Nog 6 Weken

Nieuw op MINI2.Be? Stel je even voor
Dave C
MINI Master

Nog 6 Weken

Berichtdoor Dave C » Za Feb 25, 2006 14:13

Hallo Allemaal

Ben nieuw hier en heb me deze week beziggehouden met het uitgelezen van het forum, echt leuk en heel handig voor alle weetjes :wink: heb me vandaag dus geregistreerd :D

heb me dus een mini aangeschaft maar komt de eerste week van april pas bij de dealer aan, het kriebeld harder en harder en kan er haast niet langer meer op wachten

het is een cooper checkmate geworden, heb getwijfeld voor de 's' (vind hem echt wel mooier (bumpers,zijlijsten,dakspoiler,luchtinlaat enz...) maar de hogere prijs (5.000 ?) plus de verzekering, biv enz.. hebben me tegengehouden,jammer maar er is een grens :(

ik heb ook de volgende opties genomen
-zonnewerend glas
-xenon
-chrome line buitenuitr.
-cockpit chrono pack
-en alles wat natuurlijk al in het checkmate pak zit(echt wel veel)

ik kan nog altijd opties veranderen, en daar heb ik dan ook een vraagje over..
ik twijfel dus nog over de aut. airco te nemen, maar heb van iemand gehoord dat die wat meer lawaai zou maken,ook als dat niet het geval zou zijn weet ik niet of het zijn geld waard is...

ook hetzelfde voor de harman k luidsprekers(natuurlijk maken die wel meer lawaai :) ) maar weet niet of dat het de centen waard zijn, vond de orginele in de garage best wel klinken,maar ik weet van mezelf dat ik er dan vroeg of laat toch een (subw., andere radio) zal bijsteken,en misschien is dat allemaal niet nodig als ik toch de duurdere versie van de luidspreker neem, weet iemand raad... :?

kon de tijd maar even voorbij vliegen, dan kon ik nu al genieten van het Mini gevoel, moet echt wel zaaaalig zijn :grin:

Greetz aan iedereen
Dave C

Morty
Founder

Berichtdoor Morty » Za Feb 25, 2006 14:27

hoi en welkom.

Nog 6 weken.. amai dat moet jeuken :grin:

Wel ik had de standaard audio en heb achteraf deze verwisseld met een andere radio en speakers. (Phoenix Gold)
Als je dan toch al zit te denken aan andere speakers, kan je best de standaard nemen, daar ik buiten Harman Kardon de andere upgrades onvoldoende vind voor de prijs die je betaalt.

YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Za Feb 25, 2006 14:37

Welkom hier Dave en veel plezier met uw aankoop.

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Za Feb 25, 2006 15:31

Welkom :wink: .

!nathalie!
MINI Master

Berichtdoor !nathalie! » Za Feb 25, 2006 15:59

Welkom en proficiat met de aankoop. Tot op een meet zou ik zeggen 8)

Wally
MINI Master

Berichtdoor Wally » Za Feb 25, 2006 16:05

Yep, welkom en veel plezier met 't wachten :D

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Za Feb 25, 2006 16:13

Welkom, en proficiat met de aankoop. Mooie keuze zo te horen, als je echt de S zoveel liever ziet, kunt ge nog altijd bumpers vervangen, met een beetje zoekwerk heb je die voor een tamelijke prijs (tweedehands).

conrad
duke of Limburg

Berichtdoor conrad » Za Feb 25, 2006 16:19

Ik ben best tevreden van de standaard - audio-installatie van mijnen checkmate !!

Ik heb wel de autom. airco laten plaatsen ipv de standaard . Tevreden. Omdat dit in het boekje van de drie modellen fout stond heb ik wel nen chrom? tankdop GRATIS gekregen.

Voor de rest kijk maar eens rond bij Conrad's Checkmate.

Evi
MINI-aholic

Berichtdoor Evi » Za Feb 25, 2006 17:42

Welkom op het forum en veel Mini-fun na het lange wachten!

Ik heb zelf de manuele airco, heb ook met automatische gereden. Vind er qua geluid niet veel verschil aan?

Lucky & Caro
MINI-aholic

Berichtdoor Lucky & Caro » Za Feb 25, 2006 18:13

Welkom en proficiat met uwen aankoop :grin:

Da wachten is nie leuk... maar wel de moeite waard he

MarcJ
MINI2 - Newbie

Berichtdoor MarcJ » Za Feb 25, 2006 18:40

De automatische Airco: zodra de motor op bedrijfstemperatuur is, gaat de Airco in automatische stand bijna maximaal gaan blazen om zo snel mogelijk de gevraagde temperatuur te halen. Vandaar wat meer geluid. Dit is maar tijdelijk en vermijdbaar door de regeling van de ventilator aan te passen.

