Heinz Tuning (alleen vragen over Heinz)

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
wvs
MINI-aholic

Berichtdoor wvs » Ma Dec 05, 2005 10:39

Sega schreef:Mijn MCS is nog niet getuned

Mijn 3er daarentegen wel... Ik kan je verzekeren dat het op en top is!
Ik heb nu in m'n touring minstens 180pk zitten en ong. 400Nm koppel! En dat voor een mazoutstoof h?! Je voelt wel degelijk een verschik met voordien en het verbruik is toch ietsje gezakt...

Heinz is dus dik o.k.

Ikzelf heb zeer lang liggen twijfelen of ik het al dan niet wel zou laten doen aan de mijne... Maar na een zeer goed gesprek te hebben gehad met Bruno en Heinz hebben ze me kunnen overtuigen. Sindsdien heb ik er nog geen spijt van!

Owja, als je motorisch tuned. Verwittig dan zeker je verzekering dat je met een krachtigere wagen over de baan aan het bollen bent! Het zal je veel mogelijke miserie kunnen besparen. :wink:

Bestaat er wetgeving (en heeft iemand die) over wat een mens moet doen om in regel te zijn met Wet en Verzekering als een auto meer PK heeft door tuning ?
Je hoort vanalles over verzekeringen die niet willen uitkeren als je wagen meer PK's heeft dan op 't gelijkvormigheidsattest...
Iemand ervaring ?

W

Yoeri
MINI-aholic

Berichtdoor Yoeri » Ma Dec 05, 2005 13:33

Tjah als je je auto laat verzekeren voor 200pk dan mag er 200pk onderzitten, enkel het contract goed lezen en eventueel laten analyseren door een jurist (mijn toekomstige job :p).

Je gooit enkel de garantie van je blok weg, maar verzekeringsgewijs kan er niks misgaan indien je hem verzekert voor X aantal pk's en men hiermee akkoord gaat.

Verwacht u enkel aan hogere prijzen, mss nog hoger dan "out-of-the-box" auto's met evenveel pk. (het zogenaamde "u laat chippen, u bent zeker een sportiefrijder" principe).

En als ge het niet aangeeft dan kan er ook niet zoveel misgaan, tenzij je een dodelijk ongeval veroorzaakt en de verzekering heeft reden om te geloven dat uw auto toch niet meer zo "standaard" is, dan kunnen zij heel uw auto aan een technische controle onderwerpen.
EN als ze dan merken (in hoeverre dit mogelijk is weet ik niet) dat uw auto meer pk's uitbraakt dan verzekerd (moet nogeens de reden niet zijn van het ongeval) dan trekken zij zich terug en kunt gij de rest van uw leven betalen aan juridische en medische (&schadevergoeding) kosten.

/edit:
Het zou kunnen zijn dat in de wetgeving staat dat een motorblok enkel zoveel pk mag leveren als op het attest staat, op straffe van nietigheid.
D.w.z. ook al zou de verzekering uw polis omhoogschroeven maar in de wetgeving staat het tegendeel dan is uw verzekering ongeldig en zit ge nog altijd in de "shit".
Daarom moet ge u echt laten adviseren door iemand die een rechtsopleiding achter de rug heeft, en op een verzekeringskantoor zijn er zo wel, maar dit zijn eigenlijk ook maar verkopers :)

Cooperke
MINI Master

Berichtdoor Cooperke » Do Dec 08, 2005 19:02

Yoeri schreef:Tjah als je je auto laat verzekeren voor 200pk dan mag er 200pk onderzitten, enkel het contract goed lezen en eventueel laten analyseren door een jurist (mijn toekomstige job :p).

Je gooit enkel de garantie van je blok weg, maar verzekeringsgewijs kan er niks misgaan indien je hem verzekert voor X aantal pk's en men hiermee akkoord gaat.

Verwacht u enkel aan hogere prijzen, mss nog hoger dan "out-of-the-box" auto's met evenveel pk. (het zogenaamde "u laat chippen, u bent zeker een sportiefrijder" principe).

En als ge het niet aangeeft dan kan er ook niet zoveel misgaan, tenzij je een dodelijk ongeval veroorzaakt en de verzekering heeft reden om te geloven dat uw auto toch niet meer zo "standaard" is, dan kunnen zij heel uw auto aan een technische controle onderwerpen.
EN als ze dan merken (in hoeverre dit mogelijk is weet ik niet) dat uw auto meer pk's uitbraakt dan verzekerd (moet nogeens de reden niet zijn van het ongeval) dan trekken zij zich terug en kunt gij de rest van uw leven betalen aan juridische en medische (&schadevergoeding) kosten.

