Is het mogelijk om je snelheid te laten weergeven op het schermpje van de toerenteller ipv de gemiddelde snelheid? Ik weet dat die optie in de facelift modellen standaard aanwezig is, maar in mijn pre facelift heb ik enkel verbruik, range, buitentemperatuur en gemiddelde snelheid.
Als dit mogelijk is, moet ik hier dan voor naar de dealer? Of kan je dit zelf veranderen in het settings menu van je boordcomputer?
Snelheidsweergave op toerenteller?
Heb beetje zitten lezen op mini2.com:
Zou vanaf productie september 2003 zijn. In principe gewoon nieuwe software op de boordcomputer zetten. Maar in veel posts daar staat dat het niet mogelijk is (al is dat dan waarschijnlijk meer een kwestie van wil dan om een of andere technische reden).
Betekent alleszins een trip langs de dealer. Moet daar deze week toch weer een keertje langs. Zal het eens vragen
Zou vanaf productie september 2003 zijn. In principe gewoon nieuwe software op de boordcomputer zetten. Maar in veel posts daar staat dat het niet mogelijk is (al is dat dan waarschijnlijk meer een kwestie van wil dan om een of andere technische reden).
Betekent alleszins een trip langs de dealer. Moet daar deze week toch weer een keertje langs. Zal het eens vragen

- super dooper
- MINI Driver
Hmm, gisterenavond ontdekt dat als ik mijn motor voor mijn lampen uitzet, de koplampen (alleen de koplampen voor, achterlichten en standlichten zijn uit) nog enige tijd blijven branden. Is dat die follow me home functie? Voor de vergeefse poging tot updaten van mijn BC software deed hij dat alleszins niet, dus was toch even verschieten
Maar wel tof als 't geen fout is 

Tsjoert schreef:Hmm, gisterenavond ontdekt dat als ik mijn motor voor mijn lampen uitzet, de koplampen (alleen de koplampen voor, achterlichten en standlichten zijn uit) nog enige tijd blijven branden. Is dat die follow me home functie?
Follow-me-home is:
- Lichten afzetten
- Sleutel uit contact halen
- Efkes flashen
De dimlichten blijven dan zo 'n 30" branden.
Bij mij gaan de parkeerlichtjes aan als ik het contact voor de lichten uitschakel, tiens tiens ... ga dat toch nog eens proberen straks.
grand_cru schreef:Follow-me-home is:
- Lichten afzetten
- Sleutel uit contact halen
- Efkes flashen
De dimlichten blijven dan zo 'n 30" branden.
Follow me home kan ook zijn:
- Contact uitzetten,
- daarna pas lichten uitzetten.
De dimlichten blijven dan branden en de duur is in te stellen. Als ik me niet vergis in stappen van 30 sec, tot een maximum van 2 minuten. Op de vorige MINI was het ingesteld op 2 minuten.
Oz-i schreef:Follow me home kan ook zijn:
- Contact uitzetten,
- daarna pas lichten uitzetten.
De dimlichten blijven dan branden en de duur is in te stellen. Als ik me niet vergis in stappen van 30 sec, tot een maximum van 2 minuten. Op de vorige MINI was het ingesteld op 2 minuten.
Raar, maar deze lukt niet bij mij

Denk dat het weer zo'n verschilletje tussen facelift en pre-facelift is. In mijn 2002 staat het idd zo in de handleiding: motor uit, dan pas lichten uit, lichten blijven 30 seconden branden.
Maar in de garage kenden ze blijkbaar enkel de andere variant en hebben mij 35 euro aangerekend voor de herprogrammering van mijn lichtsysteem wegens een storing
Had beter de handleiding gelezen voor ik hem binnen deed
Nu ja, beetje van mijn oren gemaakt en heb nu een kredietnotatje liggen tegen mijn volgende onderhoud
Maar in de garage kenden ze blijkbaar enkel de andere variant en hebben mij 35 euro aangerekend voor de herprogrammering van mijn lichtsysteem wegens een storing

Nu ja, beetje van mijn oren gemaakt en heb nu een kredietnotatje liggen tegen mijn volgende onderhoud

Terug naar “Problemen en fouten”