Harman Cardon: in het eerste opzicht vind ik het systeem perfect in de scherpe tonen met een zeer helder muziekbeeld, maar tegelijkertijd ook overdreven getint in de lage tonen, met distorsie tot gevolg. De fader geeft ook te weinig naar achteren. Dit veranderd helemaal als je de voorkeuze "spacesound" selecteerd. Je krijgt dan, naar mijn smaak, een ideaal muziekbeeld.

Natuurlijk kan je met deze prijs ook nieuwe luidsprekers en een versterker aanschaffen, maar dikwijls met plaatsverlies in de koffer (die al niet van de grootste is). Persoonlijk heb ik geen spijt van de keuze.

Nog andere vragen ?
Laatst gewijzigd door MarcJ op Zo Feb 26, 2006 9:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Zo Feb 26, 2006 8:48

denk toch dat ik voor de harman kardon speakers ga, het is inderdaad wel een hoge meerprijs, maar kan op deze manier misschien toch vermijden om een extra versterker en(of) sub te steken (ik ken mezelf :evil: ), en kan ik de ruimte in m'n koffer zo behouden, dat is de grootste reden om voor de h. k. speakers te kiezen, waarmee ik ook niet wil zeggen dat ik de standaard speakers slecht vond hoor, klinken ook goed hoor, daar niet van..., een andere radio kan dan eventueel nog altijd....

en voor de airco ga ik ook de aut. nemen

alvast bedankt allemaal en nog eventjes en we komen mekaar zeker nog wel ergens tegen, als er mij nog een vraag te boven komt ga ik ze zeker en vast stellen hier op het mini2 forum :D

Groetjes Dave

MarcJ
MINI2 - Newbie

Berichtdoor MarcJ » Zo Feb 26, 2006 9:34

Als je 't ziet zitten, kom even naar het einde van de A12, dan kan je het allemaal even in live ervaren en zo de juiste keuze maken.

Anders kan je ook naar het testcentrum in Bornem. Ze zijn daar zeker niet gierig op informatie.

In onze andere wagen staat een vertserker met focal luidsprekers. Je kan meteen het verschil horen, maar het budget zit wat hoger (plaatsing inbegrepen)
Laatst gewijzigd door MarcJ op Zo Feb 26, 2006 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.

snans
MINI Master

Berichtdoor snans » Zo Feb 26, 2006 9:50

Dave C schreef:denk toch dat ik voor de harman kardon speakers ga, het is inderdaad wel een hoge meerprijs, maar kan op deze manier misschien toch vermijden om een extra versterker en(of) sub te steken (ik ken mezelf :evil: ), en kan ik de ruimte in m'n koffer zo behouden, dat is de grootste reden om voor de h. k. speakers te kiezen, waarmee ik ook niet wil zeggen dat ik de standaard speakers slecht vond hoor, klinken ook goed hoor, daar niet van..., een andere radio kan dan eventueel nog altijd....

je kan je versterker onder je bestuurdersstoel monteren. in de bodem. er is daar een "verborgen" ruimte die je kan openmaken.

Danyboy
MINI Master

Berichtdoor Danyboy » Zo Feb 26, 2006 13:15

Proficiat met je aankoop Dave en tot op een meet of rit.

Jampies-S
MINI Freak

Berichtdoor Jampies-S » Zo Feb 26, 2006 14:58

Geel ??
Ik ben van Turnhout !
Moeten we eens afspreken als ge hem hebt.

:wink:

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Zo Feb 26, 2006 20:44

proficiat met de aankoop... =D> en welkom :wink:

Saint'04
MINI-aholic

Berichtdoor Saint'04 » Ma Feb 27, 2006 0:40

Welcome here!
Het wachten is het vervelendste en vanaf dan kan je genieten!

Wimpie007
MINI-aholic

Berichtdoor Wimpie007 » Ma Feb 27, 2006 22:57

Welkom Dave.
Jij bent iets vlugger uit je lijden verlost. Ik moet wachten tot eind juni op een Cabrio.
Tot op een meeting.
Groeten
Wim

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Di Feb 28, 2006 0:45

Tja dan heb ik nog geluk, moest normaal ook wachten tot begin juni maar de dealer belde met het goede nieuws dat hij begin april al komt :grin: en hij vroeg of ik het erg vond :roll:

en wachten op een mini geeft al kriebels, wat moet dat dan geven als je er mee rijd 8)

greetz en we zien mekaar nog wel

Terug naar “Who's Who”