Respect voor je werk! Da's werkelijk subliem gedaan!
gille's cooper
-
YELLOW_DINO
gilles schreef:thx braxx
toch ik ben blij dat de batterij niet in mijn koffer staat, want stroom rond de rca's en versterkers enzo zorgt voor storing.. heb daar al wat topics over gelezen op mini.com en northamericanmotoring enzo ... beschermen en isoleren is de boodschap ..
In mijne classic zat de batterij(mondeo tdci)ook in de koffer samen met alle kabels en versterker en ik heb daar nooit storingen mee gehad.Ge moet natuurlijk wel degelijke en duurdere kabels kopen.
thank you sega
en braxx, ik ben benieuwd..nog meer nu ik hoor dat er plexi aan te pas komt.. Mmmm
btw voor die tweeter had ik al wat weg-gefreesd van de plastiek van de tweeterhouder van de mini met de dremel, want wou niet in het focal plastiek beginnen freezen..moest deze later nog op een zichtbare plek komen ... zal een siliconen jobke worden ..
das heel juist yellow dino, + een portie geluk als het op straling en storing aankomt
maar met qualiteit gerief en gezond verstand kom je al een heel eind
en braxx, ik ben benieuwd..nog meer nu ik hoor dat er plexi aan te pas komt.. Mmmm
btw voor die tweeter had ik al wat weg-gefreesd van de plastiek van de tweeterhouder van de mini met de dremel, want wou niet in het focal plastiek beginnen freezen..moest deze later nog op een zichtbare plek komen ... zal een siliconen jobke worden ..
In mijne classic zat de batterij(mondeo tdci)ook in de koffer samen met alle kabels en versterker en ik heb daar nooit storingen mee gehad.Ge moet natuurlijk wel degelijke en duurdere kabels kopen.
das heel juist yellow dino, + een portie geluk als het op straling en storing aankomt
-
YELLOW_DINO
dit is het volgende op het lijstje
mdf ringskes op maat
de grillekes in het zilver gespoten .. om bij het interieur te passen
stay tuned
grtz
mdf ringskes op maat
de grillekes in het zilver gespoten .. om bij het interieur te passen
stay tuned
grtz
Laatst gewijzigd door gilles op Wo Nov 29, 2006 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
hier dus het vervolg
eerst wat ruimte gecreerd met de dremel
vervolgens de tweeter-behuizing met warme lijm op z'n plaats geplakt (warme lijm omdat dit echt snel droogt en een holte kan opvullen ook..ideaal dus) dan de kabels gesoldeerd en met krimpkous afgeschermd
zo zit hij op z'n plaats :
dan de speakers .. (hier zie je het afdakje ook nog eens goed)
randje siliconen om de mdf ringen goed doen aan te sluiten
de eerst mdf ring :
de tweede mdf ring :
het deurpaneel gemonteerd , gaatjes voorgeboord
en dan de speakers vastgevezen (zit een mousse ring ook tussen voor de afsluiting en een ijzeren ring van focal bovenop voor de stevigheid)
de in het grijs gespoten grillekes gemonteerd ..
en tot slot de panelen vastgevezen, de vervelende (omdat hij altijd los kwam) reflector op z'n plaats en het tweeter grilleken (wat ook een beetje bijgefreesd is langs binnen) gemonteerd.
zo, dat is het eindresultaat en ben er heeeel tevreden mee
heb het al eens uitgebreid getest en ja, da blaasd wel goe
nu nog eens langs de audioboer om alles eens goed laten af te regelen , dan post ik eens een videoke
en nog wa pics van het geheel
voila .. twas ne hele boterham ze
eerst wat ruimte gecreerd met de dremel
vervolgens de tweeter-behuizing met warme lijm op z'n plaats geplakt (warme lijm omdat dit echt snel droogt en een holte kan opvullen ook..ideaal dus) dan de kabels gesoldeerd en met krimpkous afgeschermd
zo zit hij op z'n plaats :
dan de speakers .. (hier zie je het afdakje ook nog eens goed)
randje siliconen om de mdf ringen goed doen aan te sluiten
de eerst mdf ring :
de tweede mdf ring :
het deurpaneel gemonteerd , gaatjes voorgeboord
en dan de speakers vastgevezen (zit een mousse ring ook tussen voor de afsluiting en een ijzeren ring van focal bovenop voor de stevigheid)
de in het grijs gespoten grillekes gemonteerd ..
en tot slot de panelen vastgevezen, de vervelende (omdat hij altijd los kwam) reflector op z'n plaats en het tweeter grilleken (wat ook een beetje bijgefreesd is langs binnen) gemonteerd.
zo, dat is het eindresultaat en ben er heeeel tevreden mee
heb het al eens uitgebreid getest en ja, da blaasd wel goe
voila .. twas ne hele boterham ze
Laatst gewijzigd door gilles op Wo Nov 29, 2006 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
bedankt
das heel juist .. als ik mijn laatste zekering aangesloten had en de radio voor het eerst opzette ... (heeel veel drumgeroffel, klopte mijn hart zo wat uit mijn lijf.. na al da werkt, er op of eronder ) en da cdke (dat ik al heel lang opvoorhand had samengesteld
) begon te spelen ... MMMmmm de voldoening aauu
da was de max
en steeds als ik hem aanzet , ge weet door welk kabeltje da muziek loopt en da het goed vasthangt .. da is het helemaal h?
