mini 2007

Bespreek hier de verschillende modellen van de 2e generatie.
Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Za Jul 29, 2006 9:50

Aan de buitenzijde vind ik dat er bij de nieuwe Mini zeer weinig veranderd is! Als je bijvoorbeeld aan een niet-Mini-kenner het verschil zou moeten uitleggen tussen het oude en nieuwe model zonder ze naast elkaar te zien staan, lijkt mij dat een aardsmoeilijke opdracht! Want er zijn er amper en er zijn er bijna geen die het nieuwe model echt typeren. Ja de lichtjes zijn wat anders en de uitsnijding van de bumpers lopen anders,.....
Ik heb zowat het gevoel zoals bij de nieuwe 911.... :-)
Tussen het oude (996) en nieuwe model (997) zijn ook enkel hier en daar enkele details gewijzigd. Ik zou dus voor biede (gelijkwaardige) auto's spreken van een facelift wat betreft buitenzijde.

http://www.mini2.com/article386-1st-gen ... raphs.html

Het interieur lijkt mij (wat je er voorlopig kan van zien) wel serieus aangepakt (en misschien verhoogt de kwaliteit daar wel => gekraak, gerammel, betere kwaliteit van materialen).....

hier spreken ze toch al over "wood" en "aluminum" terwijl wij enkel kunnen spreken over plastik :-(
http://motoringfile.com/2006/07/28/2007 ... #more-5025

Tenslotte het technische gedeelte is grondig aangepakt! Gewicht naar beneden, vermogen naar boven! Das een evolutie die de laatste jaren aan het verdwijnen is, toch wat betreft "gewicht naar beneden". Dat kan alleen maar toegejuigd worden.

Wat mij betreft (en na de foto's die nu overal te vinden zijn) is de nieuwe Mini dik in orde (en den oude ook).

PEPI
MINI Master

Berichtdoor PEPI » Za Jul 29, 2006 10:29

@cooper : Je hebt gelijk. Ik hou voortaan mijn mond... Maar de snelheidsmeter vind ik persoonlijk nog meevallen. Dit is m.i. optisch bedrog omdat de verluchtingsmonden nog grotendeels bedekt zijn met de doek en nu kleiner uitvallen tegen de snelheidsmeter... En wat is er mis aan de sleutel ? Is onze mini nu al geen auto waarrond veel gadgets verkocht worden ? Allerhande hype dingen kom je enkel bij mini tegen... En als een merk een nieuwe wagen op de markt brengt, is het nu wel met een 'handige' sleutel en een startknop op het dashboard. Hier kon Mini toch niet achterblijven ofwel. Misschien is ie idd wat groot, maar hij zal wel platter zijn dan de huidige. Nu wordt dat sleuteltje nog verstoten, hoor, maar straks als hij er eenmaal is zal het heel 'cool' zijn wanneer je als eerste met zo'n ding kan pochen en nog iets later wil iedereen hem hebben en zal iedereen het normaal vinden dat je met zo'n 'kraaltje' rondloopt. En als dit niet lukt ? Dan geven ze David Beckham toch gewoon een Mini cadeau en klaar is kees !

Grtz
Pepi

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Za Jul 29, 2006 12:07

Dave C schreef: daar waar je ruitenwissers op gemonteerd zitten, gaat van links naar rechts, netjes gebogen en stopend boven het A-paneel

Dat is nu een perfect voorbeeld van nieuwe wetgeving waar de MINI zich naar mo?t plooien. De bevestigingspunten van de ruitenwissers mogen niet meer boven de motorkap uitkomen voor de veiligheid van zwakke weggebruikers bij een aanrijding. Dit was dus verplicht aan te passen. En zo zijn er nog een heel aantla punten die verplicht zijn...

Wat de nieuwe sleutel betreft, ik denk dat die op foto groter lijkt dan hij in werkelijkheid is, zeker de foto's waar ?nkel de sleutel op te zien is. De huidige sleutel kan je ook zo fotograferen dat het een knoert van een sleutel lijkt.

YELLOW_DINO

Berichtdoor YELLOW_DINO » Za Jul 29, 2006 13:47

varavital schreef:De bevestigingspunten van de ruitenwissers mogen niet meer boven de motorkap uitkomen voor de veiligheid van zwakke weggebruikers bij een aanrijding. Dit was dus verplicht aan te passen. En zo zijn er nog een heel aantla punten die verplicht zijn....