/edit:
Het zou kunnen zijn dat in de wetgeving staat dat een motorblok enkel zoveel pk mag leveren als op het attest staat, op straffe van nietigheid.
D.w.z. ook al zou de verzekering uw polis omhoogschroeven maar in de wetgeving staat het tegendeel dan is uw verzekering ongeldig en zit ge nog altijd in de "shit".
Daarom moet ge u echt laten adviseren door iemand die een rechtsopleiding achter de rug heeft, en op een verzekeringskantoor zijn er zo wel, maar dit zijn eigenlijk ook maar verkopers :)

een simpele ecu remapping merkt niemand op zelfs de garage nie :D

Yoeri
MINI-aholic

Berichtdoor Yoeri » Do Dec 08, 2005 20:31

En in hoeverre zijt ge daar zeker van? ;)
Als er een dodelijk ongeval is dan zal de verzekering het niet nalaten om alle mogelijke middelen te gebruiken om te bewijzen dat die ecu niet de originele is.
Ik zou graag uw verhaaltje geloven, omdat ik (vooral later als ik over een deftige bmw diesel beschik) ook graag m'n auto wat extra pk'tjes wil geven door een ecu remap zonder hierbij gevaar te lopen dat mijn verzekering zich terugtrekt.

Maar ik denk dat het nog altijd na te gaan is, en mss gewoon het bewijs genoeg is dat het ecu bestand niet het originele is om zich terug te trekken.

Cooperke
MINI Master

Berichtdoor Cooperke » Do Dec 08, 2005 20:45

Yoeri schreef:En in hoeverre zijt ge daar zeker van? ;)
Als er een dodelijk ongeval is dan zal de verzekering het niet nalaten om alle mogelijke middelen te gebruiken om te bewijzen dat die ecu niet de originele is.
Ik zou graag uw verhaaltje geloven, omdat ik (vooral later als ik over een deftige bmw diesel beschik) ook graag m'n auto wat extra pk'tjes wil geven door een ecu remap zonder hierbij gevaar te lopen dat mijn verzekering zich terugtrekt.

Maar ik denk dat het nog altijd na te gaan is, en mss gewoon het bewijs genoeg is dat het ecu bestand niet het originele is om zich terug te trekken.

sorry dak het zeg maar ge zijt een beetje paranoia. ge zou er van verschieten hoeveel autos geremapped zijn. hier in belgi? gaat de motortuning niet extreem.

als gij met nen auto neem du da maar 160 zou kunnen. en u gereakt betrokken in een ongeval tegen 200km/u dan zoude ze wel controle uitvoeren. maar naar uw boordcomputer gaan nah. doen ze niet hoor.

enfin ge gelooft wa ge wilt. moest dit zo risicovol zijn, dan zou niemand het doen.

Yoeri
MINI-aholic

Berichtdoor Yoeri » Do Dec 08, 2005 20:53

Da's beroeps/studiemisvorming :p
Ik ben veel met contracten en wetten bezig dus ge moogt mijn paranoia niet kwalijk nemen :D

snans
MINI Master

Berichtdoor snans » Do Dec 08, 2005 21:05

ik vind het ook een terechte opmerking. tis inderdaad pas van als ge iets aan de hand hebt, da de problemen kunnen beginnen. en verzekeringen doen meer en meer hun best om onder het uitbetalen onderuit te geraken.
nu, ge moogt ook ni te hard rijden, en ge krijgt ook pas een boete als ze u betrappen.
tis kwestie van risico calculatie denk ik, maar het lijkt me zeker zinvol om op voorhand stil te staan bij de mogelijke gevolgen.

heeft denk ik niets te maken met paranoia, maar met gezond verstand.

Cooperke
MINI Master

Berichtdoor Cooperke » Do Dec 08, 2005 21:31

snans schreef:ik vind het ook een terechte opmerking. tis inderdaad pas van als ge iets aan de hand hebt, da de problemen kunnen beginnen. en verzekeringen doen meer en meer hun best om onder het uitbetalen onderuit te geraken.
nu, ge moogt ook ni te hard rijden, en ge krijgt ook pas een boete als ze u betrappen.
tis kwestie van risico calculatie denk ik, maar het lijkt me zeker zinvol om op voorhand stil te staan bij de mogelijke gevolgen.

heeft denk ik niets te maken met paranoia, maar met gezond verstand.

99% van de forumgebruikers heeft iets veranderd aan de wagen dat het rijgedrag veranderd heeft :)

dus dan zijt ge allemaal in fout en zout ge allemaal als ge een ongeval zou hebben een zwaar onderzoek kunne krijge vand e verzekering.

te brede velgen, te kleine band, uitlaat enzovoort.

zo kunt ge op alles gaan neuten.

ik ken veel mensen, ook al die een ongeluk gehad hebben en geen onderzoek gehad.

als ge nen dikke sl 500 ebt als voorbeeld. en ze stelen die. dan zulle ze wel in staat zijn om acht jaar te wachten met uitbetaling :)

is gebeurd bij mijn ouders :)

wat gebeurt er met uw wagen ongeval hebt gehad. die word onderzocht door nen expert. als gij nen turbo steken ebt en daar origneel genen turbo opsteken ebt jah dan ebt gij dikke pecht.

of gewoon zou em kunne fout schuiven op uw velgen da zou hem het doen.

maar uwen ecu, da klein stukje software. nah is nog nie gebeurd bij mijn weten.

snans
MINI Master

Berichtdoor snans » Do Dec 08, 2005 21:34

heb ook geen negatieve kommentaar op tuning, overweeg het zelf ook

Cooperke
MINI Master

Berichtdoor Cooperke » Do Dec 08, 2005 21:39

kzeg da nie eh.

