MINI >?< BMW
MINI >?< BMW
Hallo iedereen,
Ik vraag mij serieus af hoe het eigenlijk zit met de profilering van de New Mini ten opzichte van BMW. Ik verklaar mij nader:
Door omstandigheden (verandering van werk) heb ik vorige maand een nieuwe auto moeten kopen, en wat blijkt: ik val voor, op en bijna over een BMW 3, die nu tot mijn grote tevredenheid voor mijn deur geparkeerd staat.
Niets speciaal denk je??? Dan moet je weten dat er tot voor kort geen grotere BMW-hater te vinden was in de hoek ten Westen van de E17 en ten Zuiden van de E40. Ik deed zo'n 60.000 km per jaar en heb mij bij momenten kapotgevloekt op dat merk en zijn bestuurders.
Mijn conclusies en moraal van het verhaal:
- De marketing van BMW en hoe de Mini hier in past werkt perfect! Zonder Mini was ik NOOIT bij BMW terecht gekomen.
- Mijn BMW is een b??stig goede auto. Alleen het imago valt voor mij wat tegen. Vooroordelen met leasingbakken, bakkers en beenhouwers, begrijp je?
- Ik zou mijn Mini echter nooit wegdoen voor pakweg een BMW 116i.
Vandaar deze poll en bijhorende discussie.
Greetz.
Jan
EDIT door Grand_cru: hebben jullie ook zo'n rare lay-out?
Ik vraag mij serieus af hoe het eigenlijk zit met de profilering van de New Mini ten opzichte van BMW. Ik verklaar mij nader:
Door omstandigheden (verandering van werk) heb ik vorige maand een nieuwe auto moeten kopen, en wat blijkt: ik val voor, op en bijna over een BMW 3, die nu tot mijn grote tevredenheid voor mijn deur geparkeerd staat.
Niets speciaal denk je??? Dan moet je weten dat er tot voor kort geen grotere BMW-hater te vinden was in de hoek ten Westen van de E17 en ten Zuiden van de E40. Ik deed zo'n 60.000 km per jaar en heb mij bij momenten kapotgevloekt op dat merk en zijn bestuurders.
Mijn conclusies en moraal van het verhaal:
- De marketing van BMW en hoe de Mini hier in past werkt perfect! Zonder Mini was ik NOOIT bij BMW terecht gekomen.
- Mijn BMW is een b??stig goede auto. Alleen het imago valt voor mij wat tegen. Vooroordelen met leasingbakken, bakkers en beenhouwers, begrijp je?
- Ik zou mijn Mini echter nooit wegdoen voor pakweg een BMW 116i.
Vandaar deze poll en bijhorende discussie.
Greetz.
Jan
EDIT door Grand_cru: hebben jullie ook zo'n rare lay-out?
Ik heb al 4 BMW's gehad nl. 2x BMW Z1, BMW 730 V8 en BMW 320 cabrio en nu de Cooper S en ik ben van alle auto's zeer tevreden geweest.
Ik denk dat elk merk wat voor- en tegenstanders heeft.
Van bv. Mercedes zeggen ze dat die voor boeren of beestenkooplui zijn en ga zo maar door...
Als je er zelf gelukkig mee bent, moet ge u van de rest niets aantrekken

Van bv. Mercedes zeggen ze dat die voor boeren of beestenkooplui zijn en ga zo maar door...
Als je er zelf gelukkig mee bent, moet ge u van de rest niets aantrekken

Een BMW is een auto, een MINI een MINI. Ik wil alleen maar MINI (en Mini)
Zeg nooit nooit, maar momenteel zie ik me niet met een BMW rijden.
Misschien wanneer ik op pensioen ben en ik door de artrose in mijn nek niet meer met MINI kan rijden
Maar genoeg nu met die schunnige drieletterwoorden hier op 't forum

Zeg nooit nooit, maar momenteel zie ik me niet met een BMW rijden.
Misschien wanneer ik op pensioen ben en ik door de artrose in mijn nek niet meer met MINI kan rijden

Maar genoeg nu met die schunnige drieletterwoorden hier op 't forum

vroooom pop pop pop pop. Supercharged. Is it love?
Morty schreef:Wel ik heb net hetzelfde voor als jij Grand_Cru.
Een BMW en een MINI voor de deur, maar eehm de MINI blijft zowiezo
I knew, I knew Mr. president.
Is hier sprake van gezichtsverlies of stop je de "Bee-im-wee" elke avond mooi weg onder een hoesje in de garage?
Misschien de zondag ff mee langs de leien flaneren in A'pen

