Beschermende kledij en motorrijden

Non MINI en andere praat
piewietje
MINI Fan

Beschermende kledij en motorrijden

Berichtdoor piewietje » Za Apr 22, 2006 14:00

Stom, stommer, stomst!

Over wie gaat het? Mezelf :?

Ik draag altijd beschermende kledij (lederen pak, laarzen, handschoenen). 't Mag 40 graden zijn, mij krijg je niet op de moto zonder mijn pakkie.

E?n uitzondering. Na de jaarlijkse grote poetsbeurt rij ik gewoon 100 meter op en af in mijn straat, met mijn werkkledij aan, voordat de motor terug de garage ingaat.

En ja hoor. Vandaag... 100 meter op, 180? draaien, achterwiel slaat weg bij het optrekken (teveel product op mijn achterband waarschijnlijk), aan 10 km/h onderuit. Niet de minste waarschuwing, 'k had nog geen tijd om met mijn ogen te knipperen.
Aan mijn rijervaring zou het nochtans niet mogen liggen. 'k Heb zowat alle cursussen doorlopen die je kan doen, en ik doe een paar circuitsessies per jaar.

Gevolg: zit hier met lelijke schaafwonden op rechtse hand, arm en been. Eigen, dikke, dikke schuld!!!

Conclusie (en nu herval ik in clich?s):
1) 't Is rapper gebeurd dan je denkt, alle ervaring ten spijt;
2) zeg nooit: "'t is maar voor 100 meter";
3) die 100 meter na een poetsbeurt doe ik niet meer. Ik trek in het vervolg mijn pakkie aan, en ga een ritje maken
:grin: :grin: 8)

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Za Apr 22, 2006 15:18

Das sneu Piwietje,

Maar ik zou de Jean niet zijn mocht ik hiervoor geen oplossing hebben: in 't vervolg doe je dat testritje toch maar zonder beschermkledij
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
met de MINI :grin:

!nathalie!
MINI Master

Berichtdoor !nathalie! » Za Apr 22, 2006 17:34

shit happens h?.
Toch veel beterschap, maar hopelijk kun je nog met een MINI rijden, das veiliger!

Gadget
MINI Fan

Berichtdoor Gadget » Za Apr 22, 2006 17:44

ik ken het gevoel....

Had een supermotard (husky) en die had wat problemen.
Klep vervangen en dan natuurlijk 'even testen' (gewoon toertje hier in het dorp). NATUURLIJK in mijn t-shirt.. enja, ook tegen de vlakte gegaan. (de auto die in fout was is dan nog weggereden ook :evil: )

reed jammer genoeg wel meer dan 10 per uur, er zijn meerdere tube's flamasine in gekropen :roll: (en nog een litteken op m'n elleboog)

gouden tip: AL-TIJD beschermende kledij aandoen.

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Za Apr 22, 2006 21:17

en hoe zit het met de moto?
want een "relatief klein accidentje" kan al snel een hele hoop geld kosten.
en die schaafwonden genezen wel ;-)

voor de rest ben ik ook een fervent aanhanger van ALTIJD goed beschermd rondtoeren.
ik krijg de kriebels als ik jonge gasten zie rondSCHEUREN met t shirt, short en een koppel basketslashen aan waar ze zelfs hun veters niet van dichtgeknoopt hebben

Dezen donderdag ben ik nog op Spa gaan rijden (bikerschool)
E?n van de theoretische sessies was gaan kijken naar verschillende bochten tijdens het vrij rijden van de experts (semi prof teams)
We stonden aan "les combes" op het einde van het rechte stuk van kemmel. Den eerste die daar den bocht insteekt schoof voor onze neus los onderuit zonder enige aanwijzing. "Koude banden mannen, altijd voorzichtig mee zijn" zei den instructeur droogjes. Dat zinneke gaat dan wel een aantal keren door je hoofd, de volgende keer dat je op je moto kruipt!

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Zo Apr 23, 2006 1:00

Heel heel spijtig, maar dit toont nog maar eens aan hoe belangrijk goede beschermende kledij is. Ik ben 11 jaar hoofdmecanicien geweest in een motogarage tot begin februari, en elk jaar zag ik vele "accident?s" binnenkomen, waarbij ik altijd dacht van hoe zou het met de berijder afgelopen zijn. Zelf heb ik 3 verschillende motorpakken, ook eentje voor in de zomer, met alle beschermstukken erin die maar te krijgen zijn. En zelfs al is het in de zomer 40?, dan nog rij ik niet zonder. Een goed motorpak kan levens redden, en geloof me, ik spreek uit ervaring. Zonder motorpak had ik dat hier niet meer kunnen typen...

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Zo Apr 23, 2006 23:25

yep ging vroeger ook nooit "op stap" zonder leathers, handschoenen & boots... :)

is soms wel hot...maar de eventuele gevolgen waren me het risico niet waard... :evil:

zelfs niet na een wasbeurtje...ff in de straat...ligt vaak in een klein hoekje !!!!

ps: in ieder geval veel beterschap en hopelijk valt de materiele schade mee...!!!!

piewietje
MINI Fan

Berichtdoor piewietje » Ma Apr 24, 2006 2:34

minibandit schreef:ps: in ieder geval veel beterschap en hopelijk valt de materiele schade mee...!!!!

Bedankt voor het medeleven 8)

Al bij al valt het best mee.
1) Lichamelijk gaat het best als ik op mijn linkerkant lig, en tijdens het typen niet op mijn rechteronderarm steun. :grin:
2) De deuk in mijn zelfvertrouwen zal er ook wel uitgeduwd worden tijdens de eerstvolgende rit op twee wielen.
3) En de materi?le schade is in feite niet zo belangrijk. Zolang (1) maar meevalt. Plezant is 't wel niet. Ik denk een setje verstralers voor op de Mini of zoiets :wink: Barst in kopkuipje, remhendel krom, voetsteun krom, valblok heeft gediend waarvoor het gemaakt is, uitlaat geschaafd.

'k Mag er wel niet aan denken hoe ik erbij had "gezeten" was dit aan + 50 km/h gebeurd :roll: .

wvs
MINI-aholic

Berichtdoor wvs » Ma Apr 24, 2006 10:55

piewietje
Na een 17 jaar in 't zadel kan ik dit zeer beamen.
Te warm, ik weet het zo nog niet, bij 30? doe ik mijn t-Shirt met de motovest erboven aan en dat valt best mee, als je maar blijft rijden ;)
Wel niet altijd een leren broek, bij warm weer een gewone jeans. Ja, er zullen er altijd wel blijven met korte broek, "zeesluffertjes" en een t-Shirt. Spijtig.

Keep it safe

W

frank
MINI Fan

Berichtdoor frank » Ma Apr 24, 2006 17:14

E?n ding weten!
Twee soorten motorrijders, diegene die al gevallen zijn en diegene die nog moeten vallen dus....
Ik weet het je hebt er niet veel aan maar toch...STERKTE!

frank
MINI Fan

Berichtdoor frank » Ma Apr 24, 2006 17:14

@ wvs
die van da zadel is wel goe gevonden!! Paardenzadel?? :grin: :wink:

Terug naar “Totally Off Topic”