Mijn Mini van 2005, heeft hetzelfde probleem.
Na eerste melding door mij van dit probleem hebben ze - als ik het juist uitdruk - de "dashboard-software" opnieuw geladen. Niet opgelost.
Enkele weken nadien flipte mijn Mini compleet (allerlei foutmeldingen): de oorzaak was een kappotte alternator. Men hoopte dat het misschien met het vervangen van die laatste opgelost zou zijn. Nope.
Onlangs mijn eerste onderhoud gehad op 16.000 km, en opnieuw melding gemaakt van het probleem. Men heeft beloofd een nieuw stuk van het dashboard te bestellen om het op te lossen. Men gaat mij bellen van zodra het binnen is.
Let wel: nog steeds heel tevreden over mijn dealer! Hij heeft het probleem nooit geminimaliseerd en tevens gegarandeerd dat het opgelost wordt binnen de garantieperiode...
Voor sommigen kan die klok een prul lijken, niet voor mij. Ik moet ganser dagen stipt bij klanten zijn. Nu zit ik altijd op die dagteller te kijken. En dat laatste (gecombineerd met de veelvuldige tankbeurten) doen mij er steeds weer aan herinneren dat ik teveel omwegen maak in het naar huis rijden. Dat van die omwegen deed ik nooit met mijn vorige auto's...