Ik meende ergens te lezen dat zelfs de ruitenwissers moesten verzonken zitten onder de kap,zodat de zwakke weggebruiker bij aanrijding over de kap en tegen de ruit schuift zonder te blijven hangen achter de ruitenwissers.Dit zou dan geven dat alle wagens het voorbeeld van Mercedes moeten volgen in de komende jaren.En moest Mini nu slim zijn hadden ze dat nu al gedaan want dat zou mooier zijn dan dit resultaat.

cooper
MINI-aholic

Berichtdoor cooper » Za Jul 29, 2006 22:20

Het kan best zijn dat de ruitenwissers nu moeten verzonken liggen maar mooi hebben ze het toch niet opgelost vindt ik. Dat gaat weer een pracht van een vuilopslag reservoir zijn na een regenbuitje. Maar ja alles zal wel wennen zeker en met de goot uit te kuisen ben je ervan af h?. :D :D

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Zo Jul 30, 2006 0:20

cooper schreef: Maar ja alles zal wel wennen zeker en met de goot uit te kuisen ben je ervan af h?. :D :D

idd in mijne classic zijn dakgoot stond mos toen ik hem kocht... :grin:
dan zijn ze der toch al op vooruitgegaan h?... :? :wink:

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Zo Jul 30, 2006 0:45

Zoals eerder al vermeld hier:

Ik vind hem om af te likken!!!

Onze volgende wordt dan ook waarschijnlijk een Traveller, liefst met turbo motorke :wink:

cooper
MINI-aholic

Berichtdoor cooper » Zo Jul 30, 2006 10:59

minibandit schreef:
cooper schreef: Maar ja alles zal wel wennen zeker en met de goot uit te kuisen ben je ervan af h?. :D :D

idd in mijne classic zijn dakgoot stond mos toen ik hem kocht... :grin:
dan zijn ze der toch al op vooruitgegaan h?... :? :wink:

:D :D Tja, en bij de Classic Mini liepen er verschillende garantieclaims voor roest in de daggootjes. Nu maken ze ze in plastiek dat kan niet roesten. Ze worden inderdaad slimmer.

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Zo Jul 30, 2006 13:01

Tja, ik heb een beetje gemengde gevoelens over de nieuwe mini, wss gewoon omdat ik bang ben dat de mijne oud zal lijken :cry:.

De nieuwe neus vind ik er sportiever uitzien, de standaard bumper ziet er meer een JCW exemplaar uit ... De racegaas in de gril, sportiever bumperschild ... Zo te zien zal er rond de mistlichten ook een verdiept vlak zijn, zoals bij de JCW bumpers. Terwijl het bij de huidige modellen vlak is...

Afbeelding

De kont kan mij niet bekoren ...

Spoiler vind ik lelijk, waarom willen ze nu zo'n spoiler. Zo een model heeft ieder merk, zelfs een swift zou zo'n ding kunnen hebben.

De huidig S spoiler is een van de mooiste dat ik heb gezien, mooi aansluitend aan de lijn van het dak.

Bumper is gewoonweg lelijk en koffergreep is oversized.

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Zo Jul 30, 2006 13:27

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

=; =; =; =; =; =;

this is just plain old ugly

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Zo Jul 30, 2006 13:37

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Zo Jul 30, 2006 13:49

Als je de zijkant bekijkt is het moeilijk om het nieuwe model te onderscheiden van het huidige, wat voor ons weer goed uitdraaid :grin:. Ik vind het ook wel positief dat de nieuwe achterlichten terug meer op de eerste exemplaren lijken (wat ervan te zien is tenminste)

De oversized koffergrepen vallen nog mee op de MCS, daar deze meegespoten zijn. Maar de chrome koffergrepen :shock: =;

they sicken me!

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Zo Jul 30, 2006 19:21

fred schreef:this is just plain old ugly

Vind ik nu net niet z?, elk zijn gedacht natuurlijk.
Ik zie ook je probleem niet Fred, want iedereen gaat er natuurlijk wel iets aan gaan veranderen. Ik zie wel op alle spy shots nogal wat verschillen qua afwerking.

In elk geval zijn de veranderingen niet erg groot. Ik vind dat goed nieuws, want zo cre?ren ze een (hopelijk langdurig) 911 effect waarbij er van generatie tot generatie vooral technische aanpassingen gebeuren, terwijl het uiterlijk grotendeels gelijk blijft. Wie graag spectaculaire veranderingen ziet blijft dan wel op zijn honger zitten.

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Ma Jul 31, 2006 13:04

Nog een klein artikeltje op Auto55.

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Ma Jul 31, 2006 13:15

grand_cru schreef:
fred schreef:this is just plain old ugly

Vind ik nu net niet z?, elk zijn gedacht natuurlijk.
Ik zie ook je probleem niet Fred, want iedereen gaat er natuurlijk wel iets aan gaan veranderen. Ik zie wel op alle spy shots nogal wat verschillen qua afwerking.

In elk geval zijn de veranderingen niet erg groot. Ik vind dat goed nieuws, want zo cre?ren ze een (hopelijk langdurig) 911 effect waarbij er van generatie tot generatie vooral technische aanpassingen gebeuren, terwijl het uiterlijk grotendeels gelijk blijft. Wie graag spectaculaire veranderingen ziet blijft dan wel op zijn honger zitten.