daarbij ik zou de mini niet kunnen afzetten bij iemand en weten dat ze hem uiteenhalen en god weet wa aan foefelen,
bij een bepaalde audiowinkel ben ik gaan vragen voor het af te regelen en of ik dat dan toch mocht zien hoe ze het deden.. aa neen zei hij! geen volk mag de werkzone betreden.. ik in mijn eigen , de boom in met u nest ..
enkel bij de mini garage laat ik hem achter (en zelf niet met volle goesting)
das heel juist .. als ik mijn laatste zekering aangesloten had en de radio voor het eerst opzette ... (heeel veel drumgeroffel, klopte mijn hart zo wat uit mijn lijf.. na al da werkt, er op of eronder ) en da cdke (dat ik al heel lang opvoorhand had samengesteld
da was de max
en steeds als ik hem aanzet , ge weet door welk kabeltje da muziek loopt en da het goed vasthangt .. da is het helemaal h?
daarbij ik zou de mini niet kunnen afzetten bij iemand en weten dat ze hem uiteenhalen en god weet wa aan foefelen,
bij een bepaalde audiowinkel ben ik gaan vragen voor het af te regelen en of ik dat dan toch mocht zien hoe ze het deden.. aa neen zei hij! geen volk mag de werkzone betreden.. ik in mijn eigen , de boom in met u nest ..
enkel bij de mini garage laat ik hem achter (en zelf niet met volle goesting)
hoe? moogt gij binnen in de bmw werkruimte? of blijft ge in de zetelkes binnen zitten?
laatst is hij binnen geweest op onderhoud bij romein in aalst (na veel goede reacties hier te hebben gelezen) want mijn bezoek aan meerschoud of zoiet in ninove was een hel
daar zet ik geen voet meer binnen .. ben dan achteraf nog gebeld door mini zelf voor een enquete over tevredenheid bij de garage..en heb ze daar eens goed hun sla gegeven 
laatst is hij binnen geweest op onderhoud bij romein in aalst (na veel goede reacties hier te hebben gelezen) want mijn bezoek aan meerschoud of zoiet in ninove was een hel
als ik niet binnen mag ga ik op een ander,
zij moeten hem wel binnen rijden en op de brug zetten,
dit mag jij niet doen in verband met verzekeringen en dergelijken,
ik laat die man ook zijn werk doen, ga zo een beetje aan de kant staan,
maar blijf wel in de geburen, constant zitten ze met een doek elke druppel
olie of water af te kuisen, ze hebben het niet zo graag dat je erbijstaat mja,
als de wagen klaar is geeft ik die kerel 5 of 10?, en volgende onderhoud wil
hij 100% uwe wagen doen, maakt niet meer uit dat je erbijstaat
zij moeten hem wel binnen rijden en op de brug zetten,
dit mag jij niet doen in verband met verzekeringen en dergelijken,
ik laat die man ook zijn werk doen, ga zo een beetje aan de kant staan,
maar blijf wel in de geburen, constant zitten ze met een doek elke druppel
olie of water af te kuisen, ze hebben het niet zo graag dat je erbijstaat mja,
als de wagen klaar is geeft ik die kerel 5 of 10?, en volgende onderhoud wil
hij 100% uwe wagen doen, maakt niet meer uit dat je erbijstaat
dit wou ik ook nog meegeven :
hoe sluit ik mijn versterker juist aan (topic van op TB)
ben ook nog bezig met wat te experimenteren met een test tone cd .. (op de site van jl audio leggen ze dit uit hoe je de gain moet afstellen..) de opgegeven waardes zijn wel specifiek voor jl veronderstel ik .. ik denk wel als je een 50Hz tone laat spelen en dan op gehoor je gain regeld dat dat wel een goeie afstelling teweeg brengt ..
hier kan je de test tones downloaden ;
save me as (had ik ergens op showyoursound gevonden) das altijd eens leuk om u systeem te testen..zo kan je bv makkelijker de vervorming horen dan bij een muziek track .. (wel opgelet met je volumeknop als je dit doet h?
)
ben wel nog het fijne ervan aan het onderzoeken
.. zou graag eens wat meer inzicht krijgen in het winisd progje ..
hoe sluit ik mijn versterker juist aan (topic van op TB)
ben ook nog bezig met wat te experimenteren met een test tone cd .. (op de site van jl audio leggen ze dit uit hoe je de gain moet afstellen..) de opgegeven waardes zijn wel specifiek voor jl veronderstel ik .. ik denk wel als je een 50Hz tone laat spelen en dan op gehoor je gain regeld dat dat wel een goeie afstelling teweeg brengt ..
hier kan je de test tones downloaden ;
save me as (had ik ergens op showyoursound gevonden) das altijd eens leuk om u systeem te testen..zo kan je bv makkelijker de vervorming horen dan bij een muziek track .. (wel opgelet met je volumeknop als je dit doet h?
ben wel nog het fijne ervan aan het onderzoeken
niet lang geduurd voor ik de magnaflow uitlaat bestelde
perfect fit
heb een filmpje van het geluid opgenomen..maar vind geen enkel (freeware) progje dat kan knippen..plakken..mpeg's splitten maw .. iemand een aanrader?
perfect fit
heb een filmpje van het geluid opgenomen..maar vind geen enkel (freeware) progje dat kan knippen..plakken..mpeg's splitten maw .. iemand een aanrader?
Laatst gewijzigd door gilles op Wo Nov 29, 2006 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Terug naar “Show & Shine - MINI”