Lange afwezigheid

Non MINI en andere praat
Number 19
MINI-aholic

Lange afwezigheid

Berichtdoor Number 19 » Di Feb 21, 2006 17:39

Beste boardmembers,

Op de ??n of andere manier voel ik mij schuldig dat ik zo lang niet 'aanwezig' ben geweest. Ik voel me als 't ware een deserteur :oops: Dus vraag ik vergiffenis :)

Doordat ik van rechtenstudies naar vastgoedstudies ben overgestapt, doordat ik nog altijd niet weet of de Mini blijft, was er weinig tijd of interesse om op het forum te komen.

Bovendien ben ik volop aan het werken geweest om al mijn laatste veranderingen aan de Mini te kunnen betalen. Pictures will follow

Ik ben er nog altijd niet uit wat ik ga doen met de MC. Ik ben aan 't twijfelen tussen verschillende opties.

Het probleem is dat mijn Mini nauwelijks power heeft. Hij is wel exclusief langs de buitenkant maar niet motorisch exclusief. Ik heb bij 5 tuners om een turbokit gevraagd. Alleen Heinz kon het doen, al de rest zei dat de motor het na 10.000km zou begeven. Ergens ben ik wel trots op mijn wagen (zeker als mensen op de autostrade hun duim opsteken :grin: en op zo'n momenten knaagt het om hem weg te doen). Vandaar dat nu optie 1 is; behoud van de MC maar een motor-swap. Quick Motors (<Daikin Mini van 365 pk met M3-motor) en Inter-tuning zijn samen een offerte aan het maken. Nadeel; het zal veel kosten ?n het is illegaal.

Optie 2; MC wegdoen en tweedehands MCS kopen en uiteraard individualiseren in de trend van de MC. Nadeel; tweedehands MCS kost rond de 19.000EUR (als je uiteraard ??n wenst van >2003 en <50.000km), extra kosten (uitlaat, velgen, chiptuning, aerodynamics) rond de 10.000EUR. Dat is dus wel 30.000EUR en dat vind ik bijzonder veel geld.

Optie 3; MC wegdoen en BMW 120d directiewagen kopen en uiteraard individualiseren. Voordeel; met Kempower kan je tot 205pk en 430Nm gaan. Nadeel; directiewagen kost rond de 21.500EUR, extra kosten (uitlaat, velgen, chiptuning, aerodynamics) rond de 4000EUR. Dat is dus 25.000EUR, een stuk goedkoper dan de MCS maar de accessoirekost is goedkoper omdat er minder mogelijkheden zijn => minder exclusief. Zal zeker niet zo opvallen als mijn MCS of MC

Optie 4; MC wegdoen, occasie Audi TT kopen en individualiseren. Voordeel; met Heinz kan je tot 265pk en 400Nm gaan, 0-100 in 5.7s. Nadeel; occasie TT kost rond de 18.000EUR, extra kosten (uitlaat, velgen, chiptuning, aerodynamics) rond de 5600EUR. Dat is dus 23.600EUR, de goedkoopste en ook mijn favoriet omdat hij mits enkele aanpassingen h??l ge?ndividualiseerd kan worden.

Tja ik weet het niet. In oktober moet ik beslissen want dan stopt mijn contract met BMW.

Maar bij deze dus, ben ik terug actief lid van het forum!

YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Di Feb 21, 2006 17:52

Hey welkom terug.

Ten eerste zware studies vergen veel tijd en energie dus je hoeft je zeker niet te verantwoorden daarvoor.

Ten tweede ben je wel bezig met je Mini als ik goed gelezen heb.Wat je ook doet zal het je geld gaan kosten en de Mini houden is de goedkoopste.

Even persoonlijke noot toetsen hier:
Nu vraag ik mij wel af waarom mensen een wagen kopen met zoveel pk's het maakt nu echt niet uit welk merk maar het aantal pk's die je onder je kap hebt steken kan je hier in Belgi? en omstreken nergens gebruiken (enkel circuit).Het is meestal illegaal en je hebt er altijd last mee op technische keuringen en zo verder.

