoop maat =D> welke kleur heb je genomen? Als je een royal grey hebt, kan ik je misschien binnenkort leuke S bumpers verlappen :wink: Ik ga voor het aero pack en neem mijn bumps mee naar huis, dus laat maar iets weten als je goesting moest hebben.

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Za Jan 21, 2006 0:40

Dag Yannick,

Vooreerst proficiat met de aankoop. Als 18 jarige gast kon ik daar in die tijd enkel maar van dromen ...

Wat je vragen of "storende" dingen betreft:
- Als je echt een sportievere uitlaat of "sound" wil, snap ik echt niet waarom je eigenlijk een diesel koopt. Die zal vooreerst nooit klinken als een "naft" exemplaar. Met een optioneel chrome sierstuk kun je visueel wel al wonderen doen hoor ... :wink: Die sierstukjes zijn ook te krijgen bij veel tuningshops.
Bovendien is een diesel niet echt de ideale keus als je niet veel kilometers (pak zo'n 15.000 ? 20.000 km. per jaar) wil doen: het enige voordeel heb je aan de pomp, maar dan heb je al de meerprijs en hogere inschrijvingstaks betaald h? ...
- Die gele dop op je pinker handle is de status LED van je alarminstallatie, dus daar zou ik niet te veel aan prutsen. Traagjes knipperend wil zeggen dat het alarm "scherp" staat. Als dat lampje snel knippert is er aan je auto geprutst.
- Performance upgrade: zowel benzine als diesel vallen beperkt te tunen door herprogrammeren van de ECU. Meer info bij de rubriek ENGINE & PERFORMANCE op dit forum.
- Als je een catalogus zoekt: een grotere dan het internet vind je niet hoor! Probeer bvb. eens de zoekfunctie hier of op de grote sites zoals MINI2.COM

Voil?, zo heb je al een en ander om uit te zoeken.

Groetsels,

Jan

piewietje
MINI Fan

Re: Opties Mini One D

Berichtdoor piewietje » Za Jan 21, 2006 6:10

SEC schreef: - Richtingaanwijzers... Kheb zo gezien dat daar binnenin aan het stuur zo ne gele dop opstaat precies

Welkom!

Als je een gele Mini hebt, dan:
1) heb je een hele goede keuze gemaakt qua kleur :wink:
2) bedoel je mogelijks het gele dopje op de bediening voor de ruitenwissers.
Bij mij dient "dien gele tjoep" als indicator voor een (bijna) leeg ruitensproeier-reservoir. En als je het aan mij vraagt, een veel te klein reservoir...

Als je geen gele hebt, beschouw dan enkel mijn welgemeende welkom als van belang :grin:

YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Za Jan 21, 2006 12:18

Welkom Yannick en proficiat met uw aanwinst.
Zoals onze Grand-Cru(Jan) al zei het verschil tuusen naft en diesel is enkel aan de pomp of bij enorm veel km's per jaar.Zelfs ik rij er 25.000 en das ook met een naftje.

Voor een lijst met onderdelen kan ik je wel zeggen dat er ergens op het forum sinds kort een topic staat waar alles van offici?le en tuning parts die te verkrijgen zijn voor de Mini.

Groetjes Wim

SEC
MINI2 - Newbie

Berichtdoor SEC » Za Jan 21, 2006 12:33

grand_cru schreef:Dag Yannick,

Vooreerst proficiat met de aankoop. Als 18 jarige gast kon ik daar in die tijd enkel maar van dromen ...

