Ik verklaar mij nader;
Ik woon in een dreef met aarde => na een week zit mijn auto volledig onder de modder.
Dit is mijn kuisprocédé;
- afspuiten van grootste vuil met Kärcher
- afwassen met warm water en shampoo (Würth/Mini)
- afpsuiten met Kärcher
- afdrogen met oude handdoeken
Resultaat: krassen en plekken

Tegen dat de wagen volledig ingezeept en gewassen is, is de zeep overal al in plekken getrokken. Het spuiten met de Kärcher maakt weinig verschil. De auto is dan alleen zeer nat. Daardoor moet ik heel wat handdoeken gebruiken. Alleen laten die een spoor na van kleine druppels of plekken.
Dan wrijf ik nog eens hard met een vochtige handdoek om de plekken zeep weg te krijgen.
GEVOLG: splinternieuwe motorkap ziet eruit alsof hij gekuist is met een schuurspons. Ik ben er zelfs in geslaagd om een stuk van de vernislaag weg te schuren met mijn handdoek

Ik heb dit allemaal gezien toen ik hem vandaag aan het kuisen was. Ik heb deze keer niet durven afdrogen. Ik had nog weinig zin om het interieur te doen. Had zo'n slecht gevoel. Uw eigen auto bekrassen is echt STOM.
Iemand een tip hoe je nu je wagen moet drogen op een krasvrije, vlotte manier? Hoe kan je die plekken voorkomen?
Kent iemand een adres waar ik goedkoop maar goed mijn wagen kan laten simoniseren want met krassen kan ik niet leven? Blade misschien?