gille's cooper

Wil je graag je MINI en de modificaties even showen? Plaats je foto's en uitleg dan hierin
gilles
MINI Freak

gille's cooper

Berichtdoor gilles » Ma Jun 12, 2006 0:57

tword eens tijd zekers :grin:

eerst mijn audio adventure hier eens illustreren .. de cooper komt daarnaa ook wel (eerst nog mijn S voorbumper laten spuiten en monteren dan komen er wat plaatjes 8) )

de specs :

head unit : alpine 9853r

front speakers : focal 165k2p (100rms)
rear speakers : focal 690 cv1 (80rms)
amp : jl audio 300/4 (75x4rms)

sub : jl audio 12w6v2
mono amp : jl audio 1000/1

de pics :

mdf ringen gemaakt voor de focals in de deur (er komt nog een update van hoe ze tegen water zijn beschermd :roll: ) en de grill zilver gespoten

Afbeelding

kabelkes door de fichen van de deur getrokken (vree plezant werkske :P )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

de filterkes onder de zetel geplaatst

Afbeelding

achteraan bitumen ..mdf ring, siliconen tussen de ring ook en nieuwe kabelkes afgewerkt met schoentjes en krimpkous 8)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

3 rca's van diets (lissabon - tripple shielded + snakeskin) mooi langs de kabelgoten geleid

Afbeelding

ook de stroomkabel was al eerder te zien in ribbeltjes buis (wat ook heel plezant is om door een auto te leiden) heb er spijtig geen foto van maar heb een groef in de onderkant van het tapijt gemaakt want anders kwan het tapijt omhoog van die buis .. is toch goe beschermd h? 8)

en nu de kofferbouw, daar heb ik mij toch het meest mee geamuseerd hoor ...

de kist : 18mm mdf, veel vijsjes, siliconen, en geverfd langs binnen ..

Afbeelding

de sub komt in een soort cilinder van mdf ringen (gevijsd en geplakt)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dan met de bekleding begonnen, heb een stof gevonden in de uitverkoop van een klein stoffenwinkelken die heel goed de originele benaderd :P een kweeniemeerwelkesoort wol :grin:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en ziet ge er wa vorm in komen :grin:

dan de versterkers proberen positionneren

Afbeelding

ik wou toch persee dat de 2 versterkers zichtbaar zouden blijven dus dit is er van gekomen :

Afbeelding
Afbeelding

en mooie aansluitinskes voor de sub 8)

Afbeelding

dit is over de vorige weken gebeurt ... vandaag de kist in de koffer gestoken en alle kabelkes aangesloten

Afbeelding

zo ziet het er voor de moment uit .. de kabels worden wel nog beter verborgen ... just nog de zekering vooraan in de motorruimte monteren en dan kunnen we eens testen h?
Afbeelding

de head unit ook nog :grin:

Afbeelding

de speakers in de voordeur moet ik ook nog invijzen maar eerst komt langsbinnen in de deur nog iets (in afwachting van dat waterafstotend schuim zie deze topic ) ter bescherming van de watervallen van co oper :roll:

het eenigste waar ik mij een beetje zorgen over maak is de vorm van de sub kist ... de literinhoud is perfect maar de vormgeving niet. een cilinder is niet echt goed voor de druk die langsonder weg moet van de woofer, die zou eigelijk 1/3 groter moeten zijn dan de woofer zelf + dat de druk niet helemaal in de platte en diepe kist goed zal vloeien ..

in de perfecte kist zou overal binnenin de kist de druk gelijk moeten zijn, en dat ga bij de mijne zo nie zijn :cry:

maar dat is de theorie h?.. eerst zo eens testen en als het niet goed klinkt, dan herbouw ik de kist..
das het simpelste voor mij.. alle kabels liggen, ik ga niks meer moeten afbreken..gewoon andere kist en gedaan :D

ik heb ook al liggen twijfelen om de achterbank weg te laten :grin: :grin:
heb zo een tijd rondgereden en vond het super, het geluid en ja, het race of toch sportievere gevoel :wink:
Laatst gewijzigd door gilles op Vr Dec 08, 2006 14:24, 13 keer totaal gewijzigd.

