Mijn eerste indruk van de R56 in het echt....
Mijn eerste indruk van de R56 in het echt....
Nee ik heb hem nog niet gezien maar vandaag trekt een eerste delegatie van de Miniacs naar Gent voor een eerste kennismaking.
En wat waren jullie bevindingen......
En wat waren jullie bevindingen......
- minibandit
- MINI Nutter
Wel, het was echt de moeite. De teller lijkt op het eerste gezicht enorm groot, tot je erin zit, dan valt hij heel goed mee. Algemene afwerkingskwaliteit ziet er ook heel goed uit. De stereo in de Cooper viel wat tegen kwa klank, maar dat zouden we eens deftiger moeten kunnen uittesten. Motoren zien er ook heel goed uit. Zal wel wat werk bij komen kijken om daar aanpassingen aan te doen, nog maar weinig plaats over onder de motorkap.
Awel, hij is echt wel mooi in 't echt. 't Zal wat wennen worden op bepaalde puntjes.
Veel details zijn gewoon een vergrote versie van de huidige, ttz grotere snelheidsmeter,
grotere pinkers, grotere spiegels, grotere tankdop, grotere mistlichten, grotere ..... prijs ?
Enige storende (mijn bescheiden mening) is de spatie tussen de motorkap en de
plastic wielbogen. Daar kan je het licht door zien schijnen. (foto's volgen eerstdaags)
Voor de rest : ik wacht rustig de nieuwe Cabrio af, we zien dan wel
Veel details zijn gewoon een vergrote versie van de huidige, ttz grotere snelheidsmeter,
grotere pinkers, grotere spiegels, grotere tankdop, grotere mistlichten, grotere ..... prijs ?
Enige storende (mijn bescheiden mening) is de spatie tussen de motorkap en de
plastic wielbogen. Daar kan je het licht door zien schijnen. (foto's volgen eerstdaags)
Voor de rest : ik wacht rustig de nieuwe Cabrio af, we zien dan wel

wel buiten de toerenteller, die naar mijn mening zelfs in't echt veel te groot is voor mij, en de dik tegenvallende geluidsinstallatie, viel hij al bij al goed mee.
Achterkant met die nieuwe lichten is even wennen, doch er zijn een aantal facetten die de MINI dan weer interessant maken.
Er is bvb. standaard een AUX ingang voorzien. Deze bevindt zich in de ruimte net boven de bekerhouders in het midden. Ook de nieuwe sportzetels kunnen mij bekoren, om maar te zwijgen over die superlekkere JCW zetels op het filmpje dat Filip Beirlaen op zijn gsm afspeelde.
sjonge sjonge .. die JCW recaro's man .. jawadde
Stuur en dashboard ziet er voor de rest ook goed uit en ik moet zeggen globaal gezien ziet hij er robuust en degelijk uit. Ook het motorcompartiment leek dik in orde.
Heb een heel pak foto's genomen, die komen eerstdaags online
Achterkant met die nieuwe lichten is even wennen, doch er zijn een aantal facetten die de MINI dan weer interessant maken.
Er is bvb. standaard een AUX ingang voorzien. Deze bevindt zich in de ruimte net boven de bekerhouders in het midden. Ook de nieuwe sportzetels kunnen mij bekoren, om maar te zwijgen over die superlekkere JCW zetels op het filmpje dat Filip Beirlaen op zijn gsm afspeelde.
sjonge sjonge .. die JCW recaro's man .. jawadde

