Mijn eerste indruk van de R56 in het echt....
Nog een puntje dat ik ben vergeten te vermelden.
De remmen: bij de Cooper werkten die normaal en zeer goed, bij de S echter zat er een "kantelpuntje" of "klikpuntje" in het pedaal, en pakte die veel korter, wel evengoed. Heb dit van anderen die ermee gereden hebben ook al gehoord. Blijkbaar zit er dus wel een verschil tussen de twee...
En ja, met dank aan Antoon van bij garage Romein voor het ter beschikking stellen voor een uitgebreide testrit.
De remmen: bij de Cooper werkten die normaal en zeer goed, bij de S echter zat er een "kantelpuntje" of "klikpuntje" in het pedaal, en pakte die veel korter, wel evengoed. Heb dit van anderen die ermee gereden hebben ook al gehoord. Blijkbaar zit er dus wel een verschil tussen de twee...
En ja, met dank aan Antoon van bij garage Romein voor het ter beschikking stellen voor een uitgebreide testrit.
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
fred schreef:Dan moet je door de regen iets van 5 tienden van een seconde bijtellen t.o.v normale omstandigheden. Een standaard cooper S is nu ook geen bom he, de cijfers blijven ongeveer hetzelfde denk ik?
LOL idd een wagen die rond de 7 sec zit (en dan zeker een 1600cc) kan je moeilijk een bom noemen hé...


das gewoon een "superbom" en das ni omdat het een MINI is...want ik heb in m'n 22 jarige loopbaan als "rijbewijseigenaar" ook al wel met menig machientje gereden...

fred schreef:Een bom in mijn ogen, daar doe je het van in je broek als je hem eens deftig de voeten heeft ... (Om het cru te zeggen ) Die term hou ik liever voor het grote geweld
die "sensatie" heb ik nog bij geen enkele wagen meegemaakt...

maar ja den ééne heeft daar rapper last van dan den andere hé !!!

Varavital schreef:Willen we eens wedden dat ik je zelfs met een Cooper in je broek laat doen als ik die eens deftig de sporen geef op een mooi kronkelbaantje
daar hebt ge zelfs geen Cooper voor nodig !!...ne One zal al volstaan...

hangt gewoon van de chauffeur af...op een recht stuk gas geven met 400pk onder je kont is leuk...

maar dat is easy...


en btw...autorijden is altijd een sensatie...het is maar hoe je het bekijkt...!!
denk niet dat het hier de bedoeling is van ik kan of weet het beter...
iedereen beleefd dat op z'n eigen manier...den ééne is daar al wa realistischer in dan den andere...

je voeten op de grond (of het juiste pedaal) houden das belangrijk...

