
Number 19 wordt MCS GT
Ik ben razend
Maandag had de BMW dealer gebeld om te zeggen dat de ASC hersteld was en dat hij heerlijk reed.
Toen zei Kempower dat zij hem nog eens op de testbank moesten zetten om te zien of alles in orde was.
In principe mocht ik er morgen achter;
MAAR wat krijg ik in mijn inbox
We zijn de wagen vanmorgen gaan halen. bij het terugrijden bleek alles normaal. Deze namiddag zijn we intensief gaan testen. Op de tesbank hebben we eerst nog een alles nagecheckt en dit bleek normaal en goed. Daarna zijn we voor alle zekerheid terug gaan testen op de baan met alle apparatuur eraan. Eerst bleek de ASC niet te willen ingrijpen zelfs niet op nat wegdek, vreemd, zelfs niet met doospinnende wielen. In ieder geval de auto marcheerde goed. Op een bepaald moment bij een zo goed als stilstaande start, is de ASC beginnen pinken, wat normaal is. Na verder testen toen we effen optrokken en van 4de naar 5de schakelden is de ASC lamp blijven branden en effen later hierdoor ook de lamp van engine management. In feite dezelfde fout als voorheen. Alléén heeft het nu véél langer geduurd voordat het zich heeft voorgedaan. Het was dan al 17u30 en ze werken maar bij BMW tot 17u00.
We zullen de wagen morgenvroeg terug naar BMW doen om te laten checken. Als hij nu terug de CAN verbinding kwijt is tussen ASC en DME dan vermoed dat het ergens een slecht contact moet zijn tussen beide, misschien in de stekkers, misschien in de kabelboom.
WAT IS DAT! Hij reed perfect maandag en nu opeens nadat zij ermee reden is hij weer kapot.
Ik weet echt niet meer wat te geloven! Ze zijn mij gewoon aan het lijntje aan het houden!
Iemand een idee? Met zoiets kan ik niet slapen vannacht


Maandag had de BMW dealer gebeld om te zeggen dat de ASC hersteld was en dat hij heerlijk reed.
Toen zei Kempower dat zij hem nog eens op de testbank moesten zetten om te zien of alles in orde was.
In principe mocht ik er morgen achter;
MAAR wat krijg ik in mijn inbox

We zijn de wagen vanmorgen gaan halen. bij het terugrijden bleek alles normaal. Deze namiddag zijn we intensief gaan testen. Op de tesbank hebben we eerst nog een alles nagecheckt en dit bleek normaal en goed. Daarna zijn we voor alle zekerheid terug gaan testen op de baan met alle apparatuur eraan. Eerst bleek de ASC niet te willen ingrijpen zelfs niet op nat wegdek, vreemd, zelfs niet met doospinnende wielen. In ieder geval de auto marcheerde goed. Op een bepaald moment bij een zo goed als stilstaande start, is de ASC beginnen pinken, wat normaal is. Na verder testen toen we effen optrokken en van 4de naar 5de schakelden is de ASC lamp blijven branden en effen later hierdoor ook de lamp van engine management. In feite dezelfde fout als voorheen. Alléén heeft het nu véél langer geduurd voordat het zich heeft voorgedaan. Het was dan al 17u30 en ze werken maar bij BMW tot 17u00.
We zullen de wagen morgenvroeg terug naar BMW doen om te laten checken. Als hij nu terug de CAN verbinding kwijt is tussen ASC en DME dan vermoed dat het ergens een slecht contact moet zijn tussen beide, misschien in de stekkers, misschien in de kabelboom.
WAT IS DAT! Hij reed perfect maandag en nu opeens nadat zij ermee reden is hij weer kapot.
Ik weet echt niet meer wat te geloven! Ze zijn mij gewoon aan het lijntje aan het houden!
Iemand een idee? Met zoiets kan ik niet slapen vannacht

