ik ga naar BEEK autoracing

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
Wally
MINI Master

Berichtdoor Wally » Za Feb 10, 2007 17:09

fred schreef:Bij beek steken ze er gewoon telkens dezelfde file op, bij heinz tunen ze auto per auto. Op maat dus

:?: So what ? Wat is er anders bij Heinz dan bij Beek.
Heinz past toch ook zijn file niet aan omdat er een uitlaat en/of filter extra zit ?
Nog steeds geen verklaring gekregen dus voor "op maat" .....

fred
MINI Master

Berichtdoor fred » Za Feb 10, 2007 17:41

Der Abt schreef:
Wally schreef:
fred schreef:Bij heinz is het toch op maat zulle ...

Fred, wat bedoel je hiermee ? Verklaar eens nader .....

Hij bedoelde hiermee dat Heinz de software specifiek aanpast voor jouw wagen.
Ze gebruiken niet zomaar een algemene standaard software die gewoon in elke Mini wordt gepompt.
Ze gaan kijken naar de prestatie van de wagen zelf op de testbank en ze passen dan alles aan voor jouw wagen.

Ik zou echt niet weten hoe ik het nog anders kan uitleggen zulle :shock:

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Za Feb 10, 2007 18:31

Mini schreef:Hein zou eigenlijk hetzelfde moeten kunnen doen voor MINIACS.....
1ste punt : Sponsor worden van MINIACS, (kan altijd in de vorm van een goedkopere chiptuning)

Wie zegt dat dat niet zo is? Daarvoor moet je natuurlijk wel MINIACS lid zijn om de juiste afspraken te kennen è 8)

Wat betreft "op maat", bij bv mth werd er telkens een andere file opgezet als er iets veranderde aan de setup van de wagen, dus andere luchtfilter, andere file enz.
Dat is dus op maat werken. Als ze bij Heinz niks veranderen na een andere luchtfilter of andere uitlaat ofzo is dat niet op maat werken. Waar ik dan ook weer niet mee wil zeggen dat Heinz nóóit op maat werkt, maar ik denk dat je dat dan wel expliciet moet vragen...

Der Abt
MINI Fan

Berichtdoor Der Abt » Za Feb 10, 2007 20:41

Mini schreef:@ derabt heb jij bepaalde aftermarket stukken op je mini, zoals luchtfilter (coldair of open-air) en een andere uitlaat misschien....

de file van beek is een standaard mini cooper dacht ik.....

BMC luchtfilter
Laatst gewijzigd door Der Abt op Za Feb 10, 2007 21:59, 2 keer totaal gewijzigd.

Der Abt
MINI Fan

Berichtdoor Der Abt » Za Feb 10, 2007 20:44

fred schreef:Bij beek steken ze er gewoon telkens dezelfde file op, bij heinz tunen ze auto per auto. Op maat dus

ter vergelijking mijn curve ...

Voila.

Der Abt
MINI Fan

Berichtdoor Der Abt » Za Feb 10, 2007 20:47

Mini schreef:
fred schreef:Op het nederlands forum zijn ze wel allemaal vol lof van beek, dus blijkbaar zijn ze aan mekaar gewaagd?

daarom juist de twijfel, en er is natuurlijk ook dat curve verschil , rara , dat begrijp ik toch niet zo goed bij heinz ........

ik denk dat ik toch liever een curve heb die "gelijdelijkeraan" de top bereikt, zonder hickups en dergelijke.....

:?:

Die curve van Van Beek lijkt me toch iets te vlot eruit te zien.
Ik wil eerst eens zien of dit werkelijk wel van een dynorun is.

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Za Feb 10, 2007 21:35

Der Abt schreef:Ik wil eerst eens zien of dit werkelijk wel van een dynorun is.

Van wat zou het anders zijn, van een tupperware potje :roll:

Die van Heinz ziet er imo helemaal niet goed uit, of die zou toch op zijn minst herwerking nodig hebben in de software om die onregelmatigheden eruit te halen. Dat is nu juist tuning op maat maken, zorgen dat alle onregelmatigheden eruit zijn...

Enne, kon je die 3 vorige posts nu écht niet bundelen in 1 berichtje??

Der Abt
MINI Fan

Berichtdoor Der Abt » Za Feb 10, 2007 21:58

varavital schreef:

Die van Heinz ziet er imo helemaal niet goed uit, of die zou toch op zijn minst herwerking nodig hebben in de software om die onregelmatigheden eruit te halen. Dat is nu juist tuning op maat maken, zorgen dat alle onregelmatigheden eruit zijn...

