Het einde van mijn Pure Silver??? He's back :D
Bedankt voor de commentaren iedereen.
Inderdaad, blij dat die rail er eigenlijk was.
Ben vandaag nog eens voorbij het onheilsoord gepasseerd en dan zie je pas hoe steil dat naar beneden gaat.
Ik moet een goede engelbewaarder hebben. Nu hopen dat mijn MINI die ook heeft.
Inderdaad, blij dat die rail er eigenlijk was.
Ben vandaag nog eens voorbij het onheilsoord gepasseerd en dan zie je pas hoe steil dat naar beneden gaat.
Ik moet een goede engelbewaarder hebben. Nu hopen dat mijn MINI die ook heeft.
My camera is my save button
Photographer | Traveller | MINI ADDICT
- minibandit
- MINI Nutter
Kom dat tegen, dat is echt om mottig van te worden.
Maar goed, je bent er nog volledig uitgestapt. (en dat is toch het belangrijkste)
Als er geen carrosserieschade is zal het waarschijnlijk nog meevallen. Als de steunpunten van de ophanging niet geraakt zijn, is de pure silver met enkele steunarmen en dergelijke weer de baan op.
Maar goed, je bent er nog volledig uitgestapt. (en dat is toch het belangrijkste)
Als er geen carrosserieschade is zal het waarschijnlijk nog meevallen. Als de steunpunten van de ophanging niet geraakt zijn, is de pure silver met enkele steunarmen en dergelijke weer de baan op.
- Dave C
- MINI Master
oei Morten
veel sterkte mate
jammer..., je probeert ter goeder wil een ongeval te vermijden, in princiepe heb je dat eigenlijk ook gedaan (de andere gespaart) maar dan is hij ervandoor en zit jij met de kosten omwille van het manouvre
hopelijk valt het allemaal mee
tof dat de meeste mensen je hulp aangeboden hebben, een magere troost, maar stel dat iedereen daar stond te zanikken zoals die vrouw, dan ben je er nog harder het hart van in
niet te vergeten dat het allerbelangrijkste is, dat je zelf niets hebt, dat is het meeste geld waard, onbetaalbaar laat ik maar zeggen
wel jammer voor je mooie Mini
we leven met je mee en hopen dat het allemaal goed komt
succes en veel sterkte
grtz DC

jammer..., je probeert ter goeder wil een ongeval te vermijden, in princiepe heb je dat eigenlijk ook gedaan (de andere gespaart) maar dan is hij ervandoor en zit jij met de kosten omwille van het manouvre

hopelijk valt het allemaal mee
tof dat de meeste mensen je hulp aangeboden hebben, een magere troost, maar stel dat iedereen daar stond te zanikken zoals die vrouw, dan ben je er nog harder het hart van in
niet te vergeten dat het allerbelangrijkste is, dat je zelf niets hebt, dat is het meeste geld waard, onbetaalbaar laat ik maar zeggen
wel jammer voor je mooie Mini

we leven met je mee en hopen dat het allemaal goed komt

succes en veel sterkte
grtz DC

Hopelijk valt het allemaal mee en is er alleen blikschade die vervangen kan worden. We duimen voor je.

Sterkte,
Oscar en Margreet
boehoe MINI ziet er niet uit
Daarstraks langs Centrauto geweest.
MINI stond al op de brug en receptionist Bert keek al van amai
Hij vertelde me dat het echt geen klein schadegevalletje bleek te zijn en het een heel dikke duit ging kosten
Hij heeft toen chef werkplaats Garry opgebeld en deze is met mij gaan kijken en heeft uitgelegd wat er allemaal mis is.
Het eerste wat hij me zei. Hij is niet total loss, geloof me maar, doch er is veel werk aan.
Ze zeggen veel te snel dat een MINI total loss is en deze is het zeker niet.
Een pak van mijn hart en ben dan even met hem rondgelopen en mijn verhaal gedaan.
Op eerste zicht blijkt de carrosserie ok te zijn.
Ik zag eigenlijk niets mis of vervrongen.
Buiten een geschaafde onderste lat van de bumper en de achterste plastiek wielbogen die los zaten.
Veren blijken intact, schokdempers ook.
Velgen op eerste zicht ook ok doch zoals gezegd zijn m'n banden eraan voor de moeite.
Maar dan
Aan de bestuurderszijde is de ophanging zwaar geschaafd en heeft een knik gekregen.
Aan de passagierszijde waar zich ook die "trek" tijdens het rijden bevond, is het nog rampzaliger.
De steunpunten van de uitlaat zijn verwrongen, net zoals de buis van de uitlaat.
De uitlaat is hierdoor tijdens de schok naar opzij geschoven en heeft zich in de driepunts ophanging geboord. Die arm moet dus volledig vervangen worden alsook de uitlaat.
Ik heb wat foto's en zal deze straks posten.
In totaal weten ze nog niet hoeveel draagarmen, dat weten ze pas wanneer de MINI op de testbank staat. Ze moeten de MINI terug tussen de maximum toegelaten speling krijgen.
Het zou niet eenvoudig zijn, doch perfect doenbaar.
Nu de verzekering nog overtuigen blijkbaar.
Het zou geen mals bestek zijn en ik zal waarschijnlijk ook terug voor een uitlaat moeten zorgen.
Of ik zou moeten opteren voor een JCW?
Allee ik houd mijn vingers serieus gekruisd op een goede afloop.
Maar zou ik daar echt geen verdere last van ondervinden denken jullie?
Ik weet het niet. Ik vermoed dat ik het allemaal even vanuit een pessimistische kant bekijk.
MINI stond al op de brug en receptionist Bert keek al van amai