Ik besef wel dat je dit doet uit persoonlijke overweging en om je wagen te personaliseren maar wat is er mis met een Mini met ''maar'' 205 of 210 pk.
Willen die getunde bakken nu echt allemaal de snelste zijn of droom ik hier een beetje.Als je echt een snelle wagen wil spaar dan verder en koop een tweedehands Porsche of een M3 of M5.

Zo ik ben er uitgeraakt nu maar hopen dat je er ook uitgeraakt en welke keuze je ook gaat maken het moet vooral de jouwe zijn.Laat je niet be?nvloeden door anderen en volg je eigen route.
Luister zeker niet naar mij :grin:

Groetjes Wim

Number 19
MINI-aholic

Berichtdoor Number 19 » Di Feb 21, 2006 18:57

Ik volg je helemaal Wim.

Bij mij ging het aanvankelijk om de pk's. Ik heb mijn MC laten chippen door Heinz van 115 naar 125 pk. En eerlijk gezegd, ik had mijn 690 euro liever aan iets anders gegeven. Dergelijke kleine pk-verschillen word je gewoon. En ik denk dat je zelfs de overstap van een MC naar een MCS kan gewoon worden.

Bij mij gaat het nu niet meer om de pk's. Laatst stond ik aan de rode lichten naast een M3. Ik keek naar de sympathieke chauffeur met een gezicht van 'Sorry maar ik kan niet mee'. Hij moest lachen. Dat was leuk. Ik weet dat er altijd iemand rapper is (zelfs met mijn vader zijn CL55 AMG kan ik niet op tegen een Ferrari of zo).

Ik wil helemaal niet aan straat-racen doen. Bij mij is het enkel om de motorische exclusiviteit en dat uit zich 'helaas' in een groot pak extra pk's.
Een MCS met 245pk is uitzonderlijk
Een BMW120d met 430Nm is uitzonderlijk
Een Audi TT met 265pk is uitzonderlijk.

Ik kan inderdaad 'gewoon' een M3 kopen en dan steek ik alle Mini's voorbij maar dat is niet mijn bedoeling. Moest ik een M3 kopen zou ik hem in behandeling laten gaan bij Kempower zodat hij 400pk heeft en dat is dan weer wel exclusief.

Mijn levensmotto is niet voor niets; "On se rappelle la diff?rence"

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Di Feb 21, 2006 20:10

Welcome back N?19!

Net als Wim kan ik je afwezigheid best wel begrijpen hoor, elk zijn bezigheden h? :wink:

Heb wel een raad ivm. je auto keuze:
- Als je pers? bij Mini wil blijven koop je idd. beter een occasie MCS, die je nog kan opvoeren maar die je uiteraard een bom geld gaat kosten. Dat is echter altijd beter dan een MC opfokken tot hij letterlijk ontploft. Want dat is er toch wel lichtjes over vind ik.
- Als het iets anders met nog meer Pk mag zijn, koop U dan best een Imprezza (WRX), een oude M3 of een ander sprintkanon. Ge kunt die ook altijd wat exclusiever maken.
Die Pk-monsters zullen echter ook niet direct een financieel cadeautje zijn.

In beide gevallen ben je van twee dingen zeker: je hebt op een "propere" manier extra Pk's en je bent lekker veel geld kwijt. Anderzijds zie ik dat de N?19 toch ook veel geld heeft gekost (> ? 31.000!), dus lijkt het mij te overwegen om iets nieuws te kopen hoor. :wink:

Greetz, en nog eens welkom terug

Jan

MINIJCW
MINI Regular

Berichtdoor MINIJCW » Di Feb 21, 2006 21:09

bij mij zou het een makkelijke keuze zijn, maar daar help ik jou niet mee...sorry

