Van Cooper S naar Cooper D

Alles over de motor, luchtfilters, verbruik, chiptuning ...
RUSOR
MINI-aholic

Berichtdoor RUSOR » Di Feb 05, 2008 19:33

Dangixxer schreef:
RUSOR schreef:
minibandit schreef:durf ik betwijfelen Danny :D
je plezier aan de pomp OK, maar zo af en toe eens doortrekken naar 7000rpm is toch ook wel een sensatie hoor 8) :wink:
ge moet maar eens ff meerijden met de Gixxer bv... :wink:

Wil ik wel eens meemaken als dat mag van Gixxer....
Betaal jij mijn pampers :grin: :D :grin:

GRTS Danny

Steeds welkom :D
We zullen u ne keer doen twijfelen sé :wink:

Daar hou ik je aan :D :D :D
Maar mij doen twijfelen daar gaat ge toch iets straf voor moeten doen.
Ik krijg in een auto als piloot toch geen kick meer van snelheid en optrekken.... volledig verslaafd aan tweewielers....
Als copiloot krijg ik ook geen kick want 95 procent van de tijd zit ik met mijn ogen dicht....
Ik heb nl schrik in een auto als ik niet zelf mag rijden....
Maar om dat gokartje van u eens te voelen wil ik wel een een paar metertje meerijden zolang het maar niet te ver is :D :D :D Dat van die pampers was dus niet voor te lachen he meneer den bandiet :D :D :D

GRTS Danny

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Di Feb 05, 2008 19:47

als ge uw ogen dicht doet gaat ge nog beter luisteren he :wink:

Leecood
MINI Fan

Berichtdoor Leecood » Di Feb 05, 2008 19:50

Sorry, bedoelde het goed, mar ja, een goed mens word altijd niet beloond....
En nu komt het: ik rij echt ook niet zuinig hoor...maar ik wilde gewoon eens abnormaal doen...dus vergeet het, daar gaat niks boven snel optrekken,kort inhalen,defensief bochten nemen, aja, en dat kan je met de Dooper ook hoor....garoetjes

Suz works
MINI-aholic

Berichtdoor Suz works » Di Feb 05, 2008 19:54

Dangixxer schreef:als ge uw ogen dicht doet gaat ge nog beter luisteren he :wink:

en als je een tijdje achter u aanrijdt, hoor je ook ganse tijd een bangelijk geluid... :grin:

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Di Feb 05, 2008 19:55

a117123 schreef:Sorry, bedoelde het goed, mar ja, een goed mens word altijd niet beloond....
En nu komt het: ik rij echt ook niet zuinig hoor...maar ik wilde gewoon eens abnormaal doen...dus vergeet het, daar gaat niks boven snel optrekken,kort inhalen,defensief bochten nemen, aja, en dat kan je met de Dooper ook hoor....garoetjes

aah OK ne fake moraalridder dan... :grin:
tis u vergeven makker, iedereen heeft wel eens een mindere dag :wink:

maar ge moet mij toch eens uitleggen wat defensief bochten nemen wil zeggen :roll:

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Di Feb 05, 2008 19:56

Suz Clubman S schreef:
Dangixxer schreef:als ge uw ogen dicht doet gaat ge nog beter luisteren he :wink:

en als je een tijdje achter u aanrijdt, hoor je ook ganse tijd een bangelijk geluid... :grin:

ik dacht in het begin altijd dat er aan de mijne iets loshing of zo :lol:
zo kletteren dat die zijn spel doet :roll:

Leecood
MINI Fan

Berichtdoor Leecood » Di Feb 05, 2008 20:16

Bochten volledig afsnijden, maar dan aan de andere kant.

