Tsjoert's Cooper

Wil je graag je MINI en de modificaties even showen? Plaats je foto's en uitleg dan hierin
Tsjoert
MINI Driver

Berichtdoor Tsjoert » Vr Jun 23, 2006 18:33

Nog altijd aan 't glimlachen. Mini's zijn fun :)

@smetje. Was rond 11h dat ik hem ben gaan ophalen. Geen rode Cooper met witte stripes gezien. Wel maandagavond rond 7h op de Rooseveltlaan een paar auto's achter mij in mijn spiegels. Misschien jij? Toen was ik nog ongestripet :wink:

Tsjoert
MINI Driver

Striping the bonnet

Berichtdoor Tsjoert » Za Jun 24, 2006 16:24

Vandaag eens gekuist en vlug een paar fototjes gemaakt van het resultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Tsjoert op Ma Feb 19, 2007 20:11, 3 keer totaal gewijzigd.

Danyboy
MINI Master

Berichtdoor Danyboy » Za Jun 24, 2006 16:32

t'Is proper :P

Morty
Founder

Berichtdoor Morty » Za Jun 24, 2006 16:39

wel, vind het met de chrome grill persoonlijk niet slecht, maar zou dan ook die chrome lat op de bumper steken. (zoals op de standaard)
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

Tsjoert
MINI Driver

aFe

Berichtdoor Tsjoert » Ma Mar 05, 2007 19:27

Vandaag is eindelijk mijn aFe'je toegekomen. Net gemonteerd en een kort testritje gedaan. Sounds nice :) Heb ook de indruk dat hij veel vlotter oppakt in lage toeren, en daar was het hem mij eigenlijk om te doen 8) De douanekosten die'k heb moeten betalen bij het in ontvangst nemen waren snel vergeten tijdens de rit ;)

Twee vraagje voor de andere aFe-eigenaars:
* Het is mij opgevallen dat 1 van de 'ribben' van de cone niet met blauwe katoen is bekleed, maar gewoon in metaal is. Ik veronderstel dat dit de dichtingsnaad is, maar toch even checken of dit normaal is.
* Wat doen jullie met de kabels die aan de stock airbox waren vastgemaakt? Die hangen daar nu zo'n beetje te zweven...

Morty
Founder

Berichtdoor Morty » Ma Mar 05, 2007 19:45

Die aluminium 'rib' is normaal. Dat heb je bij zo goed als alle filters.

Die kabels heb ik met een stripbandje ergens anders aan vastgemaakt.

Leuk om te horen dat je tevreden bent.
Welkom bij Team AFE :p
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT

Tsjoert
MINI Driver

Berichtdoor Tsjoert » Ma Mar 05, 2007 19:57

Thx :grin:
Heb zin om onmiddellijk in mijn auto te stappen en een ritje te gaan doen. Jammer genoeg een deadline te halen, zal voor morgen zijn ;)

Fototje van de install volgt als ik mijn kabels een beetje heb opgekuist.
aFe filters kunnen trouwens gewoon met K&N producten worden gereinigd (link). Is waarschijnlijk iets makkelijker aan te raken dan aan die van aFe.

sscooper
MINI Master

Berichtdoor sscooper » Ma Mar 05, 2007 23:04

proficiat met je aankoop tjoert.... ik ben zelf ook heel content van men aFe luchtfilter, en zoals morten zegt die naad is heel normaal hoor, de aFe is zeker een heel goede luchtfilter, dat is paar weken nog gebleken op de testbank! dus je hebt een zeer goede koop gedaan!

... die douane kosten zulle wel snel vergeten zijn :D :grin: ma zeg er zijn specifieke producten voor de aFe beschikbaar zene, maar kweet ni of het voordelig is om het voor 1 pakje te laten versturen... en ik dacht dat al de aFe eigenaars hun reinigingmiddeltjes van aFe net hebben ontvangen, inclusief mezelf... morten heeft er meer details van om het te bestellen....

want ik weet niet of de k&n producten indentiek dezelfde inhoud heeft als de aFe ,best eens goe navragen...ma je hebt nu nog 15 000 km te gaan eh met je filter :P

Tsjoert
MINI Driver

Berichtdoor Tsjoert » Di Mar 06, 2007 13:22

Voila, kabeltjes een beetje opgekuist. Ook de meegeleverde schroefspanner om de kast aan de originele intakebuis te bevestigen vervangen door een iets steviger exemplaar.

Heb wel de indruk dat de motorkap iets moeizamer toegaat. Als ik ze niet hard genoeg toesla blijft er rechts ongeveer een cm speling. Zie nochtans niks dat in de weg zou kunnen zitten, dus waarschijnlijk de rubbers van de aFe box die er tegen drukken?

Anyhow, fototje van de install volgt ;)

Tsjoert
MINI Driver

Berichtdoor Tsjoert » Di Mar 06, 2007 18:26

De aFe Magnum FORCE stage 1 in all its glory onder mijn voor de rest ongewijzigde (en vrij stoffige :D) motorkap

Afbeelding

De afschermende behuizing is effectief een beetje gezakt (achterste lipje dat vlak voor de batterij zit vastgevezen is een klein beetje omhoog gebogen) dus het moeilijk sluiten van de motorkap zal idd met het nauw aansluiten tegen de behuizing te maken hebben...

Ook gemerkt dat de 'luchthapper' in het midden, die met de aanvoerbuis voor koude lucht is verbonden, niet helemaal aansluit. Het linker (kijkend naar de motor) pinnetje blijkt afgebroken :? Ben nochtans zeer voorzichtig geweest bij het verwijderen van de originele airbox, dus moet van ervoor al zijn...

Terug naar “Show & Shine - MINI”