- Dave C
- MINI Master
- Berichten: 1073
- Lid geworden op: 25 Feb 2006
- Locatie: Yellow City, in Geel dus
- Contact:
alé kga meneigen nog is mengen
1, over die prestatietijden, blijkbaar zijn er nog altijd mensen die niet doorhebben dat de autogids de metingen met de volle 175 pk gedaan zijn..., niet met de 163 pk die iederéén gaat kopen..
7,4 sec., regen en veel wind zeggen jullie
testcijfers in de autogids worden bekomen door meermaals in BEIDE richtingen cijfers te meten, en hiervan word het gemidelde van genomen..
7,4 sec. 175 pk
7,9 sec. 163 pk
die 's' van hier verliest vast wel in de duitse test tegen de GTI, schrijf het maar op een briefke met mijne naam eronder
ik heb ook al met veel auto's gereden, al dan niet van mij..., maar er zaten er enkele zeer snelle tussen
ik heb verleden jaar nog uitvoerig een test gaan doen met de golf GTI tfsi 200pk met de dsg versnellingsbak
kwa motor, is deze auto mij het het meest bijgebleven
ik kreeg er werkelijk kippenvel van wat deze auto deed, fenomenale prestaties en hernemingen
toen de begeleider (want die krijg je niet alleen mee) me zei de volgende afrit te nemen, en dit tijdens het paseren van het (afrit binnen 400 m bord) en een 140 km/u snelheid te hebben...
stak ik er nog 2 links voorbij, twee rechts, nog eens 2 links, en toen was de afrit er
ik ging van 140 naar 190 en van 190 terug naar 90, of zoiets in dat stuks'ke
nitedoen
alleen vond ik de auto zeer weinig uitstralen kwa looks...
en vond ik het geen auto (om het zo te zeggen) om van te houden, een Mini heeft op dat gebied echt alles
ten tweede, sommige zeggen hier, en met hun volste recht
dat stilstaan achteruitgang is, ben ik volledig mee akkoord, dat is ook zo...., op sommige vlakken toch
maar vooruitgang, wil dezer dagen ook zeggen..., productiebesparingen, kortere productietijd, veiligheidsnormen die de looks beinvloeden, draai het en keer het zoals je wil, maar zo is het ook
en daar heeft de nieuwe Mini, zichtbaar ook veel van mee...
ik begrijp niet dat je van vooruitgang kan spreken, nu de achterzijruit gesplits is met een stuk plastiek tussen, en deze bij onze huidige modellen van een "one piece" afgeronde ruit voorzien is
moest het andersom geweest zijn, pas dan spreek je van vooruitgang
maar nu is het van metalen tankdop, naar plastieken dop
van een gewelfde motorkap, naar een haast rechte..
buiten de soepele koppelingsrijke motor, met een zachter verbruik, heeft de Mini, wat mij betreft weinig van vooruitgang op z'n palmares te zetten
maar meer van, we willen meer verkopen, + een hogere winstmarge per auto
ik versta de term ook wel van " anders reden we allemaal nog met ne classic rond"
maar er is op 50 jaar inmens veel gebeurd in de goede richting, nu wil men, van wat er tot op heden is bereikt, ook goedkoper gaan produceren, dat is evolutie in zijn totaalpakket
maar zo is het overal zenne
dus zou m'n volgende ook weer een Mini kunnen zijn hoor
grtz DC

1, over die prestatietijden, blijkbaar zijn er nog altijd mensen die niet doorhebben dat de autogids de metingen met de volle 175 pk gedaan zijn..., niet met de 163 pk die iederéén gaat kopen..
7,4 sec., regen en veel wind zeggen jullie

testcijfers in de autogids worden bekomen door meermaals in BEIDE richtingen cijfers te meten, en hiervan word het gemidelde van genomen..
7,4 sec. 175 pk
7,9 sec. 163 pk
die 's' van hier verliest vast wel in de duitse test tegen de GTI, schrijf het maar op een briefke met mijne naam eronder

ik heb ook al met veel auto's gereden, al dan niet van mij..., maar er zaten er enkele zeer snelle tussen

ik heb verleden jaar nog uitvoerig een test gaan doen met de golf GTI tfsi 200pk met de dsg versnellingsbak
kwa motor, is deze auto mij het het meest bijgebleven

ik kreeg er werkelijk kippenvel van wat deze auto deed, fenomenale prestaties en hernemingen
toen de begeleider (want die krijg je niet alleen mee) me zei de volgende afrit te nemen, en dit tijdens het paseren van het (afrit binnen 400 m bord) en een 140 km/u snelheid te hebben...
stak ik er nog 2 links voorbij, twee rechts, nog eens 2 links, en toen was de afrit er

ik ging van 140 naar 190 en van 190 terug naar 90, of zoiets in dat stuks'ke

nitedoen

alleen vond ik de auto zeer weinig uitstralen kwa looks...




ten tweede, sommige zeggen hier, en met hun volste recht

maar vooruitgang, wil dezer dagen ook zeggen..., productiebesparingen, kortere productietijd, veiligheidsnormen die de looks beinvloeden, draai het en keer het zoals je wil, maar zo is het ook
en daar heeft de nieuwe Mini, zichtbaar ook veel van mee...
ik begrijp niet dat je van vooruitgang kan spreken, nu de achterzijruit gesplits is met een stuk plastiek tussen, en deze bij onze huidige modellen van een "one piece" afgeronde ruit voorzien is
moest het andersom geweest zijn, pas dan spreek je van vooruitgang