@ Wazowski: schone kop in uwen avatar

Antwoord is identiek aan dat van GrC, behalve dan dat ie nog niet voor mijn deur staat. BMW is nooit mijn ding geweest.
Ik rijd nu met een wagen (Mini is 2e wagen) die minder kost en daarentegen groter is en veel meer luxe en opties bevat
dan de duurdere BMW. En daar ben ik tot op heden zeer tevreden over. Waarom dus veranderen.
Of er ooit wel een BMW binnenkomt : zeker niet in de plaats van de MCC en heel misschien als vervanger van de andere.
Ik rijd nu met een wagen (Mini is 2e wagen) die minder kost en daarentegen groter is en veel meer luxe en opties bevat
dan de duurdere BMW. En daar ben ik tot op heden zeer tevreden over. Waarom dus veranderen.
Of er ooit wel een BMW binnenkomt : zeker niet in de plaats van de MCC en heel misschien als vervanger van de andere.
Laatst gewijzigd door Wally op Wo Feb 08, 2006 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
grand_cru schreef:'k weet het: is dat knopke van de boordcomputer dat altijd kapot is![]()
![]()
't is maar een graptje h? Jean

Vergeet ook niet dat die ingebouwde voorrang erg storend is voor de andere weggebruikers, hou er dus een beetje rekening mee...

grand_cru schreef:@ Wazowski: schone kop in uwen avatar
@grand_cru: ja h?, de gelijkenis is treffend, niet?

vroooom pop pop pop pop. Supercharged. Is it love?
Blijkt toch een veel voorkomend verhaal te zijn.
Zoals Grand_Cru ten westen van de E-17 een van de grootste BMW haters was, ben ik dit hier zeker, en eigenlijk nog steeds een beetje aan de kanten van Antwerpen. Toch betrap ik me erop, dat als ik in de showroom kom, stiekem een oogje werp op de BMW's.
Ze zullen hun enkel nog moeten bewijzen op gebied van service en klantvriendelijkheid, vooraleer ik de stap maak naar BMW.
Zoals Grand_Cru ten westen van de E-17 een van de grootste BMW haters was, ben ik dit hier zeker, en eigenlijk nog steeds een beetje aan de kanten van Antwerpen. Toch betrap ik me erop, dat als ik in de showroom kom, stiekem een oogje werp op de BMW's.
Ze zullen hun enkel nog moeten bewijzen op gebied van service en klantvriendelijkheid, vooraleer ik de stap maak naar BMW.
ppp356 schreef:Blijkt toch een veel voorkomend verhaal te zijn.
service en klantvriendelijkheid...?
Mja, daar moet ik niet aan twijfelen! Dat is er zeeeeer zeker! Alhoewel het een beetje afhangt van de concessie-houder...
Ik vorig jaar 2 VW garages binnen gestapt om prijs op te maken...

Jampies-S schreef:Ik heb al 4 BMW's gehad nl. 2x BMW Z1, BMW 730 V8 en BMW 320 cabrio en nu de Cooper S en ik ben van alle auto's zeer tevreden geweest.
Als je er zelf gelukkig mee bent, moet ge u van de rest niets aantrekken![]()
![]()
Euh, waar heb jij juist de Lotto gewonnen?
Heb je nog een Z1 (of waarom zijn ze weg)?
Heb wel interessen in een Z1.
W
Sega schreef:service en klantvriendelijkheid...?
Mja, daar moet ik niet aan twijfelen! Dat is er zeeeeer zeker! Alhoewel het een beetje afhangt van de concessie-houder...
Ik vorig jaar 2 VW garages binnen gestapt om prijs op te maken...
Die kunnen nog iets leren van BMW zenne...
Hier zit het hem, ik ben top ontvangen bij de Audi / VW dealer, maar ben de afgelopen jaren, gewoon genegeerd geworden door de verkopers in de showrooms van BMW

