Chippen van Dieseltjes

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
wejo
MINI Driver

Chippen van Dieseltjes

Berichtdoor wejo » Do Jun 14, 2007 19:15

Nu ik een dieseltje ga aanschaffen had ik graag van de enkelen onder jullie die over een dieseltje beschikken geweten of het chippen van heinz hen beviel.

Hebben jullie last van dikke rookpluimen?

Voelen jullie een degelijk verschil?

Tot slot.. de moeite waard of toch maar niet...

Sorry voor deze reeks lastige vragen maar ik hoop dat jullie een mini partner ook de nood willen helpen ;)

VAMPIRE
MINI Freak

Berichtdoor VAMPIRE » Do Jun 28, 2007 13:20

Beste wejo,
chippen van een dieseltje is zeker aan te raden. heb zelf mijn mini one D gisteren laten chippen. Je voelt het verschil zeer goed. zeker in de lage toeren. Voor de tuning had ik veel turbodruk tussen de 2800 en 4000 toeren. Na de tuning had ik al turbodruk vanaf 2000 en tot 4500 toeren. Zolang je niet te veel pk's laat bijplaatsen heb je geen last van rookpluimen. Je moet binnen de opgegeven limiet blijven die mini voorschrijft. Heb er zelf ook heel lang over nagedacht en alles uitgepluisd ivm tuning. Voor mij is er maar één goede garage in verhouding met prijs en kwaliteit vd tuning. Kijk maar eens op de website van DMT. Die doen niets anders dan tunen voor de racewagens en particulieren. zij zijn dan ook het beste op de hoogte van tuning. En zij gaan nooit over de limieten die je wagen aankan. Ook niet vergeten om eerst je luchtfilter te vervangen door een sportfilter van k&n ofzo. maar zeker geen kelk hé alleen de paneelfilter vervangen. Dan krijg je meer lucht binnen en voorkomt ook dat je wagen beetje gaat roken. En kelk heeft geen zin bij diesel en is ook niet zo gezond voor dieselmotoren.
Greetz

I LOVE MY MINI

Bolli
MINI Driver

Berichtdoor Bolli » Do Jun 28, 2007 14:33

@Vampire

Heb jij een uitprint van de rollenbank?
Ben nieuwschierig hoeveel je hebt gewonnen en in welk toerental.
Uitslag kan dan wel op elke bank een andere waarde geven maar de curve bevestigd meerstal de eigen ervaring wel.
Normaal ga ik voor een S wanneer ik een Mini kan kopen maar een Mini ( fiscaal intressante diesel ) is een goedkoop alternatief indien de S echt niet haalbaar is volgend jaar. ( En mijn wrak het begeeft in die tijd )

VAMPIRE
MINI Freak

Berichtdoor VAMPIRE » Do Jun 28, 2007 15:33

nog geen tijd gehad om op rollenbank te meten.
S of Diesel is wel groot verschil hé. zeker in prijs. BIV Taks verzekering verbruik algemene onkosten enz... moest ik geld te veel hebben en niet weten wat er mee doen kocht ik mij ook zeker ne S. ma nu rijd ik wel heel goedkoop en met die chip ben ik nu even snel als ne cooper benzine 16V. Alleen de topsnelheid is wa minder +-190 km/uur.
ma das snel genoeg voor op onze belgische wegen met al die flitskes
Laatst gewijzigd door VAMPIRE op Wo Okt 24, 2007 9:09, 1 keer totaal gewijzigd.

VAMPIRE
MINI Freak

Berichtdoor VAMPIRE » Do Jun 28, 2007 15:37

ben van 75 pk naar 97 pk gechipt en van 180Nm naar 225Nm koppel.
en da voelt ge serieuz goed hoor.
amaai precies alsof mijn mini tot nu toe altijd geslapen heeft en nu pas is wakker geworden. Ik rijd ongeveer 850km met een volle tank. nie slecht hé
Laatst gewijzigd door VAMPIRE op Wo Okt 24, 2007 9:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Bolli
MINI Driver

Berichtdoor Bolli » Wo Jul 04, 2007 21:00

Dat zijn geen slechte waardes.
Weet dat het een groot verschil is. De diesel zou een alternatief zijn, dan is het toch in elk geval een Mini. :grin:
Diesellen doe ik nu met een 100 euro/maand aan brandstof, mijn vorige wagen was een 2.0 benzine en die koste me 350 euro/maand. De S zou ik later nog wat paardjes bijgeven en veel meer geld insteken aan luxe ook. Liever nog een jaar doorsparen en zien wat er extra per maand meer binnenkomt. Diesel nu nog wel even met mijn koekendoos. :oops:

Terug naar “Engine & Performance”