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Di Feb 05, 2008 20:27

a117123 schreef:Bochten volledig afsnijden, maar dan aan de andere kant.
aah ...ben niet volledig mee denk ik maar Ok ... :?

sscooper
MINI Master

Berichtdoor sscooper » Di Feb 05, 2008 20:58

minibandit schreef:
a117123 schreef:Bochten volledig afsnijden, maar dan aan de andere kant.
aah ...ben niet volledig mee denk ik maar Ok ... :?

die snap ik ook ni echt goe..... :shock:

MY Dweiltje
MINI Master

Berichtdoor MY Dweiltje » Wo Feb 06, 2008 16:01

Als ik zo de reakties lees is de D maar voor dweiltjes,....
Dat de sensatie in een S anders is als in een D kan ik me best voorstellen. De sensatie in de portemonnee kan ik me ook voorstellen nu dat de D eventjes 15% korting mag genieten.

Alles is relatief, persoonlijk rijd ik momenteel met nen redelijke traktor ookal heeft ie 430 NM toch is't geen snelle kar. Ik ben met de D gaan test rijden en de sensaties die daar naar boven kwamen, ik halveerde plotsklap mijn leeftijd, wat een vinnig ding,.... nadien de S nog heftiger, nog sportiever maar voor mijn alledaags plezier niet echt nodig, dan op de RSV terug naar huis, ja, dan is die S maar,....

Hangt een beetje af wat het compromis is dat men zoekt. Een Cooper D wordt nu plotseling een stuk budgetvriendelijker en heeft de looks en de feelings,.... Ik kan U verzekeren dat in de tijd van mijnen 850 't ook dikke lol was en die 1000 die erachter kwam was nog plezanter en diene 1100 ja, dan is de D van nu ook niet slecht.

D "S" voor de puristen en de "D" voor de dweiltjes,...
Heb ik dan verkeerd besteld want 't zal een D zijn,.... en dit dan budget technisch.

Floris
MINI Driver

Berichtdoor Floris » Wo Feb 06, 2008 17:08

De Cooper D is in mijn ogen geen slechte wagen, maar de motor van een cooper S vind ik toch een stuk aangenamer rijden, zelfs zonder plankgas te geven of toeren te maken. De S draait gewoon veel zachter en soepeler en de gasrespons vind ik veel sneller. De D heeft gewoon een typische diesel motor, niet meer of niet minder, punt.

Vergeet niet dat er nog een verschil is tussen kiezen tussen een S en een D of een S wegdoen voor een D...

wazowski
Site Admin

Berichtdoor wazowski » Wo Feb 06, 2008 17:47

De Cooper D is zeker geen slechte keuze. Een redelijke motor in een prachtig jasje, alleen de overgang van een S naar een D is nogal groot.
In een ideale wereld zou ik een Cooper D hebben voor de kms en een S JCW voor als 't eens mag scheuren :P
Afbeelding
vroooom pop pop pop pop. Supercharged. Is it love?

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Wo Feb 06, 2008 19:07

Motormuis schreef:Als ik zo de reakties lees is de D maar voor dweiltjes,....
Dat de sensatie in een S anders is als in een D kan ik me best voorstellen. De sensatie in de portemonnee kan ik me ook voorstellen nu dat de D eventjes 15% korting mag genieten.

Alles is relatief, persoonlijk rijd ik momenteel met nen redelijke traktor ookal heeft ie 430 NM toch is't geen snelle kar. Ik ben met de D gaan test rijden en de sensaties die daar naar boven kwamen, ik halveerde plotsklap mijn leeftijd, wat een vinnig ding,.... nadien de S nog heftiger, nog sportiever maar voor mijn alledaags plezier niet echt nodig, dan op de RSV terug naar huis, ja, dan is die S maar,....

Hangt een beetje af wat het compromis is dat men zoekt. Een Cooper D wordt nu plotseling een stuk budgetvriendelijker en heeft de looks en de feelings,.... Ik kan U verzekeren dat in de tijd van mijnen 850 't ook dikke lol was en die 1000 die erachter kwam was nog plezanter en diene 1100 ja, dan is de D van nu ook niet slecht.