Ik heb het dus enkel op deze he

Afbeelding

De nieuwe mcs vind ik wel mooi, misschien moet ik er nog aan wennen. In het begin dat het nieuwe model '05 uitkwam vond ik het ook geen verbetering, no offence hoor. Maar nu moet ik toch mijn mening herzien ...

Maar ik blijf erbij, de kont van de nieuwe mini kan niet tippen aan het eerste model. Maar dat is dan mijn mening.

Number 19
MINI-aholic

Berichtdoor Number 19 » Di Aug 01, 2006 13:33

Jan;

Ze gaan juist het 911 probleem hebben. De 993 was zeer succesvol maar de 996 was lelijk. Hij was te groot, had niet meer die typische ronde lichten. Het was geen klassieke 911.

Porsche heeft dat ingezien en is eigenlijk met huidige model teruggekeerd naar de klassieke look. Terug de ronde lichtjes, het compacte, ... Nu hoor je voortdurende iedereen zeggen hoe prachtig hij wel is. Bij de 966 hoorde ik dat niet.

Bij de Mini vrees ik hetzelfde. De huidige is prachitg. Iedereen is er zot van. De volgende zal te lomp, te groot zijn. Hij zal minder succes hebben (er zijn er altijd die het toch mooi vinden) en de volgende mini (2012) zal dan weer een succesnummer worden.

De foto's die ik nu zie, spreken mij echt niet aan. Zoals fred zegt te grote chrome greep, lelijke bolle spiegels, ...

Niet mijn ding!

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Di Aug 01, 2006 19:27

Je hebt in elk geval iets van gelijk hoor Klaus, maar qua design is dat momenteel een algemeen probleem (of trend?) bij alle constructeurs: DE EENHEIDSWORST :cry:
Ook BMW speelt het spelletje mee: toen ik voor het eerst de achterkant van de nieuwe 3 reeks zag, dacht ik dat het om een Nissan Primera ging. Niet bepaald een flatterende vergelijking :shock: :shock: :shock: De lichtblokken en koffer zijn namelijk bijna identiek aan die van de Franse Japanner :oops:
De (meestal conservatieve) BMW fleet koper ziet hier uiteraard geen graten in, want hoe conservatiever hoe beter. Terwijl ik als gemiddelde auto liefhebber de huidige 3 serie een gruwelijk schepsel vind.
Volgens mijn eerste indruk gaat het met de R56 gelukkig niet die richting uit.

Wally
MINI Master

Berichtdoor Wally » Di Aug 01, 2006 20:52

Om in de sfeer te blijven : HLN - Autozone schreef ook reeds z'n artikeltje.

rudi
MINI Regular

Berichtdoor rudi » Wo Aug 16, 2006 23:25

14 augustus... barcelona... we hebben hem gezien... EN HIJ IS BLOEDMOOI! (sorry voor hoofdletters)

nieuwe cooper s in een iets-lichter-dan-hyperblue, met wit dak, niks camouflage of tape meer, volledige fotoploeg was erbij om reportage te maken.

van op een beetje afstand zie je echt moeilijk het verschil hoor, dus don't worry. de koplampen liggen iets platter en hij ziet er iets gestrekter uit.

de versie zoals hij er stond had een chroom luchthapper en een dubbele brede witte streep in het midden op motorkap en achteraan. volgens de dame van mini die erbij was zouden de "gewone" bonnetstripes en de nieuwe allebei leverbaar zijn.

zoals hij er stond, had hij een zwarte radiatorgrille boven de bumper, die je eronder terugvindt. volgens de dame van mini hing dat ook af van de versie.

de snelheidsmeter in het midden is inderdaad wat groter, maar dat valt goed mee. echt een mooi geheel met de nieuwe ventilatiemonden, bekleding enz. nieuw en toch vertrouwd. ik denk dat navigatiescherm en de "gewone" snelheidsmeter nu samen kunnen, ofwel was het scherm voor boordPC.

ik heb met een beetje moeite een paar foto's kunnen maken, al te dichtbij mocht niet, maar... met een "klassiek" fototoestel.

dus zorgen dat mijn filmpje vol is eer de mini-folders klaar zijn, ontwikkelen, scannen en ... de site op!

tot dan!

grand_cru
MINI Master

Berichtdoor grand_cru » Do Aug 17, 2006 0:06

Goed gewerkt Rudi, weg met Gaudi zijn Sagrada Familla en andere batimenten, weg met dat stadion van den FCB, ... ff lekker MINI spotten =D>

Een echte toevalstreffer daar in Cataloni

Terug naar “2e Generatie MINI - R56 R55 R57 R60 R58 R59 R61”