Wat je vragen of "storende" dingen betreft:
- Als je echt een sportievere uitlaat of "sound" wil, snap ik echt niet waarom je eigenlijk een diesel koopt. Die zal vooreerst nooit klinken als een "naft" exemplaar. Met een optioneel chrome sierstuk kun je visueel wel al wonderen doen hoor ... :wink: Die sierstukjes zijn ook te krijgen bij veel tuningshops.
Bovendien is een diesel niet echt de ideale keus als je niet veel kilometers (pak zo'n 15.000 ? 20.000 km. per jaar) wil doen: het enige voordeel heb je aan de pomp, maar dan heb je al de meerprijs en hogere inschrijvingstaks betaald h? ...
- Die gele dop op je pinker handle is de status LED van je alarminstallatie, dus daar zou ik niet te veel aan prutsen. Traagjes knipperend wil zeggen dat het alarm "scherp" staat. Als dat lampje snel knippert is er aan je auto geprutst.
- Performance upgrade: zowel benzine als diesel vallen beperkt te tunen door herprogrammeren van de ECU. Meer info bij de rubriek ENGINE & PERFORMANCE op dit forum.
- Als je een catalogus zoekt: een grotere dan het internet vind je niet hoor! Probeer bvb. eens de zoekfunctie hier of op de grote sites zoals MINI2.COM

Voil?, zo heb je al een en ander om uit te zoeken.

Groetsels,

Jan

Euhm kdenk dage iets mislezen hebt :p
Tis dus NIET de bedoeling een sportievere sound te bekomen, tis enkel de bedoeling het wat euhm "mooier" te maken...

Waarom een diesel: omdat ik samen bij mijn vader in een familiebedrijf zit en ik een gans pak kilometers moet afrijden :p kheb het eens uitgerekend op aantal jaar en die diesel komt een pak goedkoper uit (ook met extra aankoopprijsverschil tegenover benzine meegerekend)

Dus best van dat geel spellement afblijven precies ;) goed, merci voor het advies al, spijtig da da ni veranderbaar is, ma bon can't have it all ;)

Alvast bedankt voor alle reply's iedereen :)

@Wannes: heb royal grey genomen (vond ik het coolste kleurke en tis zowa exclusief tov andere mini's eh ;) ) Merci voor het aanbod in elk geval ma kga eerst mijn prioriteiten vervullen (dus infeite gewoon dat uitlaat spellement :p) nadien zal ik nogwel zien wat ik doe, het geld groeit op een 18jarige gast vooral niet op zijne rug ;)

en @piewietje:

Tis dus royal grey als kleur (zoals hierboven te lezen)
Euhm mja nu bennek wel even verward, want gij zegt dat het met ruitensproeier te maken heeft en grand_cru zegt het alarm?

http://dredwerkz.com/newimages/222

Kheb het dus over dat gele ding zo...

SEC
MINI2 - Newbie

Berichtdoor SEC » Za Jan 21, 2006 16:20

YELLOW_DINO schreef:Welkom Yannick en proficiat met uw aanwinst.
Zoals onze Grand-Cru(Jan) al zei het verschil tuusen naft en diesel is enkel aan de pomp of bij enorm veel km's per jaar.Zelfs ik rij er 25.000 en das ook met een naftje.

Voor een lijst met onderdelen kan ik je wel zeggen dat er ergens op het forum sinds kort een topic staat waar alles van offici?le en tuning parts die te verkrijgen zijn voor de Mini.

Groetjes Wim

Waar staat die daar dan ergens? Kheb zowaar haast elk topic op dit subforum doorgenomen... Kijk ik er dan zo neig over? :oops:

Merci al!

YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Za Jan 21, 2006 16:50

http://forum.mini2.be/viewtopic.php?t=1884

A.U.B staat ook bij ''tips en trucks'' topic onder de naam real oem parts

Groetjes Wim

SEC
MINI2 - Newbie

Berichtdoor SEC » Za Jan 21, 2006 16:56

YELLOW_DINO schreef:http://forum.mini2.be/viewtopic.php?t=1884

A.U.B staat ook bij ''tips en trucks'' topic onder de naam real oem parts

Groetjes Wim

Hartelijk bedankt!