D "S" voor de puristen en de "D" voor de dweiltjes,...
Heb ik dan verkeerd besteld want 't zal een D zijn,.... en dit dan budget technisch.

Niemand zegt dat een Dooperke voor dweilen is.... alleen datie rijdt als een dweil :wink:
Och ja ieder zijn keuze he

Ik begrijp wel het financiële argument, maar is dat dan de enige reden om een D(weil) te kopen? Ne MINI kopen is nooit een beredeneerde keuze. Die is toch altijd te duur voor wat je krijgt. Het is een keuze vanuit het hart :grin:
En een RSV is nu ook ni direct een budgetvriendelijke moto he :wink: :grin:

freakymini
MINI-aholic

Berichtdoor freakymini » Wo Feb 06, 2008 19:20

RIJDEN ALS EEN DWEIL????????????????????????????????
?????????????????????????????????????
?????????????????????????????????????
???????????????????????????????????????
??????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????
????????????????????????????????????????
???????????????? :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

minibandit
MINI Nutter

Berichtdoor minibandit » Wo Feb 06, 2008 19:27

rustig Freaky :D
...btw ge trekt het forum hier een beetje uit den haak !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :wink:

MY Dweiltje
MINI Master

Berichtdoor MY Dweiltje » Wo Feb 06, 2008 20:24

Heb ik iets verkeerd geschreven,.... lol 8)

Lol, zoals ik al vermelde, hangt af welk compromis je zoekt,...

En in ons geval was de gulden middenweg een D(ooper).
Ookal heb ik steeds gezegd "als 't een Mini wordt dan een "S",.... "
Het zijn allemaal Mini's en gelukkig dat we hedendaags wat keuze hebben,......

'K zal dan maar nie vertelllen hoe de Dooper er gaat uitzien, ... :o
Maar daar komen we wel achter als ie 'r is!!

Groetekes en iedereen lachen hé!!!!
Laatst gewijzigd door MY Dweiltje op Wo Feb 06, 2008 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Dangixxer
MINI Nutter

Berichtdoor Dangixxer » Wo Feb 06, 2008 20:28

Motormuis schreef:Het zijn allemaal Mini's en gelukkig dat we hedendaags wat keuze hebben,.......

=D>

RUSOR
MINI-aholic

Berichtdoor RUSOR » Do Feb 07, 2008 16:21

Hoi,

Nu moet ik wel zeggen dat mijne Dweil eigenlijk toch niet zo goed op de baan lag....
Ik heb het sportonderstel van MINI eronder zitten.
Nu moet ik er wel bijvertellen dat de optie sportonderstel toch wel net hetzelfde onderstel is als bij een cooper S zeker :roll: :roll: :roll: Voor alle zekerheid hebben we dat maar eens nagevraagd vandaag. Dus direct na mijn aankoop maar ander veertjes besteld.... Nu Dweil ik met stijl door de bochten :lol:

Allee veel plezier met jullie Superdweilen en keep on smilling :grin: :grin: :grin:

GRTS Danny

PEPI
MINI Master

Berichtdoor PEPI » Do Feb 07, 2008 19:31

Ben vandaag met ne Clubman S gaan rijden en ik ben toch blij dat ik een S genomen heb... :grin: Het geluid klinkt toch lekker en wat me opviel was dat hij bij snel gas lossen 'pssht ! :grin:

Ik kan bijna niet meer wachten tot het zover is !

Suz works
MINI-aholic

Berichtdoor Suz works » Do Feb 07, 2008 20:40

PEPI schreef:Ben vandaag met ne Clubman S gaan rijden en ik ben toch blij dat ik een S genomen heb... :grin: Het geluid klinkt toch lekker en wat me opviel was dat hij bij snel gas lossen 'pssht ! :grin:

Ik kan bijna niet meer wachten tot het zover is !

Hoeveel km had die testwagen Clubman S ?

Terug naar “Engine & Performance”