L&R uitlaat onder een Cooper S bumper

alles over bodykits, stripings, chrome, velgen...
Maaij
MINI Driver

L&R uitlaat onder een Cooper S bumper

Berichtdoor Maaij » Ma Sep 18, 2006 14:36

Is dit mogelijk?

Wat voor strip heb ik hiervoor nodig?

Bumper moet dan op een Cooper komen (facelift)

Kan ik hiervoor gewoon de standaard Cooper achterbumper vervangen voor een S bumper? Moet de S bumper dan een Facelift of pre facelift zijn of maak het niet uit?

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Ma Sep 18, 2006 16:59

van een 's' bumper is geen pr? of faceliftmodel, die zijn ongewijzigd gebleven, en het passen van de bumper geeft geen probleem hoor

voor de strip, dat is wat anders, hier heb je enkele mogelijkheden

- je koopt een nieuwe strip "NIET orgineel dus" bastuck heeft zoiets, miss ook nog andere merken, dat weet ik niet, maar die strips van bastuck zijn dan weer niet van de beste kwaliteit :?

- je monteerd een strip+die korte achterste boogjes van een PRE facelift COOPER model, past op een 's' bumper en dremelt er links een uitholling bij (ik heb hier ergens wat foto's van, ga ze eens zoeken)

- je houd de de orginele 's' strip, maar je blijft met de centrale uitholling zitten (ook hier moet ik ergens foto's van hebben) en dremelt er dan ook een gat bij uiteraard

- geen strip, ik ken er nog die zo rondgereden hebben :grin:

zodra ik de pics vind, stuur ik ze door :)

grtz DC

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Ma Sep 18, 2006 17:19

tja het moet nu lukken dat ik deze zelf al eens gephospt heb, dus normaal was deze een exemplaar met L+R uitlaat, maar dus wel de strip van een pr?facelift cooper onder een 's' bumper
Afbeelding

en hier de orginele 's' strip, en in dit geval twin links en twin rechts, en in het midden de standaard uitholling
Afbeelding

je kan ook eens in wally z'n show and shine kijken, die heeft ook l+R uitlaat, welliswaar onder een faceliftbumper, maar hij heeft een lipje van bastuck, dus kan je wel wat lezen hoe het nu zit met de kwaliteit daarvan.., dacht dat hij er niet echt tevreden van was :?

grtz DC :wink:

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Ma Sep 18, 2006 17:24

Het hangt ervan af wat je van plan bent, worden alle kunststof onderdelen gespoten?

Wally
MINI Master

Berichtdoor Wally » Ma Sep 18, 2006 17:43

Dave C schreef:je kan ook eens in wally z'n show and shine kijken, die heeft ook l+R uitlaat, welliswaar onder een faceliftbumper, maar hij heeft een lipje van bastuck, dus kan je wel wat lezen hoe het nu zit met de kwaliteit daarvan.., dacht dat hij er niet echt tevreden van was :?

Ten eerste is zo'n bastuck-onderlip enorm duur (160 ?) en ten tweede is deze enkel
behandeld met een "grondlaag" ,volgens Bastuck. Een grondlaag zou volgens mij
juist wel moeten blijven hangen op de lip om de eventuele bovenlaag-verf er goed op te houden,
doch de strip schilfert op verscheidene plekken goed af. Hun "grondlaag" is een laagje verf
die het relief weergeeft zoals die te vinden is op de originele Mini onderdelen.
Kwaliteit is dus zga nul.

Maaij
MINI Driver

Berichtdoor Maaij » Ma Sep 18, 2006 23:21

Bedankt voor de antwoorden.

@Dave C, dus een facelift Cooper strip past niet op een Cooper S bumper?

Zal een normale L&R uitlaat voor een Cooper passen op een S bumper met pre-facelift strip op een MINI Cooper?

Dave C
MINI Master

Berichtdoor Dave C » Ma Sep 18, 2006 23:40

nee die facelift cooper strip dat past niet, echt niet, kijk anders effe in m'n show and shine, heb pas ook naar de 's' bumpers veranderd

en dat laatste dat je zei klopt idd, een prefacelift strip van een cooper past wel onder die 's' bumper

grtz :)

Maaij
MINI Driver

Berichtdoor Maaij » Di Sep 19, 2006 0:09

Ben benieuwd naar je pics. (Bastuck) Ik ben namelijk bang dat de uitlaat te laag zal zitten wat je vaak zie bij Cooper met S bumper.

Oz-i
MINI Freak

Berichtdoor Oz-i » Di Sep 19, 2006 9:45

Even checken met gnoekie. Die heeft een S met dubbele uitlaten L & R. :wink:

Gnoekie
MINI Fan

Berichtdoor Gnoekie » Di Nov 21, 2006 22:30

Idd Oz-I: ik heb de Laser F1 L + R Double:

LASER

http://www.laserexhausts.com

Terug naar “Exterior”