maar nu is het van metalen tankdop, naar plastieken dop
van een gewelfde motorkap, naar een haast rechte..
buiten de soepele koppelingsrijke motor, met een zachter verbruik, heeft de Mini, wat mij betreft weinig van vooruitgang op z'n palmares te zetten
maar meer van, we willen meer verkopen, + een hogere winstmarge per auto
ik versta de term ook wel van " anders reden we allemaal nog met ne classic rond"
maar er is op 50 jaar inmens veel gebeurd in de goede richting, nu wil men, van wat er tot op heden is bereikt, ook goedkoper gaan produceren, dat is evolutie in zijn totaalpakket
maar zo is het overal zenne

dus zou m'n volgende ook weer een Mini kunnen zijn hoor

grtz DC

Kijk, het is eigenlijk heel simpel. Het is het totaalpakket dat telt en het plezier dat je eraan hebt.
Zoals iedereen weet is met cijfertjes en grafiekjes alles te bewijzen. De testen zoals de automagazines ze doen zijn voor ons als particulieren bijna niet na te doen op de openbare weg. En dan nog kan bv 7 sec. in het ene model heel anders aanvoelen dan in het andere model. Cijfertjes zeggen mij dus niets meer, veel beter is zelf testrijden en jezelf er een gefundeerde mening over vormen.
En het blijft voor mij nog altijd zo dat een MINI een geweldig totaalpakket aanbiedt. Tot nu toe heb ik nog met geen enkele auto gereden die mij zoveel rijplezier verschaft, en ik heb al met heel veel merken en types gereden. Ofwel zijn ze te lomp om deftig bochten te kunnen pakken, ofwel zijn ze overpowered zodat je meer bezig bent met de wagen op de baan te houden dan met het rijplezier zelf, ofwel zijn ze underpowered zodat je er geen plezier meer aan hebt, ofwel zijn het wiegende boten (enkel een Donkervoort zou ik nog willen testen)... Dat een TDI mij bijhoudt op de autostrade, tja, maar ik heb ze wel al allemaal altijd gelost op de afrit van diezelfde autostrade. Trouwens, de baantjes die we gisteren gedaan hebben op die manier zou je zo met geen enkele andere auto hebben kunnen afwerken, toch zeker niet met dezelfde smile op je gezicht.
Dus, zelf testen, eigen gefundeerde mening over vormen, en rijden met hetgeen je plezier geeft en anders iets anders kopen, en dat geldt voor iedereen.
Zoals iedereen weet is met cijfertjes en grafiekjes alles te bewijzen. De testen zoals de automagazines ze doen zijn voor ons als particulieren bijna niet na te doen op de openbare weg. En dan nog kan bv 7 sec. in het ene model heel anders aanvoelen dan in het andere model. Cijfertjes zeggen mij dus niets meer, veel beter is zelf testrijden en jezelf er een gefundeerde mening over vormen.
En het blijft voor mij nog altijd zo dat een MINI een geweldig totaalpakket aanbiedt. Tot nu toe heb ik nog met geen enkele auto gereden die mij zoveel rijplezier verschaft, en ik heb al met heel veel merken en types gereden. Ofwel zijn ze te lomp om deftig bochten te kunnen pakken, ofwel zijn ze overpowered zodat je meer bezig bent met de wagen op de baan te houden dan met het rijplezier zelf, ofwel zijn ze underpowered zodat je er geen plezier meer aan hebt, ofwel zijn het wiegende boten (enkel een Donkervoort zou ik nog willen testen)... Dat een TDI mij bijhoudt op de autostrade, tja, maar ik heb ze wel al allemaal altijd gelost op de afrit van diezelfde autostrade. Trouwens, de baantjes die we gisteren gedaan hebben op die manier zou je zo met geen enkele andere auto hebben kunnen afwerken, toch zeker niet met dezelfde smile op je gezicht.
Dus, zelf testen, eigen gefundeerde mening over vormen, en rijden met hetgeen je plezier geeft en anders iets anders kopen, en dat geldt voor iedereen.
hear hear,
en om nog eens een laatste maal te tonen wat ik versta onder een bom:
filmpje, maar dat verteld niets over de mini. Dus zwijg ik er over
en om nog eens een laatste maal te tonen wat ik versta onder een bom:
filmpje, maar dat verteld niets over de mini. Dus zwijg ik er over