Mij eens mee amuseren zie :twisted:

YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Za Jan 21, 2006 17:00

Graag gedaan :D

Groetjes Wim

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Za Jan 21, 2006 17:15

Inderdaad Yannick,

Begrijp me niet verkeerd: wie van plan is veel kilometers te rijden, zeker professioneel, pakt fiscaal gezien inderdaad beter een diesel.
Een standaard diesel uitlaat ziet er nu niet echt sexy uit en klinkt als een ... euh ... diesel dus.

frank
MINI Fan

Berichtdoor frank » Za Jan 21, 2006 20:48

1000km en dan tanken!!! Plezierig hoor :roll: :wink: en jullie?

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Zo Jan 22, 2006 19:31

frank schreef:1000km en dan tanken!!! Plezierig hoor :roll: :wink: en jullie?

:shock: ik haal er zo'n 540 km mee

conrad
duke of Limburg

Berichtdoor conrad » Zo Jan 22, 2006 22:25

grand_cru schreef:Dag Yannick,

Dus best van dat geel spellement afblijven precies ;) goed, merci voor het advies al, spijtig da da ni veranderbaar is, ma bon can't have it all ;)

Euhm mja nu bennek wel even verward, want gij zegt dat het met ruitensproeier te maken heeft en grand_cru zegt het alarm?

http://dredwerkz.com/newimages/222

Kheb het dus over dat gele ding zo...
Da geel tjoepke rechts aan uw ruitensproeiers geeft inderdaad aan wanneer het waterreservoirke leeg of bijna leeg is. Da rooie tjoepke aan de richtingaanwijzers is van het alarm !!! En ik zou dus daar ook vanaf blijven.

Ik denk da den Grand Cru nog nie goe wakker was deze namiddag :grin: !

sscooper
MINI Master

Berichtdoor sscooper » Zo Jan 22, 2006 22:59

ik doe ongeveer 550 km met volle bak...

sscooper
MINI Master

Berichtdoor sscooper » Zo Jan 22, 2006 23:01

fred schreef:
frank schreef:1000km en dan tanken!!! Plezierig hoor :roll: :wink: en jullie?

:shock: ik haal er zo'n 540 km mee

damn das echt wel veel eh.... :shock:

SEC
MINI2 - Newbie

Berichtdoor SEC » Ma Jan 23, 2006 19:39

Hoeveel bedraagt het verbruik nu in de praktijk (normaal rijgedrag)?

Voor MOD dan, want wanneer ik da ier allemaal lees ben ik precies ni geneigd te geloven wat ze allemaal in hun boekskes schrijven :p

piewietje
MINI Fan

Berichtdoor piewietje » Di Jan 24, 2006 6:28

Mini One met 115 pk (Coopersoftware): tussen de 9 en de 9,5 liter per 100 km.

Let wel: ik heb een defensieve rijstijl, maar defensief en er af en toe eens goed aanhangen gaan perfect samen, als je maar let op het waar, het wanneer en het hoe...

Ooops :oops: Nu zie ik pas wat bedoeld wordt met MOD. Sorry voor mijn totally off topic gebral hiertussen. :-#
Laatst gewijzigd door piewietje op Di Jan 24, 2006 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.

freakske
MINI Regular

Berichtdoor freakske » Di Jan 24, 2006 8:51

SEC schreef:Hoeveel bedraagt het verbruik nu in de praktijk (normaal rijgedrag)?

Voor MOD dan, want wanneer ik da ier allemaal lees ben ik precies ni geneigd te geloven wat ze allemaal in hun boekskes schrijven :p

Ik rij met een MOD en ik lig gemiddeld aan 7.1L/100km...en ik rij dan ook nogal "heavy"...als je constant autostrade doet dan lig je aan een verbruik van 6.2L/100km.

Ikzelf ben zeeeeer content van mijne MOD (nu bijna een jaar trotse eigenaar)

Bij de aankoop heb ik me dan ook laten gaan en bijna alle opties genomen die je maar krijgen kan (geen gps...).
Nadien heb ik mijn dak laten herspuiten naar wit (autokleur is chilly red) en dat heb ik me nog niet beklaagd.

Performance: vind dat mijne MOD meer "kracht" heeft dan mijn vorige auto (Golf III 1900TD).....!!!

Terug naar “Exterior”