Vraagje ivm met luchtfilter van jcw...????
Vraagje ivm met luchtfilter van jcw...????
ik heb gehoord dat als je op je mini cooper s een jwc luchtfilter steek dat je dan 10 pk verliest...
Mijn vraag is dit waar enzo nee... beetje uitleg is welkom
groeten jesko
Mijn vraag is dit waar enzo nee... beetje uitleg is welkom
groeten jesko
zever.
ne luchtfilter doe u geen pk's winnen of geen pk's verliezen. uw auto gaat in laag toerental ietske beter koppel hebben. of met ne slechte luchtfilter gaat da koppel naar beneden en kan motor pruttelen.
nogmaals nen intake zal nooit goed werken zonder deftige uitlaat. want wat naar binnen gaat moet ook deftig naar buiten
ne luchtfilter doe u geen pk's winnen of geen pk's verliezen. uw auto gaat in laag toerental ietske beter koppel hebben. of met ne slechte luchtfilter gaat da koppel naar beneden en kan motor pruttelen.
nogmaals nen intake zal nooit goed werken zonder deftige uitlaat. want wat naar binnen gaat moet ook deftig naar buiten
bedankt
MINIJCW schreef:John Cooper geeft toch zelf aan dat je met een luchtfilter-kit een vermogenstoename hebt van 5pk (4KW). Alleen een luchtfilter is dus in verhouding niet te merken in prestaties
Azo... ok? jongens merci voor de informatie....
tot later voor de volgende vragen... hihihi
idd, maar je hebt nooit de aangegeven pk's op je voorwielen zitten.
Ik heb hem vorige week nog op de testbank gehad en kwam tot 201pk terwijl ik er 210pk zou moeten hebben volgens JC. Ik ben er eerlijk gezegd toch wel tevreden over. Bij onze club waren er toch enkele teleurgesteld met het resultaat. En dat ging dan vooral om MTH tuning.
Geen een tuning geeft de 100% die ze opgeven.
Ik heb hem vorige week nog op de testbank gehad en kwam tot 201pk terwijl ik er 210pk zou moeten hebben volgens JC. Ik ben er eerlijk gezegd toch wel tevreden over. Bij onze club waren er toch enkele teleurgesteld met het resultaat. En dat ging dan vooral om MTH tuning.
Geen een tuning geeft de 100% die ze opgeven.
- minibandit
- MINI Nutter
Cooperke schreef:ne luchtfilter doe u geen pk's winnen of geen pk's verliezen. uw auto gaat in laag toerental ietske beter koppel hebben. of met ne slechte luchtfilter gaat da koppel naar beneden en kan motor pruttelen.
woow, ok pk' winnen ben ik mss mee akkoord(is van motor tot motor anders), maar da verlies kan wel degelijk... en nogal deftig ook

een motor met slecht ,verkeerd of vervuild "ademhalingsysteem" zal wel degelijk pk's verliezen, en da zal meer dan wa (tegen)pruttelen opleveren...
vergeet niet dat v??l blokskes hun vermogen is afgenepen oa door de inlaat...

lf jwc
minibandit schreef:Cooperke schreef:ne luchtfilter doe u geen pk's winnen of geen pk's verliezen. uw auto gaat in laag toerental ietske beter koppel hebben. of met ne slechte luchtfilter gaat da koppel naar beneden en kan motor pruttelen.
woow, ok pk' winnen ben ik mss mee akkoord(is van motor tot motor anders), maar da verlies kan wel degelijk... en nogal deftig ook![]()
een motor met slecht ,verkeerd of vervuild "ademhalingsysteem" zal wel degelijk pk's verliezen, en da zal meer dan wa (tegen)pruttelen opleveren...
Is de luchterfilter van jwc dan niet zo goe.....???
minibandit schreef:Cooperke schreef:ne luchtfilter doe u geen pk's winnen of geen pk's verliezen. uw auto gaat in laag toerental ietske beter koppel hebben. of met ne slechte luchtfilter gaat da koppel naar beneden en kan motor pruttelen.
woow, ok pk' winnen ben ik mss mee akkoord(is van motor tot motor anders), maar da verlies kan wel degelijk... en nogal deftig ook![]()
zoals in mijn eerste post nen inlaat alleen zal nie zijn werk doen, veranderd uw volledig intake systeem, throttle body en uitlaat,.
van een filterke moet ge geen wonderen verwachten
....
Cooperke schreef:minibandit schreef:Cooperke schreef:ne luchtfilter doe u geen pk's winnen of geen pk's verliezen. uw auto gaat in laag toerental ietske beter koppel hebben. of met ne slechte luchtfilter gaat da koppel naar beneden en kan motor pruttelen.
zoals in mijn eerste post nen inlaat alleen zal nie zijn werk doen, veranderd uw volledig intake systeem, throttle body en uitlaat,.
Ja, dat weet ik maar wil gewoon zeker zijn of het wel goed is voor het motorke...![]()
![]()
![]()
Re: ....
Joyjoy schreef:Cooperke schreef:minibandit schreef:Cooperke schreef:ne luchtfilter doe u geen pk's winnen of geen pk's verliezen. uw auto gaat in laag toerental ietske beter koppel hebben. of met ne slechte luchtfilter gaat da koppel naar beneden en kan motor pruttelen.
Ja, dat weet ik maar wil gewoon zeker zijn of het wel goed is voor het motorke...![]()
![]()
![]()
het is niet slecht. zeker niet motor heeft betere aanzuiging. ma koop genen universelen brol
ga voor k&n , m7, jcw
- minibandit
- MINI Nutter
Wally schreef:Cooperke schreef:nogmaals nen intake zal nooit goed werken zonder deftige uitlaat. want wat naar binnen gaat moet ook deftig naar buiten
Wat bedoeld ge hiermee juist ? Welke uitlaat moet er dan op ne Cooper als er nen Typhoon opzit, om deze naar behoren zijn werk te laten doen ?
elke deftige aftermarket uitlaat die minder tegendruk geeft is geschikt,
gaat hier meestal om persoonlijke smaak en keuze...

zoals bij de filterkes...zolang ge maar kwaliteitsmateriaal neemt...

minibandit schreef:Wally schreef:Cooperke schreef:nogmaals nen intake zal nooit goed werken zonder deftige uitlaat. want wat naar binnen gaat moet ook deftig naar buiten
Wat bedoeld ge hiermee juist ? Welke uitlaat moet er dan op ne Cooper als er nen Typhoon opzit, om deze naar behoren zijn werk te laten doen ?
elke deftige aftermarket uitlaat die minder tegendruk geeft is geschikt,
gaat hier meestal om persoonlijke smaak en keuze...![]()
zoals bij de filterkes...zolang ge maar kwaliteitsmateriaal neemt...
zoiets. maar de ene aftermarket is net iets beter dan de andere

Terug naar “Engine & Performance”