Van Cooper S naar Cooper D
- minibandit
- MINI Nutter
- minibandit
- MINI Nutter
- minibandit
- MINI Nutter
- minibandit
- MINI Nutter
- MY Dweiltje
- MINI Master
Zoveel maanden later en grappig om dit nog eens terug te lezen.
Heb nu met diverse "S-kes" gereden en hebben natuurlijk de MY D hier thuis staan,...
Kan me inbeelden dat van een "S" naar een "D" het een hele aanpassing is,...
Het is anders rijden maar dat hebt ge met een tweecylinder t.o.v. een 4 cylinder ook,... en ja ik blijf verknocht aan die 2 cyl. (serieues OT)
Ondertussen zijn de Doopers optisch zo goed als niet te onderscheiden van, behalve de oven en de middenuitlaat,..., op't geluid af haalde je met de ogen dicht de Doopers er zo uit tijdens één der passages nog niet zolang geleden,...maar tijdens al die ritten doen ze het lang niet zo slecht,.... ja we trekken dan niet zo lang door maar zijn soms wel sneller de bocht door,....
Soms hé
Maar blijf bij wat ik eerder geschreven heb, Allemaal MINI's en gelukkig voor elks wat wils,....
Heb nu met diverse "S-kes" gereden en hebben natuurlijk de MY D hier thuis staan,...
Kan me inbeelden dat van een "S" naar een "D" het een hele aanpassing is,...
Het is anders rijden maar dat hebt ge met een tweecylinder t.o.v. een 4 cylinder ook,... en ja ik blijf verknocht aan die 2 cyl. (serieues OT)
Ondertussen zijn de Doopers optisch zo goed als niet te onderscheiden van, behalve de oven en de middenuitlaat,..., op't geluid af haalde je met de ogen dicht de Doopers er zo uit tijdens één der passages nog niet zolang geleden,...maar tijdens al die ritten doen ze het lang niet zo slecht,.... ja we trekken dan niet zo lang door maar zijn soms wel sneller de bocht door,....
Soms hé

Maar blijf bij wat ik eerder geschreven heb, Allemaal MINI's en gelukkig voor elks wat wils,....
wazowski schreef:De Cooper D is zeker geen slechte keuze. Een redelijke motor in een prachtig jasje, alleen de overgang van een S naar een D is nogal groot.
In een ideale wereld zou ik een Cooper D hebben voor de kms en een S JCW voor als 't eens mag scheuren
De ideale wereld ....

Anyway
Ik wil ook mijn woordje plaatsen hier.
Ik rij dus halftijds met nen gechipte dweil en halftijds met een S jcw.
Mijn mening :
Dweil => als je de portemonee belangrijker vind boven sound, prestaties, adrealine, kloppen hart, .... kortom in een S heb je een gevoel van Sport/race car ( VOORAL DAN IN DE R53 ) !!!!!!!
Zo een dweil rijd wel ok standaard, gechipt kan die soms verrassend uit de hoek komen.
Maar t'is en blijft een diesel met een akalig tractor geluid.
Je kan er ook mee door de bochtjes gaan racen, maar toch.
Ik rij graag met de diesel, maar dan stap ik in de jcw .... PARTY TIME !!

T'is wel zo dat de nieuwe R56 S ook dat onbeschrijflijk S gevoel van de R53 niet kan overtreffen.
Ik zou dus NOOOOOOOOOIIIIIIIIIIIIIIIIIIIT een S wegdoen voor een diesel.
omgekeerd .....

Terug naar “Engine & Performance”