eerst mijn audio adventure hier eens illustreren .. de cooper komt daarnaa ook wel (eerst nog mijn S voorbumper laten spuiten en monteren dan komen er wat plaatjes

de specs :
head unit : alpine 9853r
front speakers : focal 165k2p (100rms)
rear speakers : focal 690 cv1 (80rms)
amp : jl audio 300/4 (75x4rms)
sub : jl audio 12w6v2
mono amp : jl audio 1000/1
de pics :
mdf ringen gemaakt voor de focals in de deur (er komt nog een update van hoe ze tegen water zijn beschermd

kabelkes door de fichen van de deur getrokken (vree plezant werkske

de filterkes onder de zetel geplaatst
achteraan bitumen ..mdf ring, siliconen tussen de ring ook en nieuwe kabelkes afgewerkt met schoentjes en krimpkous

3 rca's van diets (lissabon - tripple shielded + snakeskin) mooi langs de kabelgoten geleid
ook de stroomkabel was al eerder te zien in ribbeltjes buis (wat ook heel plezant is om door een auto te leiden) heb er spijtig geen foto van maar heb een groef in de onderkant van het tapijt gemaakt want anders kwan het tapijt omhoog van die buis .. is toch goe beschermd h?

en nu de kofferbouw, daar heb ik mij toch het meest mee geamuseerd hoor ...
de kist : 18mm mdf, veel vijsjes, siliconen, en geverfd langs binnen ..
de sub komt in een soort cilinder van mdf ringen (gevijsd en geplakt)
dan met de bekleding begonnen, heb een stof gevonden in de uitverkoop van een klein stoffenwinkelken die heel goed de originele benaderd

en ziet ge er wa vorm in komen

dan de versterkers proberen positionneren
ik wou toch persee dat de 2 versterkers zichtbaar zouden blijven dus dit is er van gekomen :
en mooie aansluitinskes voor de sub

dit is over de vorige weken gebeurt ... vandaag de kist in de koffer gestoken en alle kabelkes aangesloten
zo ziet het er voor de moment uit .. de kabels worden wel nog beter verborgen ... just nog de zekering vooraan in de motorruimte monteren en dan kunnen we eens testen h?
de head unit ook nog

de speakers in de voordeur moet ik ook nog invijzen maar eerst komt langsbinnen in de deur nog iets (in afwachting van dat waterafstotend schuim zie deze topic ) ter bescherming van de watervallen van co oper

het eenigste waar ik mij een beetje zorgen over maak is de vorm van de sub kist ... de literinhoud is perfect maar de vormgeving niet. een cilinder is niet echt goed voor de druk die langsonder weg moet van de woofer, die zou eigelijk 1/3 groter moeten zijn dan de woofer zelf + dat de druk niet helemaal in de platte en diepe kist goed zal vloeien ..
in de perfecte kist zou overal binnenin de kist de druk gelijk moeten zijn, en dat ga bij de mijne zo nie zijn

maar dat is de theorie h?.. eerst zo eens testen en als het niet goed klinkt, dan herbouw ik de kist..
das het simpelste voor mij.. alle kabels liggen, ik ga niks meer moeten afbreken..gewoon andere kist en gedaan

ik heb ook al liggen twijfelen om de achterbank weg te laten

heb zo een tijd rondgereden en vond het super, het geluid en ja, het race of toch sportievere gevoel