- Dave C
- MINI Master
- Berichten: 1073
- Lid geworden op: 25 Feb 2006
- Locatie: Yellow City, in Geel dus
- Contact:
Klaus ik denk niet dat ze je aan het lijntje houden hoor, ik zou niet weten waarom ze dat zouden doen, ik heb de indruk dat ze wel eerlijk zijn
ik zou het erger vinden moesten ze zeggen, ja hij is nog niet klaar..., of er is weer wat tussen gekomen, en dit en dat..., terwijl ze nu zeggen hoe het zit..
succes
grtz DC
ik zou het erger vinden moesten ze zeggen, ja hij is nog niet klaar..., of er is weer wat tussen gekomen, en dit en dat..., terwijl ze nu zeggen hoe het zit..
succes
grtz DC

Eindelijk ben ik terug op het forum ... Heb heel deze week lang moeten werken op een beurs en had nauwelijks de tijd om te forummen.
Maar het belangrijkste is dat de GT terug is.
Misschien nog belangrijker hoe hij rijdt;
Het is wel echt een enorm verschil! Hij neemt veel sneller gas, bij de minste rechte stukken zit ik al snel aan 160km/u, de kompressor blijft maar komen, het geluid van de uitlaat is dieper en agressiever geworden, bij terugschakelen word je gewoon in je zetel geduwd, ...
Echt super!
Ik kan de firma Kempower alleen maar aanraden! Ze hebben hun uiterste best gedaan om alles onder garantie te laten herstellen. Alleen heb ik lang moeten wachten. Het enigste dat ik heb moeten bijbetalen was 150 euro benzine (tank was wel leeg toen ik hem heb afgegeven) en ze zijn toch een maand bezig geweest.
De problemen waren uiteindelijk redelijk eenvoudig;
- slechte ASC --> onder garantie vervangen
- slechter contact tussen DME en ASC --> onder garantie hersteld
- teveel compressordruk (wat Kempower eerst niet wou veranderen). Door het koude weer en de grotere intercooler kon de compressor zich zo goed vullen met frisse lucht dat hij aan 1.20 bar druk zat op de baan. Op de testbank had hij 1.15 bar maar buiten is het kouder.
Daarom staat de druk nu op 1.10 bar zodat ik bij koud weer op de baan niet boven de 1.20 bar kom. Gevolg is wel 5 pk minder op de testbank. Op de baan heb ik meer vermogen want meer druk.
De cijfers:
229,4 pk en 254,9 Nm
Nu wel eventjes een maand gemis aan de Mini inhalen vooraleer ik kosten maak om naar Beek te gaan of een spruitje te steken.
Maar het belangrijkste is dat de GT terug is.
Misschien nog belangrijker hoe hij rijdt;




Het is wel echt een enorm verschil! Hij neemt veel sneller gas, bij de minste rechte stukken zit ik al snel aan 160km/u, de kompressor blijft maar komen, het geluid van de uitlaat is dieper en agressiever geworden, bij terugschakelen word je gewoon in je zetel geduwd, ...
Echt super!
Ik kan de firma Kempower alleen maar aanraden! Ze hebben hun uiterste best gedaan om alles onder garantie te laten herstellen. Alleen heb ik lang moeten wachten. Het enigste dat ik heb moeten bijbetalen was 150 euro benzine (tank was wel leeg toen ik hem heb afgegeven) en ze zijn toch een maand bezig geweest.
De problemen waren uiteindelijk redelijk eenvoudig;
- slechte ASC --> onder garantie vervangen
- slechter contact tussen DME en ASC --> onder garantie hersteld
- teveel compressordruk (wat Kempower eerst niet wou veranderen). Door het koude weer en de grotere intercooler kon de compressor zich zo goed vullen met frisse lucht dat hij aan 1.20 bar druk zat op de baan. Op de testbank had hij 1.15 bar maar buiten is het kouder.
Daarom staat de druk nu op 1.10 bar zodat ik bij koud weer op de baan niet boven de 1.20 bar kom. Gevolg is wel 5 pk minder op de testbank. Op de baan heb ik meer vermogen want meer druk.
De cijfers:
229,4 pk en 254,9 Nm
Nu wel eventjes een maand gemis aan de Mini inhalen vooraleer ik kosten maak om naar Beek te gaan of een spruitje te steken.
- Lucky & Caro
- MINI-aholic
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 04 Sep 2005
- Locatie: Gavere
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
- mini black n'croom
- MINI Freak
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 19 Okt 2005
- Locatie: hasselt
- Contact:
Terug naar “Show & Shine - MINI”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast