Heb zelf een iPAQ waarop
TomTom navigatie SW draait.
Die software is compatibel met
CheckPOInt dat gratis overlays biedt voor de kaarten in TomTom.
Op die overlays staan allerlei nuttige POI's aangegeven (Points Of Interest). Geen POI zo interessant als een flitspaal

Voor elk land zijn er aparte overlays, en voor elk soort POI zijn er massa's onderverdelingen. Ik moet vooralsnog de eerste flitspaal tegenkomen die nog niet opgenomen was in CheckPOInt. Met dank aan de brave mensen van OAB Software
Wat de hardware betreft: heb aan m'n iPAQ een externe muis van Haicom (HI- 203E serie), aangesloten op de sigarettenaansteker, draden weggewerkt onder het stuurhuis. De palmtop zelf heb ik met een zuignap naast de linker A-stijl geplakt. De kaarten staan op een CF-kaartje van 512Mb in de optionele expasion pack. De hele Benelux neemt maar 55Mb in beslag. Plaats zat dus voor MPEG's, MP3'tjes en fotootjes
Heb mijn broer ook een config gemaakt, zelfde SW, maar met een
GPSJaq, dus zonder draden voor voeding of muis (zelfde principe als voor BT muizen). Handig voor wanneer je je GPS te voet, op de fiets, op de boot... wil gebruiken. Die heeft trouwens een eigen CF-slot, dus hoef je je geen extra expansion pack aan te schaffen.
Handig, handig, handig. Zeker nu ze na de Leien ook de hele Ring hebben opengesmeten