Stuur en dashboard ziet er voor de rest ook goed uit en ik moet zeggen globaal gezien ziet hij er robuust en degelijk uit. Ook het motorcompartiment leek dik in orde.
Heb een heel pak foto's genomen, die komen eerstdaags online
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT
Photographer | Traveller | MINI ADDICT
Voilà, ook net terug uit Gent. Zijn met de Voyager tamelijk "blijven hangen" met als voordeel dat we ineens alle ruimte hadden om de details en interieur van binnen te bekijken (en nog een Carlsberg te drinken uiteraard
)
Ook een pak fotos op de Compactflash, maar dat wordt nog even wachten
Al bij al een mooie MINI, maar mijn positieve ingesteldheid is wat verminderd na de "Voyager-test"
In extremis dus nog enkele nadelen gevonden, de meeste kunnen wel specifiek zijn voor de pre-productie modellen:
Inderdaad, overal veel te veel speling tussen koetswerkpanelen, en dan vooral bij de motorkap, kofferdeksel (kun je zo met je vingers tussen), en koplampen.
besparing: raampje tussen B- en C-stijl is niet meer gebogen. De "bocht" is achteraan vervangen door een stuk goedkoop plastiek
dom fantasietje: de hendel om de zetels naar voor te kantelen staat leuk geplaatst, maar het is echt sleuren om de stoel naar voor te kantelen.
voor- en achterbumper zijn van zéééér goedkoop plastiek gemaakt. Waren zo in te deuken en niet direct geschikt om even een bakje jupiler op te leunen.
overal betere plastiek in het interieur, maar wel veel te veel en té donker: de middenconsole lijkt wel op die van een polo of golf (somber en zonder downtubes ...)
amai die radio: tweeters zitten veel te laag in de deuren, dus bijna geen hoge tonen te horen en aftermarket??? Forget it guys
jawel, minder bergruimte binnenin!
Mijn persoonlijke voorkeur:
wat een motor: testrit van Petit_cru is al geboekt
onderstel: idem
eindelijk hoofdairbags ... én standaard
lederkwaliteit van de zetelkes is wel dik OK
dashboard ziet er kwalitatief erg goed uit: eindelijk alu inlegjes die er uitzien en aanvoelen als ECHT aluminium.
die LED 'jes waarvan je de kleur kan wijzigen, hahaha ... leuk
toch wel een mooie lijn. Vooral de neus is erg sexy (behalve die goedkoop uitziende zwarte MCS-grill)
Voor diegene die nog naar de voorstelling gaan: zeker doen want 't is echt de moeite. En misschien één tip: vergeet niet van de KROKODIL te proeven: njam, lekker

Ook een pak fotos op de Compactflash, maar dat wordt nog even wachten

Al bij al een mooie MINI, maar mijn positieve ingesteldheid is wat verminderd na de "Voyager-test"

In extremis dus nog enkele nadelen gevonden, de meeste kunnen wel specifiek zijn voor de pre-productie modellen:

Mijn persoonlijke voorkeur:

Voor diegene die nog naar de voorstelling gaan: zeker doen want 't is echt de moeite. En misschien één tip: vergeet niet van de KROKODIL te proeven: njam, lekker

We hebben die mini's inderdaad nog eens grondig gekeurd. We hebben er net geen vergrootglas bijgehaald, maar het scheelde niet veel.
Zoals Mr. Cru al vernoemd heeft zijn er nog wel enkele puntjes van kritiek die hopelijk in de uiteindelijke productie modellen verbeterd zijn.
De uiterlijke look is niet erg gewijzigd, een beetje vergroting van de typische mini stijlelementen.
Het interieur is meer veranderd en dit is vooral een kwestie van smaak en gewenning. Misschien komen ze wel uit met een hele hoop opties en after market dingen om het zwarte plastiek te vervangen en het interieur op te vrolijken.
Het beste is natuurlijk gaan kijken en zelf een oordeel vellen.

Zoals Mr. Cru al vernoemd heeft zijn er nog wel enkele puntjes van kritiek die hopelijk in de uiteindelijke productie modellen verbeterd zijn.
De uiterlijke look is niet erg gewijzigd, een beetje vergroting van de typische mini stijlelementen.
Het interieur is meer veranderd en dit is vooral een kwestie van smaak en gewenning. Misschien komen ze wel uit met een hele hoop opties en after market dingen om het zwarte plastiek te vervangen en het interieur op te vrolijken.

Het beste is natuurlijk gaan kijken en zelf een oordeel vellen.
wazowski schreef:grand_cru schreef:=D> eindelijk hoofdairbags ... én standaard
Wel niet standaard, maar die bestaan toch ook voor de huisige?
Wij hebben ze althans wel...
Klopt inderdaad Bart, enige verschil is: ijn nu standaard

Eriks schreef:PS : stond er een rooie![]()
Ja, een Cooper met witte bonnet stripes

- super dooper
- MINI Driver
Ja valt mee in het echt maar toch blijf ik er bij dat hij er goedkoper en gewoontjes uit ziet. De details daar is veel op bespaard en dat zie je. Het zitmeubelair is wel een goeie verbetering. De middencosole kan evengoed uit een andere auto komen die een stuk goedkoper is.
Ben niet overtuigd van de nieuwe Mini. Mijn nieuwe wagen zal geen Mini meer zijn.
Ben niet overtuigd van de nieuwe Mini. Mijn nieuwe wagen zal geen Mini meer zijn.
Klik hier maar eens op Danny :
http://forum.mini2.be/viewtopic.php?t=2993
Je honger zal wel al iets minder zijn en volgende week donderdag is het dan jam jam
http://forum.mini2.be/viewtopic.php?t=2993

Je honger zal wel al iets minder zijn en volgende week donderdag is het dan jam jam
Terug naar “2e Generatie MINI - R56 R55 R57 R60 R58 R59 R61”