Milltek vs Eisenmann
Milltek vs Eisenmann
Ik geraak er maar niet aan uit.
Voor mijn nieuwe MCS wil ik niet meer de fout begaan dat ik een uitlaat heb waar ik koppijn van krijg omdat ie teveel dreunt.
Er moet alleszins meer sound zijn, zwaarder of schriller maar het mag geen circuitlawaai worden.
Het wordt een Milltek of een Eisemann MAAR MAAR ...
Heinz vertelde mij vandaag dat de volledige uitlaatlijn (met collector en varvanginscatalysator) van Milltek teveel lawaai maakt voor dagelijks gebruik.
Anderen vertellen mij dan weer dat dat niet teveel lawaai maakt omdat je immers nog een middendemper en einddemper hebt. En dat het dus geen verschil maakt met of zonder de collector te vervangen (in performance uiteraard wel!)
Berthil van New Mini Club heeft het cat back systeem van Milltek. Sinds kort heeft hij er een MTH collector bij. Sindsdien heeft hij toch wel hoofdpijn na een lange rit. Hij heeft nu extra isolatiemateriaal aangebracht waardoor het geluid meer gedempt wordt.
Dat zijn dus dingen die ik wil vermijden.
Volgens Heinz is de Eisenmann beter. Er is wel minder vermogenswinst maar de sound is minder luid en toch goed.
Maar volgens Coupe Bel is het toch te luid. Andere mensen vinden Eisenmann zelfs slecht klinken.
Ik heb van zowel Milltek als Eisenmann alle geluidjes al 300 keer beluisterd maar op grond van dat kan ik echt niet beslissen. Je hoort niet hoe de uitlaat klinkt van bijvoorbeeld 80 naar 120 km/u, ...
Bij de JCW vervangen ze ook niet de catalysator. Zelfs niet bij de GP, enkel de intercooler wordt vervangen.
Moest er iemand zijn met een volledige uitlaatlijn van Milltek of een Eisenmann lemenow want ik geraak er echt niet aan uit!
Welke is de luidste?
Voor mijn nieuwe MCS wil ik niet meer de fout begaan dat ik een uitlaat heb waar ik koppijn van krijg omdat ie teveel dreunt.
Er moet alleszins meer sound zijn, zwaarder of schriller maar het mag geen circuitlawaai worden.
Het wordt een Milltek of een Eisemann MAAR MAAR ...
Heinz vertelde mij vandaag dat de volledige uitlaatlijn (met collector en varvanginscatalysator) van Milltek teveel lawaai maakt voor dagelijks gebruik.
Anderen vertellen mij dan weer dat dat niet teveel lawaai maakt omdat je immers nog een middendemper en einddemper hebt. En dat het dus geen verschil maakt met of zonder de collector te vervangen (in performance uiteraard wel!)
Berthil van New Mini Club heeft het cat back systeem van Milltek. Sinds kort heeft hij er een MTH collector bij. Sindsdien heeft hij toch wel hoofdpijn na een lange rit. Hij heeft nu extra isolatiemateriaal aangebracht waardoor het geluid meer gedempt wordt.
Dat zijn dus dingen die ik wil vermijden.
Volgens Heinz is de Eisenmann beter. Er is wel minder vermogenswinst maar de sound is minder luid en toch goed.
Maar volgens Coupe Bel is het toch te luid. Andere mensen vinden Eisenmann zelfs slecht klinken.
Ik heb van zowel Milltek als Eisenmann alle geluidjes al 300 keer beluisterd maar op grond van dat kan ik echt niet beslissen. Je hoort niet hoe de uitlaat klinkt van bijvoorbeeld 80 naar 120 km/u, ...
Bij de JCW vervangen ze ook niet de catalysator. Zelfs niet bij de GP, enkel de intercooler wordt vervangen.
Moest er iemand zijn met een volledige uitlaatlijn van Milltek of een Eisenmann lemenow want ik geraak er echt niet aan uit!
Welke is de luidste?
Beide nochtans!
Maar ik vermoed dat zijn winst groter is op Eisenmann
Om eerlijk te zijn heb ik enige twijfel om naar Heinz te gaan. Hij is mij teveel de gladde verkoper. Altijd is alles mogelijk bij die gasten.
Ik heb ooit nog gedacht aan een turbo-kit voor mijn Cooper. H??l Belgi? heb ik afgereisd van de ene tuner naar de ander, van circuitpreparateur naar dealers, ... Allemaal raadden ze het me af behalve EEN: Heinz
Het ging mij 5500 euro kosten. 
Maar ik vermoed dat zijn winst groter is op Eisenmann

Om eerlijk te zijn heb ik enige twijfel om naar Heinz te gaan. Hij is mij teveel de gladde verkoper. Altijd is alles mogelijk bij die gasten.
Ik heb ooit nog gedacht aan een turbo-kit voor mijn Cooper. H??l Belgi? heb ik afgereisd van de ene tuner naar de ander, van circuitpreparateur naar dealers, ... Allemaal raadden ze het me af behalve EEN: Heinz



belangrijk bij Eisenmann is dat je kan kiezen tussen drie verschillende geluidsniveau's
FACTORY SPORT + 3db
FAST ROAD + 6db
RACE + 10db
Ze zeggen er zelf al wel bij dat de "Race" niet gehomologeerd kan zijn in bepaalde landen
Heb eens met den Heinz hierover staan babbelen en hij zei dat hij "Factory sport" niet deed om dat er amper verschil was.
Dus als je Eisenmann neemt is de beste keuze volgens mij "Fast Road"
Milltek kan ik niet veel over zeggen
Voor mij Bastuck forever
FACTORY SPORT + 3db
FAST ROAD + 6db
RACE + 10db
Ze zeggen er zelf al wel bij dat de "Race" niet gehomologeerd kan zijn in bepaalde landen
Heb eens met den Heinz hierover staan babbelen en hij zei dat hij "Factory sport" niet deed om dat er amper verschil was.
Dus als je Eisenmann neemt is de beste keuze volgens mij "Fast Road"
Milltek kan ik niet veel over zeggen
Voor mij Bastuck forever

- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
coupe-bel schreef:Eisenmann zit erop. Na 2 uur hard labeur door Werner en Alain(cooper) van Vulco.Die jongens hebben echt hun best gedaan, moet gezegd worden.
Morty je hebt trouwens de groeten van Alain
Het ziet er nu wel dom uit omdat het latje van achterbumper ontbreekt in afwachting van mijn cooper s bumper. Foto's volgen straks,btw.
Klinkt wel mooi, in heel lage toeren klinkt er een diep gebrom met wat classic mini gepruttel en in hoge toeren klinkt resoneert de demper en krijg je een hoog schril geluid.
Toch vind ik het een beetje te luid, maar ja.


Het doet er nu niet toe. Ik had het gewoon gelezen.
Maar blijkbaar is het nu toch niet meer te luid. Des te beter!

Number 19 schreef:Niet te luid op de autosnelweg als je van 80-120 moet? Geen hoofdpijn na een uur rijden?
neen, de Milltek header en catback zijn zodanig samen gesteld dat wanneer je onder de 3500 toeren blijft een sportief geluid hebt zonder dat je doof van word enkel als je boven de 3500 t/m krijg je een
ZEER uniek sportief geluid.
maar da's natuurlijk een kwestie van smaak h
Op de autostrade schakel ik al terug naar 4de of soms zelfs naar 3de als ik wil voorbij steken. Dan zit ik steeds boven de 3500 toeren. Zelfs als ik gewoon 120 rijd in 5de versnelling zit ik boven de 3500 toeren. Dan he je dus steeds dat zeer uniek geluid. Geen probleem voor mij maar het mag gewoon niet dreunend zijn.
Ik zal het de 19de wel merken h?
Ik zal het de 19de wel merken h?

Number 19 schreef:Op de autostrade schakel ik al terug naar 4de of soms zelfs naar 3de als ik wil voorbij steken. Dan zit ik steeds boven de 3500 toeren. Zelfs als ik gewoon 120 rijd in 5de versnelling zit ik boven de 3500 toeren. Dan he je dus steeds dat zeer uniek geluid. Geen probleem voor mij maar het mag gewoon niet dreunend zijn.
Ik zal het de 19de wel merken h?
GEEN paniek want dit is het niet.
Terug naar “Engine & Performance”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast