Verbruik
Verbruik
'k Vind hier niks over terug.
Graag wat ervaring delen, 'k heb een experimentje gedaan.
Mini One met 115 pk:
Vlotte rijstijl (veel stad, uitgerekend na 15.000 km): +/- 9,5 liter per 100 km;
Meest zuinig mogelijke rijstijl - amai mijn voeten, een ganse benzinetank op mijn tellen gelet (50% stad + 50% autosnelweg @ 120 km): 7 liter.
't Kan ook aan mij liggen, dat ik een verkeerde, zuinige rijstijl heb, maar beter dan 7 liter kan ik niet:
*zo soepel mogelijk rijden (zo min mogelijk in toeren klimmen, nodeloos optrekken en vertragen vermijden, veel schakelen vermijden);
*in de hoogst mogelijke versnelling rijden (maw, zoveel mogelijk in vijfde).
Graag wat ervaring delen, 'k heb een experimentje gedaan.
Mini One met 115 pk:
Vlotte rijstijl (veel stad, uitgerekend na 15.000 km): +/- 9,5 liter per 100 km;
Meest zuinig mogelijke rijstijl - amai mijn voeten, een ganse benzinetank op mijn tellen gelet (50% stad + 50% autosnelweg @ 120 km): 7 liter.
't Kan ook aan mij liggen, dat ik een verkeerde, zuinige rijstijl heb, maar beter dan 7 liter kan ik niet:
*zo soepel mogelijk rijden (zo min mogelijk in toeren klimmen, nodeloos optrekken en vertragen vermijden, veel schakelen vermijden);
*in de hoogst mogelijke versnelling rijden (maw, zoveel mogelijk in vijfde).
Laatst gewijzigd door piewietje op Vr Apr 07, 2006 7:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier was toch al een topic over ??? vind het alleen niet meer terug.
Wel de mijne verbruikt sinds mijn reflash terug wat meer.
Nu zit ik op 8.8 gemiddeld (vnl. stad). Op langere afstanden terug naar +/- 7.2l en op autostrade valt die terug naar 6.5.
Wel de mijne verbruikt sinds mijn reflash terug wat meer.

Nu zit ik op 8.8 gemiddeld (vnl. stad). Op langere afstanden terug naar +/- 7.2l en op autostrade valt die terug naar 6.5.
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT
Photographer | Traveller | MINI ADDICT
- Lucky & Caro
- MINI-aholic
Terug naar “Engine & Performance”