neem nu ne moto. tot 21 jaar moogt ge nie hoger gaan dan ne 125kw

of 25 kw.

wel de garages die doen die begrenzing weg omdat da uwen moteur kapot maakt :)

verzekering weet er ook niks af eh

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Vr Dec 09, 2005 15:07

Daar heeft cooperke wel een punt.
Als je gaat kijken bij motos (GSXR, fireblade, R1.....) is bij 99% de begrenzing eraf gehaald en dus niet meer conform het gelijkvormigheidsattest. Als je nen duitsen R1 koopt heeft die zelfs maar 25kw.....!!!! :D Het is door de verzekeringsmaatschappijen en de overheid maar al te goed geweten dat hier massaal mee gefoeterd wordt.
Bij mij hebben ze het zelfs van de garage uit voorgesteld!
De begrenzing zit er alleen om fiscale redenen op.
Dus maw zijn al die motorrijders bij een ongeval in fout (wettelijk bedoel ik)
Awel ik heb nog nooit maar ergens iets gehoord of gelezen dat er contole is geweest op het weghalen van de begrenzing bij motos
Dat betekent natuurlijk niet dat die controle niet bestaat, of per definitie bij auto's niet zou kunnen uitgevoerd worden. Het geeft alleen maar aan dat de verzekering makkelijk heel wat geld zou kunnen recupereren zonder al te veel moeite. Dan moet mij eens iemand vertellen waarom ze dat niet doen.....?!

Cooperke
MINI Master

Berichtdoor Cooperke » Vr Dec 09, 2005 15:54

kga gewoon stom voorbeeld geven

vw golf tdi 90pk is zelfde motorisatie als 110pk en 130pk zonder vierwielaandrijving. juist software is anders.

gewoon fiscale redenen :)

er is veel te veel gefoefel om daar iemand op te betrappen.

steffen
MINI Freak

Berichtdoor steffen » Vr Mei 26, 2006 18:06

is er nog iemand die zijn mini wil tunen bij heinz

mss als we met een paar zijn dat we vermindering krijgen

heb de vorige keer niet kunnen meedoen omdat ik toen nog niet bij de club was

Yoeri
MINI-aholic

Berichtdoor Yoeri » Vr Mei 26, 2006 18:25

als er een deftige korting is mss wel :)

sscooper
MINI Master

Berichtdoor sscooper » Vr Mei 26, 2006 18:41

ik heb er mss ook wel intresse voor steffen... :D als we met een aantal zijn moeten we idd die korting kunnen fiksen.. 8)

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Vr Mei 26, 2006 18:59

weet niet dat ze er nog veel af gaan doen zanne, als je miniacs bent geven ze al korting h?, toen ik er paar weken geleden was voor protech laag, stelde ze een bmc luchtfilter en software-aanpassing voor, samen voor 500 ?, tuning normaal 450 ? en luchtfilter 150 ?, dus 100 euries eraf, maar ik hapte ni toe..., ze dachten zekers, miniacs $$$, niet dat ik het nie zou zien zitten...

maar zoals gezegd, verzekeringen, ge moest maar is iet serieus voorhebben ?h...

en als er geld, heel veel geld(lees miljoenen) op tafel moet komen, zout ge wel is heel bedrogen kunne uitkomen, 't zijn verzekeraars eh, voor 100 ? kunne ze al beginne zeveren bij wijze van spreken...

grtz

steffen
MINI Freak

Berichtdoor steffen » Vr Mei 26, 2006 19:39

moet toch voor 400 kunnen vind ik als we met genoeg zijn

zal eens een mail sturen naar heinz

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Vr Mei 26, 2006 20:08

jamaar dan vraag je een totaalprijs met luchtfilter h?, en niet iedereen zal ook een luchtfilter willen eh, sommige hebben er trouwens al ??ntje

houd hier rekening mee, als je een voorstel vraagt,
vraag, of stel een prijs voor, een combinatie van de twee en eentje alleen voor de software

wel een leuk iniatief van je :wink:

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Vr Mei 26, 2006 23:22

Dave C schreef:wel een leuk iniatief van je :wink:

tjah da zal "den Heinz" ook wel vinden als ze daar om de 3 maand voor z'n deur staan met enkele MINI's... :P :wink:

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Vr Mei 26, 2006 23:56

minibandit schreef:
Dave C schreef:wel een leuk iniatief van je :wink:

tjah da zal "den Heinz" ook wel vinden als ze daar om de 3 maand voor z'n deur staan met enkele MINI's... :P :wink:

ha ja maar als iedereen appart moet gaan zijn wij samen bv 1000 ? armer, en met enkele mini's is hij alleen 1000 ? armer t.o.v. als iedereen appart gaat eh, zo moete da bezien eh, al zal heinz idd wel in z'n pollekes vrijven, anders houd'm zen poort wel dicht :?

ik had gedacht aan een groepbuy voor hele mini coopers 's'en :cheesy:

Terug naar “Engine & Performance”