ik zou meer koppel willen in lagere toeren, want nu moet ik "traag" optrekken tot een 4000-tal toeren tot je hem echt voelt wegschieten.
bezoekje aan beek hiervoor?
tunen cooper
- minibandit
- MINI Nutter
- Berichten: 5999
- Lid geworden op: 28 Nov 2005
- Locatie: Kontich
- Contact:
zoals ze ook al hebben geantwoord op het NMC forum...
een juist spruitstuk kan je hierbij ietwat helpen...verwacht nu ook geen wonderen hé !
een 1600cc benzine zal nooit een dieselgevoel kunnen leveren aan koppel
langsgaan bij een Beek of Heinz zal je iets meer topvermogen geven en een minimum aan xtra koppel...als je aan 10 Nm xtra geraakt mag je blij zijn !!!!
zoals hier elders al bewezen is op de dyno print-outs
en of je die 10 Nm gaat voelen...
aangezien je nu al spreekt van "traag" optrekken tot 4000rpm gaat dat verschil na chippen op gevoel alleen maar groter worden, het blijft een benzinemotor hé !!
zoals ik al zei...als je bergen koppel wil zul je een diesel moeten aanschaffen
een juist spruitstuk kan je hierbij ietwat helpen...verwacht nu ook geen wonderen hé !
een 1600cc benzine zal nooit een dieselgevoel kunnen leveren aan koppel
langsgaan bij een Beek of Heinz zal je iets meer topvermogen geven en een minimum aan xtra koppel...als je aan 10 Nm xtra geraakt mag je blij zijn !!!!
zoals hier elders al bewezen is op de dyno print-outs
en of je die 10 Nm gaat voelen...

aangezien je nu al spreekt van "traag" optrekken tot 4000rpm gaat dat verschil na chippen op gevoel alleen maar groter worden, het blijft een benzinemotor hé !!
zoals ik al zei...als je bergen koppel wil zul je een diesel moeten aanschaffen

dj ulyss schreef:uitlaat is al van in het begin uitgesloten, daar begin ik niet aan![]()
zal dan eens zien voor een andere luchtfilter en daar zal het bij blijven
spijtig want het meeste vermogen krijg je door er een SPORT CATALYSATOR tussen te gooien en een sport einddemper a la supersprint of militek.
op nmc.nl is er een coopertje dat na beek tuning met volledige Supersprint uitlaatlijn (dus met Supersprint sport high flow cat) en een pipercross viper inductie kit 178 NM eruit perst.... het hoogste gezien tot hiertoe bij een coopertje..... dat is ongeveer 18 NM meer dan de mijne... en ik heb ook alles maar met een originele catalysator en met een OBX spruitstuk... (van mindere kwaliteit dan SS waarschijnlijk)
conclusie : het loont pas echt de moeite als je voor de full monty gaat en niet enkel voor de chip...je wagen zal wat vlotter rijden zonder stumbles of hickups , met een minimaal aantal meer pk's en wat meer koppel....
besluit; als je een volledige SS lijn wilt plaatsen dan ben je algauw 1500-1800 euro kwijt + chip 350 euro..... + viper kit ongeveer 300 euro
dan kan je beter je cilinderkop aanpassen a la thumper ...
positief aan het chippen ; heb nu merkbaar minder verbruik, te wijten aan het meer koppel denk ik .... dus op termijn wel interessant

Terug naar “Engine & Performance”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten