rare dingen ivm cilinder

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
InneMini
MINI2 - Newbie

rare dingen ivm cilinder

Berichtdoor InneMini » Ma Mar 20, 2006 20:23

hallo, ik vraag mij een kleinigheid af.

Ik liet deze morgend mijn auto staan bij de bmw-garage voor de kleppen van de auto te laten regelen. Ik ga zojuist naar de garage en krijg daar een bestek voorgeschoteld van 888 euro en kreeg te horen dat er een bout van de derde cilinder weg, verdwenen is. Ik vond dat mijn auto hiervoor vlekkeloos en normaal reed.. Ik vroeg dan of ik er nog mee mocht rijden en kreeg als antwoord dit niet te doen want mijn motor zou langs daar water kunnen verliezen.
Ik vraag mij nu wel af, ik rij al heel lang met deze wagen, heb gisteren zelfs nog autostrade gereden en ondervond niets van een tekort aan watervloeistof, temperatuur van motor enz..
Mijn vraag is: Kun je met een auto waarvan een bout uit een klep ontbreekt nog rijden of verliest deze zoveel water dat mijn motor zou oververhitten? Zou het kunnen dat de garage met de kleppen te regelen die bout afgedraaid heeft ofzo?
dank u wel

Jampies-S
MINI Freak

Berichtdoor Jampies-S » Di Mar 21, 2006 0:40

Moet van de Mini de kleppen nog geregeld worden ?? Heeft deze geen hydraulische klepstoters ? (zelfregelend, zoals bij de meeste moderne wagens)

mini black n'croom
MINI Freak

Berichtdoor mini black n'croom » Di Mar 21, 2006 21:08

kleppen regelen :?: naar welke garage gaat gij

Mini cooper sport
MINI2 - Newbie

Berichtdoor Mini cooper sport » Di Mar 21, 2006 23:31

Misschien gaat het hier om nen oude mini. Ik kan mij voorstellen dat deze mecanische kleppen nog hebben. Als ik het hier zo lees is mankeerde er een vijs die de culas op het blok drukt. Deze kan door twee oorzaken afbreken. 1 Door jarenlang opgewarmd te worden en terug af te koelen kan de bout gesprongen zijn. Heb ik persoonlijk nog niet meegemaakt maar autotechniek is maar een hobby maar lijkt me mogelijk 2 ofwel ist het scenario dat ze er teveel spanning op hebben gezet endat hem is afgebroken maar om kleppen af te regelen moet de culas der niet af dus waarom moesten ze dan aan die bouten zijn.

Het lijkt me eerder onwaarschijnlijk dat er een bout van de tuimelaar ontbreekt omdat deze geborgen worden.
Het lijkt me dus dat beide scenario mogelijk zijn dus ik vrees dat gij u garage zult moeten geloven op wat ze zeggen.

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Wo Mar 22, 2006 19:08

DUBBELE POST !!!!
check DEZE maar ff :shock:

InneMini
MINI2 - Newbie

Berichtdoor InneMini » Ma Mei 22, 2006 21:53

na lang blijkt het volgende

ik was niet de eerste eigenaar van deze auto
de garage denkt dat deze wagen vroeger een join de cullasse moet gehad hebben.. en dat de garagist van de toenmalige eigenaar deze moet vervangen hebben. maar de garagist had toen blijkbaar een bout overgedraaid, kon aan het onderste stuk van de bout niet meer aan, en heeft het bovenste stuk er dan uitgenomen, kleppendeksel op gezet en tegen de toenmalige eigenaar gezegd dat de auto gemaakt was.

het enige wat ik weet, is dat het me geld gekost heeft :p

Terug naar “Engine & Performance”