Ongeval nr.1 is spijtig genoeg een feit.
Ongeval nr.1 is spijtig genoeg een feit.
Gisteren om 15u57 heeft Black Beauty jammer genoeg z'n eerste accidentje moeten incasseren. Op het einde van de ring in Herentals waar men wegens werken van 2 naar 1 rijvak dient te gaan. Een **kel met een VW Sharan firmawagen dacht blijkbaar ook met een MINI te rijden (jaloezie?) en probeerde waar het linkse rijvak reeds was afgesloten zich toch nog tss mij en de voorlopige rijvakafscherming te wringen met als gevolg linkerspiegel beschadigd en plastiek wielomranding links voor volledig gekrast. Gelukkig geen carosserieschade. Wij beiden aan de kant, begon hij nog een beetje te schelden want hij was aan't inhalen en had voorrang !!!!???? Massa's getuigen en wie stopte er? Juist niemand. Schade aan Sharan Nihil. Wordt vervolgd.
- Lucky & Caro
- MINI-aholic
- Racing Green
- MINI Master
- Sleefje
- MINI Fan
Aardig weer, "ik ben groot....".
Als die Sharan meneer ging invoegen op een gebied waar het al afgesloten was is het m.i. duidelijk dat hij dus fout zit.
Het komt tegenwoordig niet vaak voor dat mensen even stoppen voor assistentie
Hebben jullie ook standaard een fotocamera, notitieblok en meetlint in mini zodat er terplekke foto's gemaakt kunnen worden (bij ons wel)?
Idg sterkte en laat even weten hoe het afloopt.
Als die Sharan meneer ging invoegen op een gebied waar het al afgesloten was is het m.i. duidelijk dat hij dus fout zit.
Het komt tegenwoordig niet vaak voor dat mensen even stoppen voor assistentie

Hebben jullie ook standaard een fotocamera, notitieblok en meetlint in mini zodat er terplekke foto's gemaakt kunnen worden (bij ons wel)?
Idg sterkte en laat even weten hoe het afloopt.
Is inderdaad om 't sch*t van te krijgen Cooper, maar gelukkig blijkt de schade nogal mee te vallen.
Als hij moest invoegen van tweevaks naar ??n vak moet hij dat:
- ten eerste tijdig doen (en niet aan de wegversmalling zelf)
- ten tweede bestaat er zoiets als het "visgraat" principe.
Hij voerde een maneuvre uit, dus ben jij volgens mij voor 100% in je recht
Kill them before they kill you (die grote h?
)
Als hij moest invoegen van tweevaks naar ??n vak moet hij dat:
- ten eerste tijdig doen (en niet aan de wegversmalling zelf)
- ten tweede bestaat er zoiets als het "visgraat" principe.
Hij voerde een maneuvre uit, dus ben jij volgens mij voor 100% in je recht

Kill them before they kill you (die grote h?

grand_cru schreef:Hij voerde een maneuvre uit, dus ben jij volgens mij voor 100% in je recht![]()
idd, 100% in uw recht, als het aanrijdingsformulier tenminste correct is ingevuld. Kruisje langs
zijne kant op "puntje 10 : veranderde van rijstrook" is reeds genoeg om u in het voordeel te zetten.
grand_cru schreef:ten tweede bestaat er zoiets als het "visgraat" principe.
Tja, visgraat bestaat uit twee kanten h?

Maar al bij al valt de stoffelijke schade zeer goed mee, zie het van de possitieve kant : er is geen
lichamelijke schade bij

@ Cooper, I know how you feel. Week of 2 geleden een paalke tegengekomen dat niet uit de weg wou
Was dan nog mijn eigen stomme schuld
Ook die plastieken wielboord volledig geschart (linksachter). Gelukkig enkel het middenstuk, niet de rand van de bumper of zijschort. Heb hem intussen laten vervangen. Kost maar iets van een 20 euro en plaatsen kan je zelf.

- !nathalie!
- MINI Master
Wij beiden aan de kant, begon hij nog een beetje te schelden want hij was aan't inhalen en had voorrang !!!!????
als hij toegeeft dat hij aant inhalen was, is hij ZEKER in fout!!!
hij voert een maneuver uit, terwijl jij gewoon je baanvak volgt...
100% zeker dat hij in fout is hoor.
hopelijk zeer goed opgeschreven wat er gebeurt is op het aanrijdingsformulier. dat de verzekeringen he uitvechten maar ben er bijna zeker van dat je in je recht bent en de spiegel niet op eigen kosten hoeft te laten fixen
grts
- minibandit
- MINI Nutter
Heb vandaag Beautyke nog is goed onder handen genomen om de pijn wat te verzachten. Ik ben de plastiekwielrand met zwarte schoensmeer te lijf gegaan en het valt vanop afstand al niet meer te zien. Morgen moet ik langs de garage voor de 5000km check-up dus moet ik zien dat hij een beetje toonbaar is h
- Racing Green
- MINI Master
braxx schreef:Wij beiden aan de kant, begon hij nog een beetje te schelden want hij was aan't inhalen en had voorrang !!!!????
als hij toegeeft dat hij aant inhalen was, is hij ZEKER in fout!!!
hij voert een maneuver uit, terwijl jij gewoon je baanvak volgt...
100% zeker dat hij in fout is hoor.
Absoluut: http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&nod ... 31:01#12.4
Terug naar “General MINI Talk”