Enne, kon je die 3 vorige posts nu écht niet bundelen in 1 berichtje??

Ja omdat veel tuners vaak een dynochart laten zie die met de pc gemaakt is om te laten zien hoe de ideale situatie eruit zou zien.
Vandaar dat soms een chart er perfect kan uitzien maar dat dit in feite geen dynochart van een werkelijke test is ... :roll:

Ik zeg niet dat dit hier het geval is, maar het komt regelmatig voor.

Ik ben tevreden van Heinz en ik geef gewoon mijn mening.
Als jij Van Beek verkiest, geen probleem.
Ieder zijn ding.
Laatst gewijzigd door Der Abt op Zo Feb 11, 2007 0:04, 2 keer totaal gewijzigd.

Maaij
MINI Driver

Berichtdoor Maaij » Za Feb 10, 2007 23:07

De standaard file wat je zie is dus niet een standaard Cooper file. Is een file van 2 verschillende tuners, maar weer door Beek opnieuw geoptimaliseert :)

[edit]zie uitleg een aantal posts verder[edit]
Laatst gewijzigd door Maaij op Zo Feb 11, 2007 0:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Der Abt
MINI Fan

Berichtdoor Der Abt » Za Feb 10, 2007 23:32

Maaij schreef:De standaard file wat je zie is dus niet een standaard Cooper file. Is een file van 2 verschillende tuners, maar weer door Beek opnieuw geoptimaliseert :)

Kan je dus niet vergelijken zo.
Je moet meerdere dynocharts van Van Beek vergelijken met die van Heinz.
Het zou in ieder geval nogal optimistisch zijn moesten de standaard Coopers bij Van Beek ook meteen een perfect verloop vertonen.

Maar goed, zoals ik al eerder zei, ieder zijn voorkeur, niet :wink:

Maaij
MINI Driver

Berichtdoor Maaij » Za Feb 10, 2007 23:57

Daarom zal het leuk zijn als een aantal van jullie ook komen op 12 mei (Testbankdag deel III) :)
Kunnen we de resultaten tenminste met elkaar vergelijken :)

Der Abt
MINI Fan

Berichtdoor Der Abt » Zo Feb 11, 2007 0:06

Maaij schreef:Daarom zal het leuk zijn als een aantal van jullie ook komen op 12 mei (Testbankdag deel III) :)
Kunnen we de resultaten tenminste met elkaar vergelijken :)

Nadat ik je post las op het Nederlandse forum waar je naar deze thread verwijst, zou ik daar sterk aan twijfelen of mensen die bij Heinz hun wagen lieten tunen, daar wel welkom zijn :roll:

Link :
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... &start=540

Maaij
MINI Driver

Berichtdoor Maaij » Zo Feb 11, 2007 0:10

Hoezo? Voel je, je aangevallen door mijn post? Ik verwijst gewoon dat er hier een discussie is tussen Beek en Heinz. Op zich toch erg interesant om te lezen toch?
Waarom hebt je dan de indruk dat je/jullie niet welkom zijn?

Ik heb mijn MINI eerst een aantal keren bij MTH getuned, daarna bij Heinz en nu bij Beek. Dus ik kan weet wel waar ik over praat.
Laatst gewijzigd door Maaij op Zo Feb 11, 2007 0:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Der Abt
MINI Fan

Berichtdoor Der Abt » Zo Feb 11, 2007 0:13

Maaij schreef:Hoezo? Voel je, je aangevallen door mijn post? Ik verwijst gewoon dat er hier een discussie is tussen Beek en Heinz. Op zich toch erg interesant om te lezen toch?
Waarom hebt je dan de indruk dat je/jullie niet welkom zijn?

"Toch wel grappig om te lezen"

"houden we van he hans "

Als ik zulk een uitspraken lees, dan twijfel ik wel even ja vooraleer ik een roadtripje maak.