Hij vertelde me dat het echt geen klein schadegevalletje bleek te zijn en het een heel dikke duit ging kosten

Hij heeft toen chef werkplaats Garry opgebeld en deze is met mij gaan kijken en heeft uitgelegd wat er allemaal mis is.
Het eerste wat hij me zei. Hij is niet total loss, geloof me maar, doch er is veel werk aan.
Ze zeggen veel te snel dat een MINI total loss is en deze is het zeker niet.
Een pak van mijn hart en ben dan even met hem rondgelopen en mijn verhaal gedaan.
Op eerste zicht blijkt de carrosserie ok te zijn.
Ik zag eigenlijk niets mis of vervrongen.
Buiten een geschaafde onderste lat van de bumper en de achterste plastiek wielbogen die los zaten.
Veren blijken intact, schokdempers ook.
Velgen op eerste zicht ook ok doch zoals gezegd zijn m'n banden eraan voor de moeite.
Maar dan

Aan de bestuurderszijde is de ophanging zwaar geschaafd en heeft een knik gekregen.
Aan de passagierszijde waar zich ook die "trek" tijdens het rijden bevond, is het nog rampzaliger.
De steunpunten van de uitlaat zijn verwrongen, net zoals de buis van de uitlaat.
De uitlaat is hierdoor tijdens de schok naar opzij geschoven en heeft zich in de driepunts ophanging geboord. Die arm moet dus volledig vervangen worden alsook de uitlaat.
Ik heb wat foto's en zal deze straks posten.
In totaal weten ze nog niet hoeveel draagarmen, dat weten ze pas wanneer de MINI op de testbank staat. Ze moeten de MINI terug tussen de maximum toegelaten speling krijgen.
Het zou niet eenvoudig zijn, doch perfect doenbaar.
Nu de verzekering nog overtuigen blijkbaar.
Het zou geen mals bestek zijn en ik zal waarschijnlijk ook terug voor een uitlaat moeten zorgen.
Of ik zou moeten opteren voor een JCW?
Allee ik houd mijn vingers serieus gekruisd op een goede afloop.
Maar zou ik daar echt geen verdere last van ondervinden denken jullie?
Ik weet het niet. Ik vermoed dat ik het allemaal even vanuit een pessimistische kant bekijk.
My camera is my save button
Dat is toch al fijn nieuws te mogen horen dat je de Mini niet achter hoeft
te laten voor zijn trip naar de eeuwige jachtvelden .....
Nu nog hopen dat de kosten al bij al nog meevallen. Liever een eurootje
meer uitgeven aan herstelling met de zekerheid dat alles daadwerkelijk
terug zoals voorheen wordt gezet. En of je daar ooit nog verdere last zal
van ondervinden ... dat zal pas duidelijk worden wanneer ie weer de
baan wordt opgereden.
Maar smijt die pessimistische kant van je af en hoop samen met ons en
alle anderen hier op dit forum op een goede afloop voor de Pure Silver.
te laten voor zijn trip naar de eeuwige jachtvelden .....
Nu nog hopen dat de kosten al bij al nog meevallen. Liever een eurootje
meer uitgeven aan herstelling met de zekerheid dat alles daadwerkelijk
terug zoals voorheen wordt gezet. En of je daar ooit nog verdere last zal
van ondervinden ... dat zal pas duidelijk worden wanneer ie weer de
baan wordt opgereden.
Maar smijt die pessimistische kant van je af en hoop samen met ons en
alle anderen hier op dit forum op een goede afloop voor de Pure Silver.
Terug naar “General MINI Talk”