1)MiniMCS= MINI op zich is statement en blijft
2)BMW 100serie= de naam zegt het al 100 in een dozijn
3)Audi TT= Claustrofobie auto, en als je langer dan 1.80cm bent moet je uitkijken voor je hoofd als je instapt :grin:

Jampies-S
MINI Freak

Berichtdoor Jampies-S » Di Feb 21, 2006 22:54

Optie 2 !!!!!!!
TT zou ik afblijven, ik heb er 1 gehad en die geven nogal wat elektrische problemen. Iedereen die ik ken met een TT heeft er zever mee gehad :cry:

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Wo Feb 22, 2006 0:39

Hey Number 19, welcome back... \:D/

die "winterslaap" heeft je precies geen goed gedaan :shock:
euhm optie 3 & 4 zijn bij mij geen optie's :twisted:

Je wil de MINI toch niet vergelijken met een 120 D of TT... :twisted:
the MINI is in a league off his own ... [-(

er is altijd beter of krachtiger en exlusiever,
maar zoals de MINI is er maar 1.5... :P
die 0.5 is dan nog wel de classic mini... :wink:

U vraagt, wij draaien... :-

Yoeri
MINI-aholic

Berichtdoor Yoeri » Wo Feb 22, 2006 12:09

Ik denk dat iedereen hier wel eens worstelt met de gedachten dat er NOG iets verbeterd kan worden aan de MINI.
Dat is eigen aan autoliefhebbers, daarom moet je er mee oppassen, want nu heb je een pracht van een wagen, maar je zou hem wegdoen en nog meer geld uitgeven om dan een jaar nadien weer dezelfde kriebels te voelen.

Zoals dino zegt, in Belgi? ben je toch niks met illegale pk monsters, je kunt het alleen showen op sprint meetings, op de keuring moet je het allesinds niet proberen.

Maar ik begrijp u wel, ik zit ook vaak met de gedachte 115 pk is te weinig en dan zit ik aan chiptuning te denken die 380? kost. Maar in Belgi? heb je steeds minder en minder pk nodig, ik zit direct aan de 70 per uur.
Dus beleef ik nu meer plezier aan snel bochten pakken, dingen waar de MINI echt in uitblinkt en je meer voldoening geeft dan in 5s van 0-100 op te trekken, want dat word je toch gewoon.

Mijn mening is uiteraard subjectief en het kan zijn dat ik zelf van mening verander binnen een paar jaar en dat hier een heel andere auto op de oprit staat, maar je moet altijd goed blijven beseffen dat de MINI iets uniek heeft en dat is onvervalst rijplezier wat je in andere auto's al minder gaat hebben (of je zou achtertractie moeten hebben en ong. dezelfde karakteristieken als de MINI).

Beachboyke69
MINI Freak

Berichtdoor Beachboyke69 » Wo Feb 22, 2006 13:13

hey klaus, zowieso mini blijven.. maar moest je veranderen.. eerst keer de onze naast mekaar zetten voor fotoke te trekken he :p :grin: :grin: :grin: :grin:

Beachboyke69
MINI Freak

Berichtdoor Beachboyke69 » Wo Feb 22, 2006 13:16

120d... nie doen.. is vrouwebak.. behalve natuurlijk als kermit de kikker er in rond sjeest !! :p love that commercial..
tt... heel groot verbruik.. en weinig comfort.. idd groter dan 1 m80.. elke keer tegen plafond.. en ruitjes zijn veel te klein.. probeer maar keer een schoon mokke te versieren als ge uwe kop nie door de ruit krijgt :grin: :grin:
dus we gaan voor u beslissen en gaan voor de derde optie .. ne MINI !!! :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

wvs
MINI-aholic

Berichtdoor wvs » Wo Feb 22, 2006 16:08

Number 19 schreef:...
Mijn levensmotto is niet voor niets; "On se rappelle la diff?rence"

Jij lijkt me een perfecte klant voor een Gillet Vertigo (Belgisch !!), een Excalibur (Bah), een Pagani Zonda (o la la), Wiessman, Stryker (mmm) of een andere exoot (waarom geen Ari?l Atom?).
De Mini van Cooperke zou misschien iets zijn voor jou ?