Maaij
MINI Driver

Berichtdoor Maaij » Zo Feb 11, 2007 0:15

Toch wel grappig bedoel ik mee: Dat er hier zo'n heel discussie over Beek vs Heinz aan de gang is. Niets meer en niets minder. Als je, je hierbij aangevallen voelt dan wil ik het onmiddelijk wel veranderen hoor.
En de reactie van Sid is gewoon als grapje bedoeld, Moet kunnen toch?
Laatst gewijzigd door Maaij op Zo Feb 11, 2007 0:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Wally
MINI Master

Berichtdoor Wally » Zo Feb 11, 2007 0:19

varavital schreef:Wat betreft "op maat", bij bv mth werd er telkens een andere file opgezet als er iets veranderde aan de setup van de wagen, dus andere luchtfilter, andere file enz.
Dat is dus op maat werken. Als ze bij Heinz niks veranderen na een andere luchtfilter of andere uitlaat ofzo is dat niet op maat werken
.

Toch iemand die mij begrijpt .... of wil begrijpen.

varavital schreef:

Je weet maar nooit waar zulke formulieren bijzitten hé :grin:

varavital schreef:Enne, kon je die 3 vorige posts nu écht niet bundelen in 1 berichtje??

Hé, ik kan dat wel :D Maar zo gaan mijn postcounts natuurlijk niet zo snel de hoogte in :cry:

Maaij
MINI Driver

Berichtdoor Maaij » Zo Feb 11, 2007 0:28

Der Abt schreef:
Maaij schreef:De standaard file wat je zie is dus niet een standaard Cooper file. Is een file van 2 verschillende tuners, maar weer door Beek opnieuw geoptimaliseert :)

Kan je dus niet vergelijken zo.
Je moet meerdere dynocharts van Van Beek vergelijken met die van Heinz.
Het zou in ieder geval nogal optimistisch zijn moesten de standaard Coopers bij Van Beek ook meteen een perfect verloop vertonen.

Maar goed, zoals ik al eerder zei, ieder zijn voorkeur, niet :wink:

Ik zeg het verkeerd.

Afbeelding
De blauwe en zwarte lijn zijn de resultaten VOOR Beek tuning, maar dit is NIET de standaard MINI file. Die persoon heeft eerst zijn MINI bij Tuner A laten tunen. Die lijnen zijn dus de resultaten van die tuning. De rode lijnen zijn de resultaten NA Beek tuning. Hopen dat het nu wat duidelijker is :)

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Zo Feb 11, 2007 0:34

De spontane MINIACS testsessie bij Tbm van vorige vrijdag gaf toch ook al heel andere resultaten dan de testsessie bij Heinz, in enkele gevallen -10Pk, maar toch resultaten die imo veel dichter bij de waarheid aanleunen.

@ Der Abt, enige manier om te weten hoe het zit is idd zoals Maaij zegt eens op een andere testbank gaan, zodat je de resultaten van je eigen MINI in de 2 gevallen kan vergelijken. Denk dus dat dat een heel mooi aanbod is van Maaij dat je moeilijk kan laten liggen. Eventueel kan je zo onmiddelijk je gelijk bewijzen...

Der Abt
MINI Fan

Berichtdoor Der Abt » Zo Feb 11, 2007 1:05

Wally schreef:
varavital schreef:Wat betreft "op maat", bij bv mth werd er telkens een andere file opgezet als er iets veranderde aan de setup van de wagen, dus andere luchtfilter, andere file enz.
Dat is dus op maat werken. Als ze bij Heinz niks veranderen na een andere luchtfilter of andere uitlaat ofzo is dat niet op maat werken
.

Toch iemand die mij begrijpt .... of wil begrijpen.

varavital schreef:

Je weet maar nooit waar zulke formulieren bijzitten hé :grin:

varavital schreef:Enne, kon je die 3 vorige posts nu écht niet bundelen in 1 berichtje??

Hé, ik kan dat wel :D Maar zo gaan mijn postcounts natuurlijk niet zo snel de hoogte in :cry:

Ah, daar zat ik op te wachten.
Waarom ben ik niet verrast door jouw uitspraken :roll:

Ik heb gewoon snel geantwoord dat is al, het was zeker mijn bedoeling niet om mijn postcount naar omhoog te krijgen.
Als je wil mag je die twee posts deleten en van mijn postcount aftrekken, als je daar beter van zal slapen.
Anders kan je me gewoon meteen verbannen van dit forum, dan zal je misschien meteen tevreden zijn, niet ?

varavital
MINI Nutter

Berichtdoor varavital » Zo Feb 11, 2007 1:34

Der Abt schreef:Ah, daar zat ik op te wachten.

Ooww, dat was dus allemaal van in den beginne de bedoeling.
Sorry maar dat is dan toch wel erg :offtopic:

Terug naar “Engine & Performance”