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Ma Jun 12, 2006 11:07

goe bezig man :)

persoonlijk zou ik ni zonnen bak in menne koffer steken, omdat ik nog wa koffer wil, en ook voor't gewicht, da spel zal wel wa wegen peis ik :?

maar tis proper gedaan en klinken zal't ook wel doen 8)

toch oppassen met je sub en diene ring, ge kund uwe woofer wel is opblazen door slechte-verkeerde drukverdeling

voor de rest keep up the good work en wil het wel is ne keer horen, als uwe woofer daar tegen nog heel is tenminste... :? :grin:

grtz DC :wink:

Number 19
MINI-aholic

Berichtdoor Number 19 » Ma Jun 12, 2006 12:56

Ja man! das serieus maatwerk!

Mooi gedaan!

YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Ma Jun 12, 2006 14:53

In 1 woord :Prachtig

gilles
MINI Freak

Berichtdoor gilles » Ma Jun 12, 2006 15:03

thx gaste :grin:

:grin:

dc, ik zal em nie kapot spelen hoor :D en als het nie goe klinkt vijs ik die ring er af en zet ik een vierkant in de plaats :shock: :grin:

en koffer heb ik nooit gebruikt.. als het allemaal nie naar mijn goesting is zullen de achterzetels ook rap vliegen :P

alst af is (van de week) maak ik eens een filmke :D en nog wa fotokes ook h?

ik ben het meeste benieuwd naar de composet.. die sub heb ik al horen spelen, maar die compo's nie.. en zit een goei ampke achter Mmmm

:wink:

The_GauL
MINI Regular

Berichtdoor The_GauL » Ma Jun 12, 2006 16:06

Echte liefde h? :wink: met die uurtjes werk :P

Heel mooi en ook boeiende fotokes.

cya

Gadget
MINI Fan

Berichtdoor Gadget » Ma Jun 12, 2006 19:01

Ziet er -zoals ik verwachtte- super uit e :)

echt mooi werk :wink:

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Ma Jun 12, 2006 22:58

Knap werk man, ziet er een leuk werkje uit. Zouk ook nog graag maken, maar ik heb geen behoeft aan meer muziek, dan die van mijn motor :grin:.

Ik zou alleszinds mijn deurbekleding niet durven uithalen ... :?

Hoe bezig, keep it coming ... 8)

braxx
MINI Freak

Berichtdoor braxx » Di Jun 13, 2006 8:01

1 woord NICE

ga je meedoen aan E.M.M.A

met zo'n duidelijk workbook kun je miscchien in de prijzen vallen h? :wink:

grts

gilles
MINI Freak

Berichtdoor gilles » Di Jun 13, 2006 8:04

bedankt voor de pos reacties :grin: updates komen zeker nog, nu het een beetje minder heet zal zijn .. is het beter te doen om eens onder de motorkap te werken :P

gilles
MINI Freak

Berichtdoor gilles » Di Jun 13, 2006 8:09

@ brax : ik wou dat eerst wel doen .. maar hebben mij wijsgemaakt dat je tegenwoordig al actief uw gerief moet aansturen om in de prijzen te vallen ..

en nog zo heel veel kleine detailkes da ge moe aanpassen .. ik wou da eerst doen .. maar uiteindelijk gaat het om mijn eigen plezier en niet om volgens een boekje te werken .. daarmee, pff ik denk daje nog wa "verder" moe gaan om emma mee te doen .. al? ik heb eigelijk nog nooit een gezien, maar wat ik hoor en lees hier en daar :roll:

toch merci voort compliment :wink:

YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Di Jun 13, 2006 8:56

gilles schreef:@ brax : ik wou dat eerst wel doen .. maar hebben mij wijsgemaakt dat je tegenwoordig al actief uw gerief moet aansturen om in de prijzen te vallen ..

Ik was dat ook eerst van plan met de ''Yellow'' maar zoals Gilles zegt het is tegenwoordig niet meer te doen zonder alle technische snufjes die ze vereisen om in de prijzen te vallen.Ik moet wel zeggen ne maat van mij had zo'n speciaal cd'ke die ze testen in de auto om te zien in hoeverre dat je echt aan de klanken geraakt(accoustisch)en moet zeggen dat ik het wel haalde.Maar tja de afwerking is oooh zo belangrijk.