Keuze te over (... als je portemonee het kan trekken).

Wil je gewoon de snelste zijn, koop dan een tweedehands VMax (en een pak plastiek onderbroeken m?t elastieken) ;)

W

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Wo Feb 22, 2006 17:10

Je levensmotto vind ik wel mooi, kan ik mij in terugvinden ;). Ik heb ook hetzelfde probleem, maar ik heb nog minder pony's. En meer en meer krijg ik de indruk dat ik met moeite meekan met pakweg een nissan micra! De gedachte naar meer pk's klinkt al een tijdje in mijn hoofd, maar aan de andere kant, ik ben maar 18 en nog altijd "onervaren". Want als ik eens lekker een toertje doe met mijn ma's Z4 ben ik niet te houden, en blijft mijn pedaal alsnog vastgenageld aan de grond ... Ik vrees dat meer pk's nog niet weggelegd zijn voor mij ...
Daarom wil ik mijn mini nog even laten uitblinken op uiterlijk vlak, en dan zien we wel :wink:.

In jouw geval, S kopen of bmw 130i. De cooper zou ik verkopen, later van tijd komen toch weer die kriebels terug. Dus koop je beter ineens eentje met een grotere motor. De bmw is nieuwer, maar niet zo tijdloos als een mini. Maar binnenkort komt de nieuwe mini uit ...

luxe problemen :D

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Wo Feb 22, 2006 18:59

Beachboyke69 schreef:120d... nie doen.. is vrouwebak.. behalve natuurlijk als kermit de kikker er in rond sjeest !! :p love that commercial..
tt... heel groot verbruik.. en weinig comfort.. idd groter dan 1 m80.. elke keer tegen plafond.. en ruitjes zijn veel te klein.. probeer maar keer een schoon mokke te versieren als ge uwe kop nie door de ruit krijgt :grin: :grin:
dus we gaan voor u beslissen en gaan voor de derde optie .. ne MINI !!! :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

euhm volgens mij was derde optie die BMW 120d directiewagen... :wink:

Beachboyke69
MINI Freak

Berichtdoor Beachboyke69 » Wo Feb 22, 2006 19:18

of omgekeerd he dames ... :grin:

Number 19
MINI-aholic

Berichtdoor Number 19 » Do Feb 23, 2006 20:04

Bedankt voor het advies guys!

Ze hadden mij enkele maanden geleden bij Daeninck de eer gegeven om de JCW GP te kopen. Ze hadden hem besteld en ik had de eerste keus. Bij gebrek aan budget heb ik hem moeten afwijzen :( Ik heb er echt wel spijt van, gewoon omdat ik een Mini-freak ben. Mini is geweldig en verslavend maar o zo duur!

Kijk naar dat stuurtje van Cooperke! Ik teken direct voor zo eentje maar wat een prijs! En bij Mini kan je bezig blijven ...

Ik zou 't liefst die Mini pakken. Mini is inderdaad tijdloos en het interieur is ??n van de mooiste op de markt!

Ik heb in Bornem 2 maand geleden of zo, gereden met de JCW, de 130i en 120d, in die volgorde. De JCW had eigenlijk teveel kracht en patineerde voortdurend in eerste versnelling. De 130i was gewoon een raket die vooruitschoot met een prachtig gebrul. Het was echt liefde op 't eerste gevoel! 120d was toen een grote teleurstelling.

Tja, misschien beter het Cooperke houden en sparen...

MAAR daar ben ik niet goed in :D

YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Vr Feb 24, 2006 16:04

Number 19 schreef:het Cooperke houden en sparen...

MAAR daar ben ik niet goed in :D

Wie wel hier met een Mini :?

Terug naar “Totally Off Topic”