Bij mij zal er zeker later een BMW voor de deur staan.
Ik ben nu gelukkig met mijn MINI, maar imo is het een funcar zonder compromis.
D.w.z. dat ik me soms ook stoor aan de MINI, hoewel ik er soms evenveel van kan genieten als een kind in een rollercoaster.
Ik heb soms graag een cruisend gevoel, en dat krijg ik niet bij de MINI. De MINI is t? hard verbonden (cfr funcar) met het wegdek en dat maakt het soms onprettig op lange afstanden. En de isolatie en luchtgeluid in de MINI (begrijpelijk voor zo'n auto) laat ook niet veel comfort toe.
Maar het is een funcar, en doet veel gezichten draaien en "ooh's" en "waauw's" weerklinken, ook al zou de Cooper S een nog compromislozere funcar zijn en dit gevoel nog meer bevredigen.
Maar ik heb de lotto niet gewonnen, en zoek dan graag de gulden middenweg. En een BMW is een funcar (RWD is echt wat de MINI mist) maar kan evengoed comfort bieden, en hun motoren zijn top (teleurstelling van MINI, daar hun motor uit de goedkoopste Chrysler versie komt).
Dus ik heb geopteerd voor de MINI te lozen (:p) en een BMW binnen te halen, binnen X aantal jaar.
Maar mss zal er ooit wel een MINI terugkomen
Ik ben nu gelukkig met mijn MINI, maar imo is het een funcar zonder compromis.
D.w.z. dat ik me soms ook stoor aan de MINI, hoewel ik er soms evenveel van kan genieten als een kind in een rollercoaster.
Ik heb soms graag een cruisend gevoel, en dat krijg ik niet bij de MINI. De MINI is t? hard verbonden (cfr funcar) met het wegdek en dat maakt het soms onprettig op lange afstanden. En de isolatie en luchtgeluid in de MINI (begrijpelijk voor zo'n auto) laat ook niet veel comfort toe.
Maar het is een funcar, en doet veel gezichten draaien en "ooh's" en "waauw's" weerklinken, ook al zou de Cooper S een nog compromislozere funcar zijn en dit gevoel nog meer bevredigen.
Maar ik heb de lotto niet gewonnen, en zoek dan graag de gulden middenweg. En een BMW is een funcar (RWD is echt wat de MINI mist) maar kan evengoed comfort bieden, en hun motoren zijn top (teleurstelling van MINI, daar hun motor uit de goedkoopste Chrysler versie komt).
Dus ik heb geopteerd voor de MINI te lozen (:p) en een BMW binnen te halen, binnen X aantal jaar.
Maar mss zal er ooit wel een MINI terugkomen

wvs schreef:Jampies-S schreef:Ik heb al 4 BMW's gehad nl. 2x BMW Z1, BMW 730 V8 en BMW 320 cabrio en nu de Cooper S en ik ben van alle auto's zeer tevreden geweest.
Als je er zelf gelukkig mee bent, moet ge u van de rest niets aantrekken![]()
![]()
Euh, waar heb jij juist de Lotto gewonnen?
Heb je nog een Z1 (of waarom zijn ze weg)?
Heb wel interessen in een Z1.
W
Ik heb ooit een FUNGELE Bmw Z1 gehad, 3 jaar mee gereden.
Toen verkocht omdat ik iets anders wilde.
Na enige tijd spijt....ken je dat.
Terug een Z1 gekocht in donkergroen, 2 jaar gehad en toen verkocht omdat ik er TE maniakaal mee bezig was. Als ik nog maar dacht dat het ging regenen kwam hem niet buiten !!
Soms reed ik er wel 2 maand niet mee !! Dan krijg je natuurlijk banden problemen als een auto zolang stilstaat.... dus voortdurend trillingen in mijn stuur..... dus Z1 er weer uit.
Ik moet wel zeggen dat ik deze wagens steeds als 2e auto gebruikte en er niet veel kms. mee deed.
Ik had ze tweedehans gekocht en telkens voor hetzelfde geld verkocht na resp.2 en 3 jaar !!!!
Een Z1 is een collectors item en qua looks nog steeds 1 van de knapste BMW's ooit gebouwd en wat een looks man met die deuren naar beneden in de zomer

Echt als je een Z1 koopt, wacht dan niet te lang want ze worden steeds duurder en duurder tweedehands. Ik raad je aan om er een te kopen met zo weinig mogelijk kms en een volledige onderhoudshistoriek.
Dit is van enorm belang bij dit soort wagen !!!
Als je er ooit 1 wil kopen, bel me dan even, ik wil gerus mee gaan zien.
Ik kan gerust zeggen dat ik een Z1 van binnen en van buiten ken !!!
hallo ieder
wat berteft BMW is dit niet echt men ding,als gezinswagen heb ik een grotere japanner ,deze wint het kwa betrouwbaarheid,en natuurlijk kwa prijs van BMW ,en kwa luxe en weggedrag moet hij niet onderdoen,maar in de weekends ruil ik hem in tegen mn MINI COOPER ,samen met mn vrouwtje toeren in da superbakske das pas ontspanning. Dus voorlopig hou ik het bij mn japannerke,maar wie weet ??????????

wat berteft BMW is dit niet echt men ding,als gezinswagen heb ik een grotere japanner ,deze wint het kwa betrouwbaarheid,en natuurlijk kwa prijs van BMW ,en kwa luxe en weggedrag moet hij niet onderdoen,maar in de weekends ruil ik hem in tegen mn MINI COOPER ,samen met mn vrouwtje toeren in da superbakske das pas ontspanning. Dus voorlopig hou ik het bij mn japannerke,maar wie weet ??????????

Terug naar “General MINI Talk”