In elk geval zul je er veel plezier aan beleven.

braxx
MINI Freak

Berichtdoor braxx » Di Jun 13, 2006 15:59

leuke site voor emma-boys

http://www.showyoursound.nl/

grts

gilles
MINI Freak

Berichtdoor gilles » Di Jun 13, 2006 19:30

idd showyoursound is een heel informatief forum rond heel het in car audio gebeuren .. heb daar ook al veel info geabsorbeerd :grin:

Blade
MINI Master

Berichtdoor Blade » Wo Jun 14, 2006 15:42

mooi en proper werk, ik vind het enkel een beetje jammer dat je kist niet mooi aansluit in de koffer,
zal prachtig klinken en het is zoveel leuker als je het allemaal zelf gedaan hebt ...

gilles
MINI Freak

Berichtdoor gilles » Do Jun 15, 2006 19:57

voila ze .. de stroomkabel afgewerkt :grin: en de hoofdplong bevestigd :grin:

stoomkabel met snakeskin en krimpkous afgewerkt, gaatjes geboord in de tussenwanden..
Afbeelding

de plong vastgezet en alles netjes aangesloten..
Afbeelding

resultaat mag er wezen vin ik :P
Afbeelding
Afbeelding

dan nog eventjes een afdakje gemaakt uit een soort rubberachtige plastiek gebruikt voor vijveraanleg :wink:

op maat gesneden (uitsparing voor het ruitmechanisme niet vergeten) en met sterke siliconen bevistigd .. dat houd mooi de druppels tegen die van bovenaf vallen 8) dit in afwachting van het speciale schuim van phonocar ..
Afbeelding

voila morgen weer wat updates :grin: compo's monteren en we zijn rond

het einde is in zicht 8)
Laatst gewijzigd door gilles op Wo Nov 29, 2006 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.

braxx
MINI Freak

Berichtdoor braxx » Do Jun 15, 2006 21:02

dat was toch gemakkelijk h? die battery in de kofferruimte van een "S" dan moest ik die niet volledig naar achter trekken... ze was er al :)

t ziet er in ieder geval wel netjes uit...

binnekort fotos van mijnen koffer install...
wel wa meer plek in de koffer bij mij

grts

gilles
MINI Freak

Berichtdoor gilles » Do Jun 15, 2006 21:24

thx braxx

toch ik ben blij dat de batterij niet in mijn koffer staat, want stroom rond de rca's en versterkers enzo zorgt voor storing.. heb daar al wat topics over gelezen op mini.com en northamericanmotoring enzo ... beschermen en isoleren is de boodschap ..

verder ben ik wel benieuwd naar jouw kofferinstall.. veel fotokes plaatsen h? :grin:

wat bedoel je eigelijk met meer plek in uw koffer?

grtz

gilles
MINI Freak

Berichtdoor gilles » Do Jun 15, 2006 21:28

btw braxx, hoe heb jij je focal tweeters bevestigd ? ik ga dit morgen doen.. tips ?

braxx
MINI Freak

Berichtdoor braxx » Vr Jun 16, 2006 3:00

wat bedoel je eigelijk met meer plek in uw koffer?

mijn versterkers, condensator en fuse-box zitten gecompartimenteerd op een zelf op maat gemaakte 18mm MDF-plaat, 75% afgeschermd met een zelf op maat gemaakte 5mm plexiplaat en 25% met een 5mm MDF. op de 5mm MDF komt een "HERTZ EBX 200B bandpass subwoofer" goed voor een 600W (reeds ruim voldoende bewezen voor mij... den auto moet ni uiteentrillen h? :))
dus een totaliteit ruimte van ongeveer jouw systeem min de open versterkers, maar de mijn kan je ook zien ;)
een kenwood stereo/mono 200w/600w voor de SUB ;
een caliber 2 kanaals versterker: Competition Serie III CA 250
Max. vermogen: 375W + 375W ( 1 x 1125W mono)
RMS vermogen bij 14.4V: 125W + 125W ( 1 x 400W mono).
Input sensitivity: 0,5-15V. *
te zwaar voor de focals, maar toegeschroefd h? :wink:

btw braxx, hoe heb jij je focal tweeters bevestigd ? ik ga dit morgen doen.. tips ?

awel ik zal der in ider geval morgen fotokes van laten zien, maar ik heb in mijn focal tweeter een klein inhammeke moeten maken in de opstaande rand...
dan past deze "relatief" goed in de tweeter en klink-houder zodanig deze goed gepositioneerd blijft...

grts
Laatst gewijzigd door braxx op Vr Jun 16, 2006 3:29, 3 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Show & Shine - MINI”