fred schreef:hear hear,
en om nog eens een laatste maal te tonen wat ik versta onder een bom:
filmpje, maar dat verteld niets over de mini. Dus zwijg ik er over
Heel mooi, maar ik snap de vergelijking nog steeds niet. Ik bedoel wel degelijk dat de nieuwe MCS een bom is, ... in zijn categorie wel te verstaan. De verwijzing naar de test met de Golf GTI is dan ook louter ter illustratie daarvan, en niet bedoeld om te gaan muggenziften over "wat is nu de snelste sprinter". Want dan moet je ook de factor BUDGET gaan meetellen, en dan zijn we pas echt off-topic bezig. Vergelijkingen van een MCS met die peperdure Duitsers en/of italianen is hier dus niet op zijn plaats.
Ik kan hier ook gaan stoefen over mijn snelste rit/acceleratie ooit (in een SL 500, gelukkig met snelheidsbegrenzer


Ik bedoel dat een Porsche een bom is, of een bmw z4M, noem maar op. Een mcs is super om mee te rijden, heel vlot, maar bom? Hij legt de sprint af in 7 seconden dat wel. Maar met een kilometervreter als een passat voor je op de autostrade maak je geen kans ... klinkt niet echt als een bom hé ...
Ik zie het nut er niet van in om alsmaar te discussiëren hierover ... ik respecteer jouw mening, maar het blijft een mening ... Cijfers zijn feiten, eigen meningen zijn toch wel persoonlijk zeker. Dit is net als smaak en goesting ...
Ik zie het nut er niet van in om alsmaar te discussiëren hierover ... ik respecteer jouw mening, maar het blijft een mening ... Cijfers zijn feiten, eigen meningen zijn toch wel persoonlijk zeker. Dit is net als smaak en goesting ...
varavital schreef:Zoals iedereen weet is met cijfertjes en grafiekjes alles te bewijzen.
Tja, hoeveel echte PK had de "begrensde S" gisteren waar we mee gereden hebben ?
Was dat geen 183 .... nogmaals het bewijs dat enkele cijfers op papier niks betekenen.
't Is hoe je d'r mee omgaat en ik kan u verzekeren dat Varavital weet hoe er mee om te gaan.
Had zelfs in die kleine Mini-baantjes soms moeite om Vital (die met de Cooper reed ) bij te
houden terwijl ik met de S achtervolgde

- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
varavital schreef:fred schreef:Maar met een kilometervreter als een passat voor je op de autostrade maak je geen kans
Die snap ik toch echt niet hoor, maar ik zal allicht wel de enige zijn zeker
toch niet Vital...

@ fred...appelen met peren vergelijken om hier een discussie uit te lokken en daarna flauwe argumenten op tafel smijten...zoals ik al zei 'typisch'...en al verscheidene malen eerder gebeurt


iedereen ondergaat sensatie op z'n eigen manier blijkbaar...bij den ééne geeft da stront, bij den andere een glimlach...

maar om een wagen van ong 160 pk met die rijkwaliteiten en toch ook een "volwassen" topsnelheid als "ervaren...?" chauffeur niet te respecteren is ronduit belachelijk...


idd als ik alles hie nog eens overlees...waar maken we ons dan eigenlijk druk over...


Nog enkele kleine opmerkingen over de nieuwe. De spiegels zijn van vorm veranderd en hebben een dode hoek gedeelte, wat maakt dat de bijrijder niet meer in de rechter spiegel achteruit kan kijken en foto's kan maken. De dagteller zit niet meer in de centrale teller maar in de toerenteller, wat maakt dat dat iets vervelender is voor de bijrijder bij het lezen van een roadboek.
zo mijn eerste kilometers in de nieuwe MCS zitten er op en moet zeggen hij bevalt prima rijdt nog steeds als een mini hoort te rijden, en al zijn de scherpe kantjes er een beetje af de mini fun is zeker nog voor 95% over.
foto's van mijn S vind je op deze pagina
foto's van mijn S vind je op deze pagina
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
Terug naar “2e Generatie MINI - R56 R55 R57 R60 R58 R59 R61”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten