
MINI One D 2004 (MINIels)
- kleinen_joris
- MINI-aholic
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 20 Aug 2007
- Locatie: Erpe
- MiNiLiCiouS
- MINI Fan
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 11 Mei 2006
- Locatie: Bilzen
- Contact:
Ik ben eind mei voor het eerst met MINI naar de keuring geweest. Een wagen van 4 jaar oud, die zal wel gewoon door de keuring geraken zeker? Maar niets was minder waar.
Rode kaart, omdat één van de lichten te hoog scheen. Blijkbaar was de elektrische lichtafstelling stuk gegaan of blijven haperen bij het dichtslaan van de motorkap. Ik doe de motorkap echt niet vaak open, maarja... ik wist niet dat dit kon gebeuren. Blijkbaar is dat een bekend probleem bij die MINI's.
Na de keuring ben ik onmiddellijk terug naar de dealer gereden, en van mijn oren gaan maken. De wagen was net op groot onderhoud geweest in maart, en dit hadden ze moeten zien. Doordat de lampen in de motorkap staan, zijn ze vrij gevoelig voor hevige schokken. Ik kon kiezen: ofwel zouden ze dit maken (wat een vrij dure grap zou zijn) ofwel moest ik gewoon even de lichtafstelling regelen, net voordat ik de keuring binnen reed. Zo gezegd, zo gedaan, en blijkbaar was het toen wel in orde.
Verder geen grote problemen. Het kofferslot blijft rammelen (ook een bekend fenomeen zeker?), en mijn gordelhanger kraakt een beetje precies. De motor rijdt nog steeds als een klokje, en ik vind het zelfs verbazingwekkend dat hij gretig naar 140-150km/u trekt, zonder morren en dat voor maar 75 ezels!
Rode kaart, omdat één van de lichten te hoog scheen. Blijkbaar was de elektrische lichtafstelling stuk gegaan of blijven haperen bij het dichtslaan van de motorkap. Ik doe de motorkap echt niet vaak open, maarja... ik wist niet dat dit kon gebeuren. Blijkbaar is dat een bekend probleem bij die MINI's.
Na de keuring ben ik onmiddellijk terug naar de dealer gereden, en van mijn oren gaan maken. De wagen was net op groot onderhoud geweest in maart, en dit hadden ze moeten zien. Doordat de lampen in de motorkap staan, zijn ze vrij gevoelig voor hevige schokken. Ik kon kiezen: ofwel zouden ze dit maken (wat een vrij dure grap zou zijn) ofwel moest ik gewoon even de lichtafstelling regelen, net voordat ik de keuring binnen reed. Zo gezegd, zo gedaan, en blijkbaar was het toen wel in orde.

Verder geen grote problemen. Het kofferslot blijft rammelen (ook een bekend fenomeen zeker?), en mijn gordelhanger kraakt een beetje precies. De motor rijdt nog steeds als een klokje, en ik vind het zelfs verbazingwekkend dat hij gretig naar 140-150km/u trekt, zonder morren en dat voor maar 75 ezels!
Ik zit nu over de 88.888km.
Enkele problemen zijn opgedoken. Elektrisch systeem-lampje gaat aan. Waarschijnlijk door de temperaturen van beneden de -15°C. MINI moet de hele dag buiten staan, dus de batterij zal het hard te verduren krijgen. Starten gaat perfect, maar zodra ik enkele meters rij, dan valt hij uit. Heel gevaarlijk, servo uit, rembekrachtiging weg,.... aan de kant moeten gaan staan.
Nog iemand last hiervan?
Gelukkig morgen op onderhoud.
Enkele problemen zijn opgedoken. Elektrisch systeem-lampje gaat aan. Waarschijnlijk door de temperaturen van beneden de -15°C. MINI moet de hele dag buiten staan, dus de batterij zal het hard te verduren krijgen. Starten gaat perfect, maar zodra ik enkele meters rij, dan valt hij uit. Heel gevaarlijk, servo uit, rembekrachtiging weg,.... aan de kant moeten gaan staan.
Nog iemand last hiervan?
Gelukkig morgen op onderhoud.
Terug naar “Show & Shine - MINI”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast